Augustbrud02 Skrevet 23. juni 2002 #1 Skrevet 23. juni 2002 Etter en rekke innlegg her og med masse hjelp fra dere har jeg atter en gang problemer med sløret jeg har kjøpt meg. Huff og huff, skal det ingen ende ta? Altså, problemet mitt denne gangen er fargen! Jeg kikket litt på det i dag og da får jeg se at det på merkelappen står at det er creme-farget. Og kjolen min er selvsagt kritthvit. Sløret har en satinkant som er ganske hvit, men selve sløret vil jo kræsje totalt i fargen. Så nå føler jeg meg temmelig rådvill igjen. :o Hva skal jeg gjøre? Det vil jo se fryktelig snålt ut med slør og kjole i to ulike farger? Og tror dere det er noen mulighet for å få byttet et slikt slør (når merkelappen fortsatt henger på)? (Skal ringe i morgen og spørre om akkurat det...) Men hva tror dere da? Og hva skal jeg gjøre? Jeg vil jo ha slør som passer skikkelig i fargen og som ikke ser "møkkete" ut ved siden av kjolen. Hjeeeeelp meg dere erfarne bruder! :D
August Skrevet 24. juni 2002 #2 Skrevet 24. juni 2002 Tror du virkelig noen vil se det? Sløret er jo gjennomsiktig, og vil aldri virke like hvit som kjolen uansett. Hvis du har kjøpt sløret i Drammen så tror jeg ikke det er usansylig at du får byttet det heller da, hvis du absolutt vil det.
Augustbrud02 Skrevet 24. juni 2002 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2002 Takk for svar. Jeg tok noen bilder når jeg prøvde sløret og kjolen, og på bildene så jeg veldig tydelig at sløret var i en annen farge, men samtidig er det sløret skikkelig fint i fasong også da. Jeg tror jeg få ta turen innom å høre om jeg kan få byttet det, for jeg vil virkelig ha et slør som er kritthvitt, det blir nok finest tror jeg. Har heldigvis tatt vare på kvitteringen også, så jeg får håpe det skal gå bra. Sløret har jo ikke akkurat vært brukt heller, så de bør være litt runde i kantene. Iallfall med tanke på at Christiane i Oslo byttet en truse for meg! :D Noen fler meninger omkring mitt lille dilemma?
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2002 #4 Skrevet 24. juni 2002 Tror det er lurt av deg å ikke ha kritthvitt slør jeg, for det blir veldig hard mot ansiktet. Og kjolen vil skinne igjennom sløret så fargenyansen allikevel ikke vil være så stor.
Augustbrud02 Skrevet 24. juni 2002 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2002 Joda, det ka godt hende at det er like smart å ha et slør som ikke er kritthvitt, men jeg er så redd det rett og slett skal se snålt ut. I butikken så det ålreit ut, men i ordentlig sollys er jeg redd det vil se skikkelig snålt ut. Legger ut noen bilder, så dere kanskje kan få en viss aning av fargeforskjellen: http://www.geocities.com/augustbrud2002/slor.jpg http://www.geocities.com/augustbrud2002/slor2.jpg Men på disse bildene synes ikke fargeforskjellen så godt da, det er jo på ordentlige bilder jeg faktisk har fått kommentarer på denne forskjellen.
HMSP Skrevet 24. juni 2002 #7 Skrevet 24. juni 2002 Jeg hadde ikke problemer. Synes slørkanten tok opp fargen fra kjolen fint. Litt vanskelig å si sikkert er det jo, men jeg synes det var fint sammen. Lykke til uansett
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 24. juni 2002 #8 Skrevet 24. juni 2002 De skal ligge der og virke altså, jeg får dem iallfall opp her hos meg. Men jeg tror jeg ender opp med å bytte slør uansett om jeg får gjort det. Jeg er ikke fornøyd slik det er nå, og spesielt ikke etter jeg så den store fargeforskjellen ordentlig. Tror ikke det er meningen at jeg skal ha slør jeg, så mye problemer jeg har hatt med det! hehe
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 24. juni 2002 #9 Skrevet 24. juni 2002 Du kan prøve å ta en titt her for å se om du får dem opp da: http://www.geocities.com/augustbrud2002/ Forresten er jeg så vanvittig usikker, at det kanskje kan være en ide å prøve dette en gang til for å se hva jeg synes. Kanten tar jo opp fargen i sløret veldig, men resten av sløret synes jeg ser litt snålt ut sammen med den hvite kjolen. Utrolig vanskelig egentlig, for jeg vil jo at det skal være fint sammen også. Må innrømme at jeg heller mer og mer mot et helhvitt slør, men jeg får tenke litt mer på det først.
Augustbrud02 Skrevet 24. juni 2002 Forfatter #10 Skrevet 24. juni 2002 Noen fler som har et råd eller har vært borti liknende problemer?
CecilieB Skrevet 24. juni 2002 #11 Skrevet 24. juni 2002 Jeg prøvde først et slør som hadde litt farge (mot gult) til min kritthvite kjole. Jeg synes ikke det ble pent i det hele tatt, men det sløret hadde ikke noe kantbånd i hvitt heller. Jeg kjøpte da usett et slør som ble kalt diamanthvitt og det ble kjempeflott. Jeg stemmer for at sløret bør være kritthvitt. http://home.no/lula/Dscn2169.jpg
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 24. juni 2002 #12 Skrevet 24. juni 2002 Nesten godt å høre at du er enig med meg Cecilie. Jeg får først høre om jeg får byttet sløret da, for jeg er ikke lysten på å ut med en del hundrelapper til et helt nytt et... Kikket på bildet av deg også, og er enig i at kritthvitt er finest. Får prøve å komme meg innom brudebutikken en dag i løpet av uka. :D
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2002 #13 Skrevet 25. juni 2002 Kjære brud. Jeg jobber i en brudesalong i Oslo. Vi har en kritt hvit kjole som vi både selger og leier ut. Til denne kjolen passer det en offwhite slør til... Den har en veldig smal kant på seg også... Jeg vil bare informere om det. Et slør er så tynt..... det synes ikke. Som sagt, jeg jobber med dette hver dag. Ikke heng deg opp i sånne ting.... Tenk helhet!!!!!! Lykke til på den fantastiske dagen din!!! (PS: I min butikk får man ikke byttet slør.... )
scorpion73 Skrevet 25. juni 2002 #14 Skrevet 25. juni 2002 Jeg stemmer for at du burdte prøve å få byttet sløret ditt. Ikke det at jeg ikke kan tenke meg at det blir fint slik som det er nå, men du er ikke fornøyd selv, og det er veldig viktig på en slik dag. Husk at du bør gjøre slik du selv føler for at dagen skal bli helt perfekt............
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 25. juni 2002 #15 Skrevet 25. juni 2002 Du har et utrolig godt poeng der scoripin. Så lenge jeg er usikker er jeg heller ikke fornøyd, og det er det jo utrolig viktig å være på en slik dag. Da jeg prøvde sløret første gangen syntes jeg det var kjempefint til kjolen, men man får et annet syn etterhvert når man ser bilder av andre bruder og som faktisk har slør i akkurat samme farge. Jeg tok en telefon til Brudespesialisten i Drammen nå akkurat og jeg kunne fint få byttet sløret i et annet slør (men ikke få pengene tilbake). Det betyr jo egentlig at jeg kan tape noen kroner på det om jeg bytter til et billigere slør, men det er jo verdt det så lenge jeg er mer fornøyd og er sikker på at det vil bli fint. Nå blir det store dilemmaet mitt om jeg skal forsatt ha kort slør eller ha et langt slør. Vil uansett rose Brudespesialisten for god fleksibilitet og service. Utrolig at det finnes så behjelpelige butikker!
Gjest *Perser* Skrevet 25. juni 2002 #16 Skrevet 25. juni 2002 Heia Jeg vil bare si at du må høre på hva magefølelsen din sier! Du skal jo trossalt bare være brud engang i livet! Så hvorfor ikke være helt fornøyd med seg selv den dagen, og ikke minst ikke angre senere på hvorfor man ikke gjorde noe med man ikke var helt fornøyd! Men jeg er sikker på at du kommer til å bli nydelig brud uansett hva slags slør du velger tilslutt PS. Jeg endte opp med 4 slør til slutt jeg, men jeg likte den fjerde best, og det var den jeg hadde på også *hehe* så du er nok ikke eneste som har slør problemer
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 25. juni 2002 #17 Skrevet 25. juni 2002 Ja, det er evige problemer for oss bruder innimellom. Som sagt er jeg nå bare usikker på lengden på sløret mitt. Synes det blir flottere og flottere med langt slør, men er fryktelig redd for at det skal bli for mye å drasse på en hel dag lissom. Men vi får se... Men nå skal jeg iallfall ha hvitt slør uansett og jeg er veldig glad for at jeg har tatt den avgjørelsen, med hjelp fra dere da selvsagt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå