AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #21 Skrevet 21. august 2014 Vet du hva, jeg skjønner deg kjempegodt! Man har vært i noen utrolig uhyggelige situasjoner, hvor andre ville ha reagert likt om ikke verre, og så får andre høre bruddstykker - og fremmedgjør deg og distanserer seg, så du er en gal person... heller enn at de prøver å tenke etter hva som kan ha vært historien rundt det. Det er visst litt "morsomt" for noen, å snakke om at andre er så gale. Man kan bli gal av mindre Noe av det verste jeg vet, er når barnslige ekser lager sånne historier. Så får de seg en ny dame, eller har en intrige-kompis, som sprer det der til hele verden. Og når eksen har begynt å få litt mer innsikt i hvordan han selv har bidratt til situasjonen mellom dere, er det for sent - og ryktene kan ikke stoppes. Jeg har vært med på noen runder med det der, og merker fort at "å nei, nå skjer det igjen". Prøver å få den andre personen til å stoppe opp og tenke seg om, men har aldri hatt noen suksess med det. Noen "skal" bare spre noe dritt. Anonymous poster hash: ad7e9...214
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #22 Skrevet 21. august 2014 Rykter er vanskelig å bli kvitt. Jeg mener også at jeg kan gå med hevet hode, men det kan sette meg ut og få meg til å tenke om jeg virkelig er et så forferdelig menneske. TS Anonymous poster hash: d1c24...f4c Det er fordi du er sårbar. Det er ikke lett å få tykk hud, men prøv å søk støtte i forståelsesfulle mennesker. Anonymous poster hash: ad7e9...214
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #23 Skrevet 21. august 2014 Mange folk gjør langt verre ting mot andre ukentlig med vitende vilje og går likevel rundt med hevet hode og føler seg på topp. Jeg leste en artikkel av en psykolog innen rusomsorg en gang som skrev at hun hadde funnet ett fellestrekk ved absolutt alle rusmisbrukerne hun behandlet, og det var at de var ekstra følsomme og at de hadde store problemer med å "stå i/ holde ut" vanskelige følelser til følelsene naturlig avtok ( slik de alltid gjør).... Hun sa det var dette hun jobbet mest med å trene dem til å klare. Anonymous poster hash: 15666...09c Det første er så alt for sant. Ofte er det de samme folkene som lett legger skylden over på andre, så de skal føle seg bra. På andre enden sitter et følsomt menneske og tar i mot det. Det andre tror jeg bare gjelder en type rusmisbrukere. Det finnes også en type som er som de sterke, som bruker rus bare for spenningens skyld. De er ikke spesielt følsomme. Anonymous poster hash: ad7e9...214 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #24 Skrevet 21. august 2014 AnonymBruker, on 21 Aug 2014 - 18:34, said: Nei, du er da ikke et forferdelig menneske fordi du har gjort to små dumme ting mot en annen i ditt liv som du i tillegg har tatt tak i. Skyldfølelsen din står ikke i stil med forbrytelsen her. Mange folk gjør langt verre ting mot andre ukentlig med vitende vilje og går likevel rundt med hevet hode og føler seg på topp. Du har en samvittighet, og det er bra. Men dette er ikke noe å tenke på lengre. Jeg leste en artikkel av en psykolog innen rusomsorg en gang som skrev at hun hadde funnet ett fellestrekk ved absolutt alle rusmisbrukerne hun behandlet, og det var at de var ekstra følsomme og at de hadde store problemer med å "stå i/ holde ut" vanskelige følelser til følelsene naturlig avtok ( slik de alltid gjør).... Hun sa det var dette hun jobbet mest med å trene dem til å klare. Sov på det, i morgen kjennes faktisk alt bedre ut.Anonymous poster hash: 15666...09c Tusen takk for oppmuntrende og sanne ord. Jeg kjenner meg igjen. Men er ikke stolt av å ha sølt vann på min eks pc med vilje etter at han kastet min i gulvet, og ha trukket kniv når jeg følte meg voldtatt av en annen venn. Det ville jeg helst ha ugjort. Til vanlig var jeg rolig når jeg ruset meg, aldri noe flørting, sjalusi, ons eller drama. Jeg har vanskelig for å tilgi meg selv for å ha trukket kniv og ha ødelagt en pc, selv om det med pcen var en hevnreaksjon. Jeg har vel enda ikke klart å skille mellom rus og rusfri personlighet siden jeg alltid har vært en rolig person som er svært opptatt av rettferdighet. Jeg trodde jeg hadde forsonet meg med den delen av fortiden helt til eksen ringte i går og det ble slengt kommentarer i bakgrunnen av hans kamerater, at er det hun som bruker kniv og kaster pcer i gulvet. Pengene har jeg egentlig gitt opp å få tilbake. Jeg kan tigge hans mor, men det er ikke hennes ansvar å sørge for hans forpliktelser selv om hun degger for han og sørger for at han har både mat, sigaretter og alt når han er blakk. (Det er i alle fall ikke mitt ansvar og jeg vil ikke plage henne med mer enn hun har fra før). Jeg ER IKKE STOLT AV AT JEG TOK HEVN, OG IKKE STOLT AV AT JEG TRAKK KNIV SELV OM JEG BLE VOLDTATT, MEN JEG vet at jeg ville trukket kniv den dag i dag hvis noen hadde forsøkt å voldta meg. Men nå går jeg jo ikke med våpen på meg og har heldigvis ikke noen grunn til å gjøre det. Det er ingen som truer meg. Evig eies kun et dårlig rykte... Det er en sannhet. Hvis man har gjort noe bra, stopper praten straks nyhetsinteressen er over, men har også sett at det skjer når noen har sonet en dom. Får håpe ryktene stoppes, men det tror jeg ikke på. Eksen synes det er morsomt at jeg var en gal dame og får mange til å le av det som skjedde uten å tenke på hva de resonnerer når de får tenkt seg om. ts Anonymous poster hash: d1c24...f4c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #25 Skrevet 21. august 2014 Derfor holder jeg meg unna rus og miljøet i rundt.... Ei jente i bygda mi hadde det slik som du. Hun tok et kraftig oppgjør med seg selv, brøt kontakten med hele miljøet, la fortiden bak seg og gikk ut i samfunnet igjen med hevet hode og rak ryggrad. Det er ingen vi ser så opp til som henne. Hun er den tøffeste dama jeg vet om. Ja, historiene forsvinner aldri, men som vi sier: den jenta skikket seg vel og hun klarer seg ufattelig bra, tross det hun har opplevd. Makaløs! Anonymous poster hash: acecc...df8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #26 Skrevet 21. august 2014 Tusen takk for forståelse. Jeg har ikke bedt om at noen skal tilgi meg for det dumme jeg klarte å gjøre i affekt og som hevn. Jeg pratet med en venninne som bor i samme by som jeg kommer fra og der eksen(e) mine bor. Hun sa at det må jeg glemme. Hun er også blitt nykter. Vi var en knippe damer som ble rusfrie omtrent samtidig i løpet av en toårs periode.<br /><br />Jeg har også hørt dårlige rykter om andre damer og mange menn ler når foreksempel en har lagt på seg noen kilo. Hva sier dette om menn? De som så ofte og raskt definerer oss kvinner som vår verste fiende!<br /><br />Jeg håper han som knuste pcen min leser her inne. Kanskje jeg skal sende en link på mail. Jeg kan ikke forstå at noen kan leve med å skylde andre flere tusen kroner og ha moro med å trekke til og legge fra til historien og det som hendte.<br /><br />La oss gå med hevet hode. Jeg har lyst å skrive en kronikk om sladder og rykter i lokalavisa, men det er vanskelig å gi saken en vinkel som er objektiv. Det i telefonen satte et støkk i meg, som om det var i går og den følelsen av å oppleve seg selv som gal og klar for isolat og meldt ut av menneskeheten.<br /><br />Jeg er veldig følsom og veldig tilgivende, noen ganger for lett for å unnskylde andre. Jeg er ikke grenseløs, men i denne saken har jeg tilgitt han. Helt til jeg hørte en kamerat slenge dritt i bakgrunnen når han ringte. Da kom tankene opp, om jeg er et forferdelig menneske, om at grunnen til at det har gått bra i noen år bare er tilfeldig, om det triste at dette vil følge meg også etter at jeg dør. Men det er en lettelse å se at også mange av dere har erfart sladder og rykter selv om jeg ikke ønsker at noen skal bli utsatt for det. I mitt tilfelle er jo deler av ryktene sanne, mens resten av historien er blitt unnlatt.<br /><br />Jeg tror aldri på rykter. Hvis jeg ikke har vært tilstede eller har hørt fra den det gjelder ser jeg ingen hensikt i å lytte. Og noen ganger spør jeg: var du der, hvem sa det, har du snakket med han/henne? Og i de fleste tilfellene sier de nei, og da sier jeg at det er et ikke-tema.<br /><br />TSAnonymous poster hash: d1c24...f4c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #27 Skrevet 21. august 2014 Det første er så alt for sant. Ofte er det de samme folkene som lett legger skylden over på andre, så de skal føle seg bra. På andre enden sitter et følsomt menneske og tar i mot det. Det andre tror jeg bare gjelder en type rusmisbrukere. Det finnes også en type som er som de sterke, som bruker rus bare for spenningens skyld. De er ikke spesielt følsomme. Anonymous poster hash: ad7e9...214 Det er nok sant, det er nok førstnevnte gruppe som søker og godtar terapi. Anonymous poster hash: 15666...09c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #28 Skrevet 21. august 2014 Tusen takk for oppmuntrende og sanne ord. Jeg kjenner meg igjen. Men er ikke stolt av å ha sølt vann på min eks pc med vilje etter at han kastet min i gulvet, og ha trukket kniv når jeg følte meg voldtatt av en annen venn. Det ville jeg helst ha ugjort. Til vanlig var jeg rolig når jeg ruset meg, aldri noe flørting, sjalusi, ons eller drama. Jeg har vanskelig for å tilgi meg selv for å ha trukket kniv og ha ødelagt en pc, selv om det med pcen var en hevnreaksjon. Jeg har vel enda ikke klart å skille mellom rus og rusfri personlighet siden jeg alltid har vært en rolig person som er svært opptatt av rettferdighet. Jeg trodde jeg hadde forsonet meg med den delen av fortiden helt til eksen ringte i går og det ble slengt kommentarer i bakgrunnen av hans kamerater, at er det hun som bruker kniv og kaster pcer i gulvet. Pengene har jeg egentlig gitt opp å få tilbake. Jeg kan tigge hans mor, men det er ikke hennes ansvar å sørge for hans forpliktelser selv om hun degger for han og sørger for at han har både mat, sigaretter og alt når han er blakk. (Det er i alle fall ikke mitt ansvar og jeg vil ikke plage henne med mer enn hun har fra før). Jeg ER IKKE STOLT AV AT JEG TOK HEVN, OG IKKE STOLT AV AT JEG TRAKK KNIV SELV OM JEG BLE VOLDTATT, MEN JEG vet at jeg ville trukket kniv den dag i dag hvis noen hadde forsøkt å voldta meg. Men nå går jeg jo ikke med våpen på meg og har heldigvis ikke noen grunn til å gjøre det. Det er ingen som truer meg. Evig eies kun et dårlig rykte... Det er en sannhet. Hvis man har gjort noe bra, stopper praten straks nyhetsinteressen er over, men har også sett at det skjer når noen har sonet en dom. Får håpe ryktene stoppes, men det tror jeg ikke på. Eksen synes det er morsomt at jeg var en gal dame og får mange til å le av det som skjedde uten å tenke på hva de resonnerer når de får tenkt seg om. ts Anonymous poster hash: d1c24...f4c ALLE hadde trukket kniv og vært glad for at det var tilgjengelig dersom noen hadde forsøkt å voldta dem.... Anonymous poster hash: 15666...09c 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #29 Skrevet 21. august 2014 AnonymBruker, on 21 Aug 2014 - 20:32, said: ALLE hadde trukket kniv og vært glad for at det var tilgjengelig dersom noen hadde forsøkt å voldta dem....Anonymous poster hash: 15666...09c Jeg tror de færreste som blir voldtatt har muligheten, og som voldtektsoffer kan man også bli paralysert og handlingslammet der og da når det skjer. Historier om å gå ut av kroppen sin og se det på avstand er om ikke vanlige, så ikke uvanlige heller. Jeg vet at jeg ville uskadeliggjort overgrepsmannen hvis jeg hadde klart det, og var det en situasjon jeg oppfattet litt farlig ville jeg gått inn for å uskadeliggjøre fordi når jeg blir redd blir jeg sinna og iskald. Det kunne endt i drap. Jeg hadde gitt blaffen i om jeg kunne blitt drept selv, men selvsagt måtte jeg hatt en fordel og et overtak. Kanskje vi damer burde gått rundt med pepperspray med sirene og selvlysende fargepatron. Jeg blir kvalm av å tenke på dette. Det er latterlig når også menn viser seg å være verre enn damer når det gjelder å spre rykter og usannheter og ha det morsomt på andres vegne, det er ren egoisme på sitt verste. Mange av dere vil mene at det alltid er sånn i et rusmiljø, men det er ikke det, ikke alltid. De fleste er flinke til å ta vare på hverandre og respektere grensene. Men det er alltid en risiko hvis noen begynner å ruse seg for mye og blande rusmidler. Grunnen til at jeg nevner det er fordi alle er forskjellige. Ts (eks-narkoman) Anonymous poster hash: d1c24...f4c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå