AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Jeg er tidligere rusmisbruker og den delen er grei i dag. Folk har tillit til meg nå. I går ringte en eks og jeg fikk røsket ufrivillig opp i gamle rykter. Kort fortalt knuste han min pc i ruset tilstand. Vi ruset mye på den tiden og blandet alt vi kom over, og jeg tok hevn og sølte vann på hans laptop, men jeg betalte hver krone tilbake til hans mor som hadde lånt han penger til pcen.Han sverget på at han skulle betale min pc som jeg måtte ta forbrukslån for å kjøpe, men har fremdeles ikke betalt, selv ikke når han fikk skattepenger eller etterbetaling. Det er åtte år siden dette skjedde, vi har kontakt. Når han ringte i går, ikke helt edru, hørte jeg en kamerat av han si i bakgrunnen at "er det henne som knuser pcer og bruker kniv".Jeg har bare trukket kniv en gang. Jeg var truet og lå med hjernerystelse i flere uker, måtte ha følge på do og i dusjen, klarte ikke gå ned trappa fra andre etasje og fikk hjelp til do og dusj av han jeg var småkjærester med den tiden. Hans kamerat drev med mye dop, piller, amfetamin og alkohol. Jeg visste ikke det og ga han par drinker, og helt uten mål og mening slo han meg rett inn i en vinduskarm på kjøkkenet så jeg falt ned fra stolen og svimet av i en blodpøl.Jeg anmeldte saken. Men trakk tilbake anmeldelsen. Jeg ble truet og følte ikke at noen uker i fengsel ville bidra til å gjøre han til et bedre menneske. Men i frykt lå jeg med kniv under hodeputa, og en natt våknet jeg av at han jeg bodde hos tok meg bakfra. Hvorpå jeg reagerte og begynte å vifte med kniven foran meg (ikke mot han) og han fikk kuttet opp par sår i fingrene. Jeg ringte ambulanse, det blødde fælt og jeg var i sjokk når t-skjorten hans ble rød av blod. Jeg ringte også politiet og anmeldte meg selv, men han påstod at han hadde gjort dette selv når han brukte knivene sine som sjonglør. Tidligere hadde jeg blitt voldtatt i en park med kniv mot strupen og han visste at jeg slet med det. Jeg hadde sagt at han aldri måtte vekke meg med tilnærmelser.Jeg vet ikke hva jeg vil med denne tråden, men det er leit at ryktene går så mange år etterpå og at bare den ene versjonen er kommet frem. Vil alltid dette hefte ved mitt navn? De jeg kjenner har ikke fordømt meg, men mennene jobber med nebb og klør for å sverte meg og forsvare sitt eget rykte. Det gjør meg trist når de ikke engang er villig til å gjøre opp, men vil ha meg som venn både på facebook og andre sosiale media.Kan jeg egentlig gjøre noe for å endre et dårlig rykte? Jeg bor ikke i den samme byen mer. Anonymous poster hash: d1c24...f4c
Chloe- Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Jeg ville lagt på med en gang noen fra fortiden ringer. Anse dem som ikke-eksisterende. 5
Mrs Smith Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Unnskyld meg men ble du ikke voldtatt? Hvorfor har du kontakt med han der fortsatt? Det eneste du kan gjøre er å fortelle din versjon av saken til andre. Vil de dømme gjør de det uansett. Lev ditt liv og gi blaffen i disse du ikke har kontakt med lenger, hvorfor skal de ha innvirkning på ditt liv?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 Mrs Smith, on 21 Aug 2014 - 17:22, said: Unnskyld meg men ble du ikke voldtatt? Hvorfor har du kontakt med han der fortsatt? Det eneste du kan gjøre er å fortelle din versjon av saken til andre. Vil de dømme gjør de det uansett. Lev ditt liv og gi blaffen i disse du ikke har kontakt med lenger, hvorfor skal de ha innvirkning på ditt liv? Jeg har ikke kontakt med han som tok meg når jeg sov og ikke med han som slo meg i svime. Kanskje det kom dårlig frem, men jeg har litt kontakt med han som knuste pcen min og som ikke har betalt tilbake. Vi har kjent hverandre siden vi var barn og kan prate om alt, men nå begynner jeg å forstå at han kanskje ikke er verd å ha mer kontakt med. Ts Anonymous poster hash: d1c24...f4c 2
Royalty Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Det er bare å kutte kontakt. DU skaper mer smerte for deg selv ved å opprettholde kontakten med eksen din.... 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 Royalty, on 21 Aug 2014 - 17:25, said: Det er bare å kutte kontakt. DU skaper mer smerte for deg selv ved å opprettholde kontakten med eksen din.... Han er ikke bare eksen min. Jeg ser på han som min barndomsvenn og selv om han har fortsatt å ruse seg, har han sluttet med amfetamin. Det er det han sier og jeg vet at det kan være løgn og det er noe jeg ikke kan ta stilling til, og ikke vil ta stilling til siden jeg er ferdig med selve kjæresteforholdet. Det er vanskelig å kutte kontakten helt. Vi har kjent hverandre siden vi var barn. Venninnene mine i den byen jeg kommer fra tror på meg. Jeg er ikke avhengig av at alle skal vite hele sannheten, men når det kommer tydelig frem at jeg er blitt stemplet som en som kastet hans pc i gulvet, når det var motsatt, og jeg har gjort opp mens han ikke har det. Da blir jeg bare lei meg. Men dårlig rykte eies vel evig? Anonymous poster hash: d1c24...f4c
Gjest brutal_mann Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Jeg har ikke kontakt med han som tok meg når jeg sov og ikke med han som slo meg i svime. Kanskje det kom dårlig frem, men jeg har litt kontakt med han som knuste pcen min og som ikke har betalt tilbake. Vi har kjent hverandre siden vi var barn og kan prate om alt, men nå begynner jeg å forstå at han kanskje ikke er verd å ha mer kontakt med. Ts Anonymous poster hash: d1c24...f4c Helt riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Chloe-, on 21 Aug 2014 - 17:21, said: Jeg ville lagt på med en gang noen fra fortiden ringer. Anse dem som ikke-eksisterende. Kanskje du har rett... Jeg har sendt en lang mail til han som skylder meg penger for pcen og også spurt han hvorfor bare halve sannheten er kommet frem. Jeg håper han svarer, men tviler på at han gjør det når jeg har bedt han begynne å betale i avdrag. Og hvis han ikke gjør det, vet jeg at vennskapet er verdt mindre enn null. Takk for svar, alle som har svart. Hva mener dere om rykter? Tror dere bare en versjon, den man hører eller begynner dere å lure på om det kan være andre faktorer tilstede? Jeg har sluttet å sluke rykter rått, men det er vel fordi jeg selv har erfart å bli stemplet. Jeg skulle aldri sølt vann på hans pc og tatt hevn. Jeg skulle aldri trukket kniv. Men ingen vil høre hva som skjedde. De vil bevare sin vandel i det sosiale sjiktet og jeg er ikke så toskete at jeg går ut på facebook og lager bråk offentlig. Men etter å ha ventet på penger i snart åtte år, kan jeg kanskje sluke den bitre pillen og avslutte vennskapet. TS Anonymous poster hash: d1c24...f4c
Chloe- Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Anse pengene og "vennskapene" som tapt. Du kommer deg ikke videre hvis du skal holde kontakten! 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 brutal_mann, on 21 Aug 2014 - 17:33, said: Helt riktig. Vet at du og de andre har rett. Men det er en bitter pille å svelge. Han var en barndomsvenn før vi begynte å sverme for hverandre. Jeg er en som alltid gjør opp for meg, betaler tilbake det jeg låner og en man kan stole på (også den tiden jeg ruset meg). Jeg er jo glad i han, men når jeg ser på det objektivt er han en forlengelse av seg selv og sin selvforherligelse. Og at han ruser seg nå betyr ingenting for meg når det kommer til betalingsvilje. Jeg har møtt folk i aktiv rus og ikke alle selger sin egen bestemor. Ts Anonymous poster hash: d1c24...f4c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 Chloe-, on 21 Aug 2014 - 17:44, said: Anse pengene og "vennskapene" som tapt. Du kommer deg ikke videre hvis du skal holde kontakten! Pengene har jeg vel ansett for tapte. Men ryktene som verserer og som ikke blir avkreftet, at han ikke kan fortelle hva som skjedde, sårer meg og viser hva vennskapet er verd. Alle som er voksne vil forstå at det er to sider av en sak, men han har bare latt som om alt var min feil, og gjett hvem som la ut det som skjedde, det var han, til hele hans vennekrets. Hans mor vet hva som skjedde og har takket meg for at jeg gjorde opp og ristet oppgitt og bekymret på hodet over sønnens fraværenhet av ansvar. Kan jeg gå med hevet hode? Hvis noen hører dette uten å høre bakenforliggende vil jeg trolig bli oppfattet som gal og klar for innleggelse. Ts Anonymous poster hash: d1c24...f4c
Mrs Smith Skrevet 21. august 2014 #13 Skrevet 21. august 2014 Pengene har jeg vel ansett for tapte. Men ryktene som verserer og som ikke blir avkreftet, at han ikke kan fortelle hva som skjedde, sårer meg og viser hva vennskapet er verd. Alle som er voksne vil forstå at det er to sider av en sak, men han har bare latt som om alt var min feil, og gjett hvem som la ut det som skjedde, det var han, til hele hans vennekrets. Hans mor vet hva som skjedde og har takket meg for at jeg gjorde opp og ristet oppgitt og bekymret på hodet over sønnens fraværenhet av ansvar. Kan jeg gå med hevet hode? Hvis noen hører dette uten å høre bakenforliggende vil jeg trolig bli oppfattet som gal og klar for innleggelse. Ts Anonymous poster hash: d1c24...f4c hvorfor er du så opptatt av hva alle andre mener om denne saken?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 Jeg er tidligere rusmisbruker og den delen er grei i dag. Folk har tillit til meg nå. I går ringte en eks og jeg fikk røsket ufrivillig opp i gamle rykter. Kort fortalt knuste han min pc i ruset tilstand. Vi ruset mye på den tiden og blandet alt vi kom over, og jeg tok hevn og sølte vann på hans laptop, men jeg betalte hver krone tilbake til hans mor som hadde lånt han penger til pcen. Han sverget på at han skulle betale min pc som jeg måtte ta forbrukslån for å kjøpe, men har fremdeles ikke betalt, selv ikke når han fikk skattepenger eller etterbetaling. Det er åtte år siden dette skjedde, vi har kontakt. Når han ringte i går, ikke helt edru, hørte jeg en kamerat av han si i bakgrunnen at "er det henne som knuser pcer og bruker kniv". Jeg har bare trukket kniv en gang. Jeg var truet og lå med hjernerystelse i flere uker, måtte ha følge på do og i dusjen, klarte ikke gå ned trappa fra andre etasje og fikk hjelp til do og dusj av han jeg var småkjærester med den tiden. Hans kamerat drev med mye dop, piller, amfetamin og alkohol. Jeg visste ikke det og ga han par drinker, og helt uten mål og mening slo han meg rett inn i en vinduskarm på kjøkkenet så jeg falt ned fra stolen og svimet av i en blodpøl. Jeg anmeldte saken. Men trakk tilbake anmeldelsen. Jeg ble truet og følte ikke at noen uker i fengsel ville bidra til å gjøre han til et bedre menneske. Men i frykt lå jeg med kniv under hodeputa, og en natt våknet jeg av at han jeg bodde hos tok meg bakfra. Hvorpå jeg reagerte og begynte å vifte med kniven foran meg (ikke mot han) og han fikk kuttet opp par sår i fingrene. Jeg ringte ambulanse, det blødde fælt og jeg var i sjokk når t-skjorten hans ble rød av blod. Jeg ringte også politiet og anmeldte meg selv, men han påstod at han hadde gjort dette selv når han brukte knivene sine som sjonglør. Tidligere hadde jeg blitt voldtatt i en park med kniv mot strupen og han visste at jeg slet med det. Jeg hadde sagt at han aldri måtte vekke meg med tilnærmelser. Jeg vet ikke hva jeg vil med denne tråden, men det er leit at ryktene går så mange år etterpå og at bare den ene versjonen er kommet frem. Vil alltid dette hefte ved mitt navn? De jeg kjenner har ikke fordømt meg, men mennene jobber med nebb og klør for å sverte meg og forsvare sitt eget rykte. Det gjør meg trist når de ikke engang er villig til å gjøre opp, men vil ha meg som venn både på facebook og andre sosiale media. Kan jeg egentlig gjøre noe for å endre et dårlig rykte? Jeg bor ikke i den samme byen mer.Anonymous poster hash: d1c24...f4c Get over it. Alle vi som ikke har en fortid som rusmisbrukere opplever da fra tid til annen også at idiotiske halvsanne rykter man trodde hadde dødd ut for ti år siden fremdeles lever i beste velgående. Jeg har fått høre at det ble sagt at jeg hadde tatt extacy på seminar med jobben (aldri rørt dop, var bare i godt humør) og blitt fortalt at menn jeg vagt kjenner hadde sagt at jeg var så lett å få i seng eller god i sengen (aldri skjedd noe som helst med noen av dem). Man KAN bare ikke bry seg om det. Anonymous poster hash: 15666...09c 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #15 Skrevet 21. august 2014 Mrs Smith, on 21 Aug 2014 - 18:19, said: hvorfor er du så opptatt av hva alle andre mener om denne saken? Jeg spurte bare hva dere som tilfeldigvis er på Kg mener og grunnen er at jeg ble litt satt ut i går.AnonymBruker, on 21 Aug 2014 - 18:20, said: Get over it. Alle vi som ikke har en fortid som rusmisbrukere opplever da fra tid til annen også at idiotiske halvsanne rykter man trodde hadde dødd ut for ti år siden fremdeles lever i beste velgående. Jeg har fått høre at det ble sagt at jeg hadde tatt extacy på seminar med jobben (aldri rørt dop, var bare i godt humør) og blitt fortalt at menn jeg vagt kjenner hadde sagt at jeg var så lett å få i seng eller god i sengen (aldri skjedd noe som helst med noen av dem). Man KAN bare ikke bry seg om det.Anonymous poster hash: 15666...09c Rykter er vanskelig å bli kvitt. Jeg mener også at jeg kan gå med hevet hode, men det kan sette meg ut og få meg til å tenke om jeg virkelig er et så forferdelig menneske. TS Anonymous poster hash: d1c24...f4c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #16 Skrevet 21. august 2014 Husk at du vet sannheten, DU har lagt dette bak deg, la de andre sladre om de vil og hev hodet ditt! Vær stolt av deg selv! Anonymous poster hash: 15666...09c 1
Mrs Smith Skrevet 21. august 2014 #17 Skrevet 21. august 2014 Jeg spurte bare hva dere som tilfeldigvis er på Kg mener og grunnen er at jeg ble litt satt ut i går. TS Anonymous poster hash: d1c24...f4c Nei, alt dette rykte-snakket ditt. Hvorfor bryr du deg om hva en gjeng amf huer mener om deg?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #18 Skrevet 21. august 2014 AnonymBruker, on 21 Aug 2014 - 18:26, said: Husk at du vet sannheten, DU har lagt dette bak deg, la de andre sladre om de vil og hev hodet ditt! Vær stolt av deg selv!Anonymous poster hash: 15666...09c Det er ikke til å komme unna, men jeg har et barn på tolv år som jeg har fått omsorgsretten tilbake for, og vil ikke at det skal versere rykter som kan komme for en dag. Det var også en av grunnene til at jeg valgte å flytte. En tolvåring kan ikke ta stilling til sin mors bakgrunn og jeg tror heller ikke jeg har lyst å fortelle noe når han blir eldre. Jeg får bare håpe at ryktene dør ut hvis jeg kutter kontakten helt med de som var involverte. TS Anonymous poster hash: d1c24...f4c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #19 Skrevet 21. august 2014 Jeg spurte bare hva dere som tilfeldigvis er på Kg mener og grunnen er at jeg ble litt satt ut i går. Rykter er vanskelig å bli kvitt. Jeg mener også at jeg kan gå med hevet hode, men det kan sette meg ut og få meg til å tenke om jeg virkelig er et så forferdelig menneske. TS Anonymous poster hash: d1c24...f4c Nei, du er da ikke et forferdelig menneske fordi du har gjort to små dumme ting mot en annen i ditt liv som du i tillegg har tatt tak i. Skyldfølelsen din står ikke i stil med forbrytelsen her. Mange folk gjør langt verre ting mot andre ukentlig med vitende vilje og går likevel rundt med hevet hode og føler seg på topp. Du har en samvittighet, og det er bra. Men dette er ikke noe å tenke på lengre. Jeg leste en artikkel av en psykolog innen rusomsorg en gang som skrev at hun hadde funnet ett fellestrekk ved absolutt alle rusmisbrukerne hun behandlet, og det var at de var ekstra følsomme og at de hadde store problemer med å "stå i/ holde ut" vanskelige følelser til følelsene naturlig avtok ( slik de alltid gjør).... Hun sa det var dette hun jobbet mest med å trene dem til å klare. Sov på det, i morgen kjennes faktisk alt bedre ut. Anonymous poster hash: 15666...09c 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #20 Skrevet 21. august 2014 Og kutt kontakten med dem helt du. Anonymous poster hash: 15666...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå