Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 31 med et lite barn. Jeg er betatt, muligens forelsket, i en venn jeg har kjent veldig lenge.. vi har rotet før og hatt noen følelser ulmende under overflaten.

Nå bor vi langt fra hverandre pga jobb. Han har dame nå som han har vært sammen med i ett år, og er nå blitt samboere.

Vi møttest før sommeren med andre venner, og nå i ettertid har han tatt sporadisk kontakt.

Må bare si at jeg skjønner lite av menn som med en gang de drikker sier og gjør både det ene og andre. Mens edru så blir de østers. Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gripe dette fatt.

Er det ok å fortelle han om følelsene mine? Er det overhode lurt?

Vi både er venner og har de samme nærme vennene, fadder til barn av venner osv. Vi kommer nok til å omgås resten av livet.

Anonymous poster hash: bc177...6ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er en jente på 31 med et lite barn. Jeg er betatt, muligens forelsket, i en venn jeg har kjent veldig lenge.. vi har rotet før og hatt noen følelser ulmende under overflaten.

Nå bor vi langt fra hverandre pga jobb. Han har dame nå som han har vært sammen med i ett år, og er nå blitt samboere.

Vi møttest før sommeren med andre venner, og nå i ettertid har han tatt sporadisk kontakt.

Må bare si at jeg skjønner lite av menn som med en gang de drikker sier og gjør både det ene og andre. Mens edru så blir de østers. Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gripe dette fatt.

Vi både er venner og har de samme nærme vennene, fadder til barn av venner osv. Vi kommer nok til å omgås resten av livet.

Dette

Endret av Sola de
  • Liker 3
Skrevet

Du holder deg unna andres menn, så enkelt.

Anonymous poster hash: ddccb...32a
  • Liker 4
Skrevet

Ikke lurt. Hadde han vært singel så; ja. Men ikke når han har kjæreste.

Anonymous poster hash: 813ec...c32

• Liker 2
Skrevet

Er det jeg også mener i prinsippet.

Men er det å fortelle om en følelse det samme som å gå etter noen andre sin partner?

For jeg flørter ikke eller sier mer mellom linjene. Han vet godt at vi har noe usagt og uferdig mellom oss.. alikevel tar han kontakt..

Blir så usikker.. tviler på jeg har baller nok til å si noe uansett...

Ts

Skrevet

jeg hadde hata å vite at en kompis av meg hadde såpass mye følelser for meg at han valgte å si det SELV om jeg var i et forhold.. Det gjør det ekstremt vanskelig for meg å kunne forholde meg til han..

Så nei, du burde nok ikke si noe.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal ha få vite hva du føler? Hva skal han bruke den informasjonen til?

• Liker 3
Skrevet

Det er respektløst ovenfor han å si noe om dine følelser.

Dårlig gjort, som onger sier.

Anonymous poster hash: 70065...061
Skrevet

Men er det å fortelle om en følelse det samme som å gå etter noen andre sin partner?

For jeg flørter ikke eller sier mer mellom linjene. Han vet godt at vi har noe usagt og uferdig mellom oss.. alikevel tar han kontakt..

Ts

Hvordan type kontakt er det han tar, og hva består denne kontakten i? Er det flørting, noe seksuelt...?

Jeg tenker vel egentlig sånn:

- han bor langt vekke

- han har samboer

- det ble ikke noe mellom dere den gangen dere rotet, hva får deg til å tro at han ville noe mer?

Altså - jeg skjønner ikke hvorfor du skal si noe. For meg virker det som om dere har et vennskap. Noen venner har rotet på fylla, og lar det ligge etterpå for å unngå klein stemning, ettersom det uansett ikke betydde noe.

Hvis du forteller han om følelsene dine, så tror jeg uansett du vil bli skuffet. I hvert fall tenker jeg det utelukkende basert på den informasjonen du har delt med oss her.

Skrevet

Ts

Kvinner og følelser altså. Mange er sine egne største fiender. Sett en grense - han får værsågod skjerpe og slutte med slikt som gjør deg usikker. Og du setter en grenser for hva som er akseptabelt eller ikke.

Anonymous poster hash: d73c3...4e9

Skrevet

Hvordan type kontakt er det han tar, og hva består denne kontakten i? Er det flørting, noe seksuelt...?

Jeg tenker vel egentlig sånn:

- han bor langt vekke

- han har samboer

- det ble ikke noe mellom dere den gangen dere rotet, hva får deg til å tro at han ville noe mer?

Altså - jeg skjønner ikke hvorfor du skal si noe. For meg virker det som om dere har et vennskap. Noen venner har rotet på fylla, og lar det ligge etterpå for å unngå klein stemning, ettersom det uansett ikke betydde noe.

Hvis du forteller han om følelsene dine, så tror jeg uansett du vil bli skuffet. I hvert fall tenker jeg det utelukkende basert på den informasjonen du har delt med oss her.

Det skjedde ting da vi møttes for noen mnd siden. Både da vi var fulle, og edru morgen etterpå. Jeg visste da at han hadde en kjæreste, eller... holdt på med en jente.

Det usagte er vel kjemien. Og på tross av tid og avstand blir ikke den svakere. De to siste ukene har han tatt kontakt på fb messenger. Praten går i et par timer om "tull". Snakker ikke om noe konkret.

Han sa selv han var full på fredag, og sa han vurderte sterkt å ta turen til byen jeg bor i (mange av våre felles venner bor her).

Så hører jeg ikke mer etter det...

Ts

Skrevet

Det skjedde ting da vi møttes for noen mnd siden. Både da vi var fulle, og edru morgen etterpå. Jeg visste da at han hadde en kjæreste, eller... holdt på med en jente.

Det usagte er vel kjemien. Og på tross av tid og avstand blir ikke den svakere. De to siste ukene har han tatt kontakt på fb messenger. Praten går i et par timer om "tull". Snakker ikke om noe konkret.

Han sa selv han var full på fredag, og sa han vurderte sterkt å ta turen til byen jeg bor i (mange av våre felles venner bor her).

Så hører jeg ikke mer etter det...

Ts

Ah, skjønner. Han har allerede vært utro med deg. Da forstår jeg mer at du lurer på hva du burde gjøre.

Det første jeg tenker er vel at han er en drittsekk. Han har nettopp blitt samboer, og så velger han å være utro... det er jo nå han og samboeren liksom skal være nyforelskede og fornøyd med alt.

Jeg vet ærlig talt ikke. Har aldri hatt noe på gang med en opptatt fyr selv. Hadde jeg vært opp etter ørene forelsket, så hadde jeg sikkert sagt noe. Bedt han ta et valg. Men jeg hadde ikke giddet å være nummer to, en han bare gikk til bak ryggen på samboeren når han skulle føle for det.

Og er han virkelig noe å satse på for deg da? Nå når du vet hva han er i stand til å gjøre mot en partner.

Enten hadde jeg latt det gå, eller så hadde jeg bedt han om å velge. Ikke noe midt imellom i hvert fall.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig!! Har tenkt mye på det! Naivt å tro at det bare er fordi det er meg. Det sier jo så enormt mye om han som person... og om meg for så vidt! Jeg visste jo om denne jenten, men ikke at de skulle flytte sammen... aiai...

Vi er jo "voksne".. alt skal liksom være så mye enklere nå

Ts

Skrevet

La paret være i fred. Glem det!

• Liker 1
Skrevet

La paret være i fred. Glem det!

Lettere sagt enn gjort. Kan ikke bare kutte kontakten med han eller unngå han i evig tid heller...

Ts

Skrevet

Lettere sagt enn gjort. Kan ikke bare kutte kontakten med han eller unngå han i evig tid heller...

Ts

Jo, det kan du!

• Liker 1
Skrevet

Da ekskluderer jeg meg selv fra større sosiale happenings me alle vennene mine. Det blir jo helt sykt i mine øyne. Jeg kan jo ikke noe for en kjemisk reaksjon i hjernen min. Hva jeg forteller kan styres, men jeg er langt fra noe overmenneske som skrur følelser av og på.

Jeg har forsøkt å ignorere følelsene i 8 år nå. Hver gang jeg tror jeg har kommet over hele greien så bare... ja.. jeg blir sugd inn igjen..

Skrevet

Hvorfor skal ha få vite hva du føler? Hva skal han bruke den informasjonen til?

Hva om han føler det samme?

Ts

Skrevet

Hva om han føler det samme?

Ts

Dette. Er følelsene hans sterke nok for samboeren burde ikke hva du forteller han ødelegge. Legger du kortene på bordet får du kanksje ro i sjela også. Du kan ikke ta ansvar for hans valg, hvis han føler det samme må han ta et valg. Gjør han ikke det, blir han smigret over ordene dine og går videre. Les: Love Actually ;)

• Liker 1
Skrevet

Har snakket et par timer i kveld. Har bestemt for å være kompis, jatte med og fleipe. Kommer ikke til å si noe om hva jeg egentlig tenker og føler. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...