Gå til innhold

Bestevenner, sannsynlig at det er følelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært i forhold, men har hatt et par nære jentevenner som har vært omtrent som et forhold. Det er flere år siden men av ren nysgjerrighet lurer jeg.

Om en gutt og en jente henger sammen hver dag, ofte sover sammen, setter hverandre foran alt. Er det da sannsynlig at begge har følelser? Jeg vet at jeg hadde det, men jeg følte at hun ikke ville forplikte seg til meg. Vi oppførte oss også som kjærester og hadde sex osv, men hun ville aldri gjøre det offisielt. Alt insiativ var fra henne men hun må ha skjønt at jeg hadde følelser selv om jeg ikke tok insiativ til noe fysisk. Dette pågikk i over 2 år. Nå er jeg på vei inn i samme greia med en annen jente, men skjønner ikke hvorfor de ikke vil bli kjærester? Vi hadde aldri noen forpliktelser med hun første, men når jeg holdt på å få meg kjæreste ble hun helt knust, lå hjemme å gråt i senga i mange dager og spiste ikke mat eller noe... Dette kan jo ikke være normalt?? Er ikke følelsene sterke nok eller..

Anonymous poster hash: 13889...a1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fuckfriends

Anonymous poster hash: 3cb28...79f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trodde fuckfriends kun hadde sex, og ikke gjorde ting utenom.. Snakk om bestevenner som også har sex

Skrevet

Nei, det er ikke normalt at man har sex og sover sammen, dersom man "bare" er venner. At du i det hele tatt spør om noe sånt, vitner om at du har rotet deg bort i noen relasjoner som ligner mer på fuckfriends enn bestevenner. Mitt inntrykk er at sexvenner ofte deler mer enn bare sex i hvert fall. Ofte er det vel en relasjon der den ene vil være kjærester, mens den andre ikke vil det - og så blir det et slags "liksomforhold" uten at man er offisielt sammen. Sånn sett blir det vel delvis et "bestevennforhold" med sex, med tanke på all den tiden man tilbringer sammen, og tingene man deler.

Jeg tenker at sex (over tid) ofte leder til følelser uansett, men ikke nødvendigvis forelskelse. At en person blir lei seg når en sexvenn ditcher relasjonen til fordel for en annen, er bare menneskelig. Hun er ikke forelsket i deg av den grunn. "Eierfølelse", ønkset om å være den eneste, sjalusi, knekk i stoltheten av å bli dumpet for en annen... dette er følelser som nok kan dukke opp uansett.

• Liker 1
Skrevet

Følelser og forelskelse, er ikke det omtrent det samme? Hun sa også at hun elsket meg, helt fucked up hele greia.

Og jeg ville jo fortsette å være venner selv om jeg holdt på å få kjæreste

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Følelser og forelskelse er ikke det samme. Uansett burde du holde deg unna slike "forhold" dersom du ønsker noe mer, hvis de ikke vil gjøre det offisielt er de heller ikke seriøse, og det er å be om å bli såret.

Skrevet

Fuck Friends er forskjellig fra situasjon til situasjon. Noen henger sammen ellers andre gjør ikke

Anonymous poster hash: 247d0...697
Gjest brutal_mann
Skrevet

Fordi du ikke setter foten ned og krever av deg selv at du skal ha ting skikkelig.

• Liker 2
Skrevet

Damer klarer ikke å forstå seg selv engang, så ikke forvent at du skal klare det.

Bare sats på å finn deg ei som fungerer noenlunde normalt mesteparten av tiden, så skal du være såre fornøyd.

Anonymous poster hash: cf374...c7e
Skrevet

Har bare hatt en pulevenn jeg ikke fikk følelser for, men vi hadde aldri faste avtaler. Har ikke hatt så mange pulevenner, de fleste har endt i forhold. Ons er en annen greie. Og noen ganger har mannen fått følelser og føler mer, da har jeg satt kroken på døra og vært ærlig.

Det varierer hvorvidt pulevenner finner på noe sammen utenom sex og finnes ingen fasit, det greieste er å spørre når det har gått noen måneder. Men tror man merker om det er følelser tilstede ganske raskt.

Skrevet

Okei, så at man har det supert sammen, god kjemi og har følelser for hverandre er ikke nok for å bli sammen? Forelskelse slik det er beskrevet får jeg aldri, men for min del er det nok at jeg er tiltrukket, glad i personen og at vi har det bra når vi er sammen nok til å gå inn i et forhold.

Desverre får jeg ikke lett følelser for jenter, er i midten av 20 åra og har fått følelser for tilsammen 2 jenter, og jeg har drevet på med endel opp igjennom..

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Skrevet

Hun jeg skrev om tidligere var 18 og jeg 20,nå er jeg 24 og hun nye 22

Skrevet

Kan være de ikke føler for å binde seg riktig enda. Dere er jo ganske unge.

Skrevet

Følelser og forelskelse er ikke det samme. Uansett burde du holde deg unna slike "forhold" dersom du ønsker noe mer, hvis de ikke vil gjøre det offisielt er de heller ikke seriøse, og det er å be om å bli såret.

Hva er forskjellen da? Forelskelse er jo også en form for følelse, kanskje litt sterkere.. Men jeg får kun følelser for jenter jeg er interessert i.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hva er forskjellen da? Forelskelse er jo også en form for følelse, kanskje litt sterkere.. Men jeg får kun følelser for jenter jeg er interessert i.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men hvis jeg utvikler følelser for en kk er det mer vennskapelige følelser, jeg er glad i ham på en måte, men på samme måte som jeg er glad i gode venner. Jeg tenker imidlertid sjelden på ham når vi ikke ses, jeg bryr meg ikke om han evt har sex med og dater andre. Forelskelse er mye mer intenst, sterkere, og er jeg forelsket tenker jeg på personen 24/7 og kan også bli sjalu i oppstartsfasen.
Skrevet

Hmm da er vi tydeligvis forskjellige. Jeg får aldri følelser for venner. Betyr det at du kan få følelser for samme kjønn? Går ut ifra at du er heter.

Ifølge din beskrivelse passer forelskelse bedre med det jeg beskriver som følelser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...