Gå til innhold

Hva synes du??


Gjest Kajsa-krabat

Anbefalte innlegg

Gjest Kajsa-krabat

Skal prøve å gjøre dette så kort og lettfattelig som mulig... Det gjelder to av våre vennepar, vi har alle unger i samme alder. I vennepar "A" har jeg kjent henne siden jeg ble født og han siden jeg var 14, i vennepar "B" har vi kjent begge i ca 4 år. A og B har blitt kjent via oss og har kjent hverandre rundt to år. Da A-parte døpte sin sønn ble ingen av oss invoterte, men vi ga begge gaver, B-parte kjøpte noe, mens vi ga en gave som jeg selv hadde laget. Nå har B-paret fått et flott takkekort for leenge siden mens vi ikke har fått noe takkekort...og jeg føler meg litt fornermet... :roll: Er det mindre verdt å få en hjemmelaget presang? Setter folk mindre pris på det?? Har litt lyst å si til min venninne i A-paret "Så fine takkekort dere hadde til dåpen" men det tør jeg nok ikke... Hva mener du?? Synes jeg kanskje virker litt frekk om jeg liksom "nevner" det... samtidig så har jeg jo kjent henne hele livet.

Er jeg bare "hårsår" eller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg syns du skulle fått takkekort du også..

Jeg ville nok ha kommentert det..

Kanskje de har glemt at du ikke har fått,

eller trodd du har fått ?

Noe jeg kunne funnet på å gjort..

Glemsk... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg synes ikke du er hårsår, jeg hadde også blitt lei meg.. Jeg tror jeg ville hintet litt, som hun over her sa har hun kanskje glemt det...

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har heelt sikkert glemt det. Jeg er så freidig, så jeg hadde sikkert spurt rett ut om de hadde glemt å gi takkekort til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Far til 2

Jeg hadde nok overset det og forsøkt å legge det bak meg.

En liten kommentar bør du ha rett til å komme med, men det er også mulig de har glemt hele saken slik de andre sier.

Noen mennesker er langsinte. Andre bråsinte. Noe av det samme gjelder i denne saken, og spørsmålet er vel heller hvilken type du er. Om du er langsint bør du kansje nevne det slik at det ikke sliter unødvendig på vennskapet.

Det er vel naturlig med en reaksjon der og da, men på sikt synes jeg ikke dette er en grunn til å ødelegge et livslangt vennskap.

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal spørre om de har glemt deg jeg.

Si at du savner takkekort.

Som andre her skriver de har sikkert glemt det.

koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. eller det kan ha blitt borte i posten - det skjer faktisk.

Ville være veldig rart om de lot vær å sende kort til dere, og hjemmelagede presanger er ikke noe "dårligere" enn kjøpepresanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg syns godt du kan si noe sånt som at " jeg så takkekortet fra dåpen hos X, og det var så fint" eller no' jeg. Legg en positiv vridning på det - så blir det ikke så ubehagelig for deg - og hun får muligheten til å bli minnet på at hun har glemt å sende et til dere - eller i allefall forstår at hun burde ha gjort det...

Jeg tror også at dette er en forglemmelse, eller at kortet har blitt borte i posten.

Siden du er litt forundret over at ikke dere har fått takkekort, så er sikkert ikke venninnen din troende til å la være å takke for en gave - selvom den er hjemmelaget. Syns ikke du er hårsår!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

"ødelegge et livslangt vennskap" - med å nevne at de ikke har fått takkekort...? Det var vel litt ut av perspektiv. Da burde de heller være redd for å ødelegge et vennskap med å gi blaffen i å sende takkekort..?

Hva med å si "Jeg så takkekortet deres, det var nydelig. Tror du vi kunne få et også? Det hadde vært koselig."

Du vil vel da ganske fort se hva som er feilen - om de har latt være å sende eller hun har glemt det. Hun kan umulig ha gjort sånt med vilje pga "verdi" på presangen, vi lever jo ikke i "Glamour" heller...

Kan det ha kommet bort i Posten? Det kan jo skje det også. Eller forsvunnet i all reklamen etc.

Men det er uansett helt greit å spørre synes jeg - om ikke noe annet fordi det er hyggelig å ha et offisielt bilde av begivenheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opps! Jeg har visst ikke sendt alle takkekortene enda jeg, hverken for alt vi fikk da den lille ble født eller for dåpen som var for over en måned siden. Går litt i rykk og napp her hos oss, for det er så mye å gjøre med den lille. Håper ingen har følt seg støtt av den grunn da!

Når jeg sender takkekort så begynner jeg øverst på listen. Slett ingen prioritert rekkefølge. Bare kronologisk ettersom hvordan jeg skrev det hele ned. Kan det være noe slikt som er skjedd? Tror ikke jeg ville tatt meg nær av det hvis det var jeg som ikke fikk takkekort. (ettersom jeg vet hvordan jeg roter selv).

(Forøvrig er jo hjemmelagede gaver helt topp å få da. Viser stor omtanke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært i denne situasjonen, så hadde jeg prøvd å glemt hele greia. Hadde bestemt meg for å tro det beste, nemlig at de har glemt å sende meg et takkekort. Og så hadde jeg vært så pysete/høflig at jeg ikke hadde nevnt noe om denne saken til hverken A eller B venneparene.

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Hvis du vil ha et takkekort synes jeg du kan hinte som nevnt over - nevne at du har sett det, syntes det var så fint og gjerne vil ha et du også.

Hvis du ikke synes det er så viktig med takkekort synes jeg ikke du skal nevne det.

Det kan jo hende at det bare er en forglemmelse fra hennes side - eller rett og slett sløvhet? Ingen vits i å lage krig ut av et takkekort. Du får ta det med et smil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...