Arianna_ Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Hei, Jeg stusser over en ting: Jeg forelsker meg kun i gutter som etterhvert viser seg å ha skikkelig dårlige intensjoner. Og de dras mot meg som en magnet. De er som regel svært vakre og velutdannede og er litt konservative av natur. De er som regel veldig gode og snille, for så å snu helt om etter en stund. Og ofte sier de ingenting, de blir bare noen skikkelige drittsekker sakte, men sikkert. Selv har jeg også lang utdannelse og en god jobb og er veldig utadvendt av natur. Det er kun denne type menn jeg har datet opp igjennom og for en måned siden ble det siste "forholdet" avsluttet ved at han stakk uten et ord etter noen fantastiske måneder sammen. Hva er det med denne type menn? Er det mangel på mors/fars kjærlighet som gjør de til kyniske drittsekker eller hva er det som får folk til å behandle andre så dårlig? Og jeg skjønner lite. Jeg er en omsorgsfull og snill jente/kvinne som oppriktig bryr meg om andre, har mye godt humør og mange venner. Jeg er langt i fra egoistisk. Føler jeg gir mye og er ikke redd for menn som trenger space, jeg er selv selvstendig og trives i eget selskap også. Begynner å føle at dette er et skikkelig kjipt mønster jeg ikke kommer helt ut av. Noen som har opplevd det samme og kan gi meg noen innspill? Jeg vil jo gjerne gi bra folk som jeg blir tiltrukket av og som er hyggelige en sjanse uten å skru på drittsekkradaren. Det skal sies at det skal mye til før jeg gidder å gå på date. Er egentlig ganske kresen, tror jeg. Huff:( Innspill mottas med takk! 2
Lettkverulerende Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Hei, Jeg stusser over en ting: Jeg forelsker meg kun i gutter som etterhvert viser seg å ha skikkelig dårlige intensjoner. Og de dras mot meg som en magnet. De er som regel svært vakre og velutdannede og er litt konservative av natur. De er som regel veldig gode og snille, for så å snu helt om etter en stund. Og ofte sier de ingenting, de blir bare noen skikkelige drittsekker sakte, men sikkert. Selv har jeg også lang utdannelse og en god jobb og er veldig utadvendt av natur. Det er kun denne type menn jeg har datet opp igjennom og for en måned siden ble det siste "forholdet" avsluttet ved at han stakk uten et ord etter noen fantastiske måneder sammen. Hva er det med denne type menn? Er det mangel på mors/fars kjærlighet som gjør de til kyniske drittsekker eller hva er det som får folk til å behandle andre så dårlig? Og jeg skjønner lite. Jeg er en omsorgsfull og snill jente/kvinne som oppriktig bryr meg om andre, har mye godt humør og mange venner. Jeg er langt i fra egoistisk. Føler jeg gir mye og er ikke redd for menn som trenger space, jeg er selv selvstendig og trives i eget selskap også. Begynner å føle at dette er et skikkelig kjipt mønster jeg ikke kommer helt ut av. Noen som har opplevd det samme og kan gi meg noen innspill? Jeg vil jo gjerne gi bra folk som jeg blir tiltrukket av og som er hyggelige en sjanse uten å skru på drittsekkradaren. Det skal sies at det skal mye til før jeg gidder å gå på date. Er egentlig ganske kresen, tror jeg. Huff:( Innspill mottas med takk! Hmmmmmm... Du sier at de er "drømmeprinser" når de treffer deg, og den påfølgende første tiden, får så å bli drittsekker. Har du noen gang tenkt på om det kan være noe du gjør, som får de til å sette på bremsen for så å stikke? Bare undrer.... 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Dette har jeg lest en del om, det er noe ved din personlighet disse guttene oppfatter som gjør at du havner i denne situasjonen. Hvordan har dine foreldre behandlet hverandre og deg, da spør jeg egentlig, ikke hbordan du ønsker å fremstå? Du bør få kontakt med en psykolog for å endre mønstre.Anonymous poster hash: cae40...ce2
Arianna_ Skrevet 21. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2014 Hmmmmmm... Du sier at de er "drømmeprinser" når de treffer deg, og den påfølgende første tiden, får så å bli drittsekker. Har du noen gang tenkt på om det kan være noe du gjør, som får de til å sette på bremsen for så å stikke? Bare undrer.... Takk for svar! Ja, jeg har tenkt en del på det, men skjønner ikke helt hva det kan være:/ Jeg er veldig opptatt av å ikke pushe, mase eller skryte av meg selv, men er heller interessert i å bli kjent og finne på ting sammen. Jeg lar ofte mannen styre litt tempoet, og ofte er disse mennene veldig ærlige. De har likt mye kontakt etc, så da har vi gitt og tatt i samme tempo. Felles for dem er at de er typiske pene menn, sterke, maskuline etc. 1
Arianna_ Skrevet 21. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2014 Dette har jeg lest en del om, det er noe ved din personlighet disse guttene oppfatter som gjør at du havner i denne situasjonen. Hvordan har dine foreldre behandlet hverandre og deg, da spør jeg egentlig, ikke hbordan du ønsker å fremstå? Du bør få kontakt med en psykolog for å endre mønstre.Anonymous poster hash: cae40...ce2 Takk for svar! Jeg har i grunnen hatt en veldig fin oppvekst med to andre søsken og foreldre som har vært gift i over 40 år. Vi har et godt og fint forhold, men disse mennene har ofte litt angst for å binde seg. Det er i hvert fall det de som har gitt beskjed har sagt. Hm...psykolog er kanskje en god idé..
Arianna_ Skrevet 21. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2014 Dette har jeg lest en del om, det er noe ved din personlighet disse guttene oppfatter som gjør at du havner i denne situasjonen. Hvordan har dine foreldre behandlet hverandre og deg, da spør jeg egentlig, ikke hbordan du ønsker å fremstå? Du bør få kontakt med en psykolog for å endre mønstre.Anonymous poster hash: cae40...ce2 Kan jeg spørre hva det er med personligheten denne litteraturen trakk frem? Det hadde jo eventuelt vært et sted å starte for meg, hvis det er noe jeg gjør galt da
Nettinettet Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 (endret) Kan jeg spørre hva det er med personligheten denne litteraturen trakk frem? Det hadde jo eventuelt vært et sted å starte for meg, hvis det er noe jeg gjør galt da Har du noen gang spurt dem hva det er som gjør at de endrer seg? For når jeg ikke har mer informasjon om væremåten din (som jo også er vanskelig for deg å se selv) så er det ekstremt mange faktorer som spiller inn. Noen mennesker er hakkete og negative uten at de legger merke til det. Noen mennesker gir for lite følelser, selv om de føler de gir nok. Noen mennesker ser ikke den andre parten, selv om de føler at de gjør det osv osv.. Jeg abefaler deg å prøve å se forholdet litt utenfra og finne ut når endringene kom og i hvilken følelsesmessig tilstand du var i når dette skjedde. En analyse av deg selv med nøytrale øyne. Du kan eventuelt få en Datinganalyse fra en Datingrådgiver, eller gå til en samlivsteraput eller psykolog for å høre hva de tenker. Da vil du også finne ut om det er noe du gjør, eller om endringer kommer fordi du nå ser hvem han egentlig er og har vært hele tiden. Endret 21. august 2014 av Nettinettet
draug 75 Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 (endret) Fra mannlig ståsted: Du tiltrekker deg nok både kreti og pleti. Men de "snille og omtenksomme" guttene får du ikke kjemi med. De er for kjedelige. Du skriver sjøl at det skal mye til før du går på date, og da greier du faktisk å vaske ut alle andre enn de største _. Kvinner er ikke skrudd sammen for å bli tiltrukket av snille, milde, menn. Jeg må faktisk innrømme at det har slått meg på innledende kontakt og dater, om det er bevisst eller ikke, hvordan kvinner kan finne på "prøve ut" om de får meg til å bli redd, unnskylde meg, ... Ett eller annet om jeg er "pysete." _Aldri_ har det forekommet at de har lagt opp en kontroll på om horvidt jeg ikke er åndsfrisk eller usympatisk, voldelig, uberegnelig, farlig... Dere som svarer "når ble han slik" - Jeg tror faktisk han er slik hele tiden, det er bare det at i facinansjonsperioden når forholdet starter, så ser man disse egenskapene på et annet vis. Endret 21. august 2014 av draug 75 4
Nettinettet Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Dere som svarer "når ble han slik" - Jeg tror faktisk han er slik hele tiden, det er bare det at i facinansjonsperioden når forholdet starter, så ser man disse egenskapene på et annet vis. Dette er jeg veldig enig i. Vi prøver alle å vise oss fra våre beste sider i en tidlig datingfase. Også derfor oppstår det konflikter etter noen måneder når man blir bedre kjent og ser hvem man egentlig tilbringer tid med. Det finnes noen gode metoder for å kanskje kunne se litt mer hva man får, men ofte er mange flinke til å skjule sine mørke sider. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Typisk jenter å snu porblemstillingen på hodet. Det er DU som tiltrekkes av drittsekker. Du velger helt selv hvem du ønsker å gå etter og date. Og du velger å gå etter drittsekker (i likhet med veldig mange andre jenter). Problemet ligger helt og holdent hos deg selv. Anonymous poster hash: 5de68...aef 5
draug 75 Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 Det finnes noen gode metoder for å kanskje kunne se litt mer hva man får, men ofte er mange flinke til å skjule sine mørke sider. Ingen menn er flinke nok skuespillere til å skjule noe fra kvinner. Ikke i det hele tatt. Men kvinner er dårlige på å skille stort ego fra sterk personlighet, og de kan tolke trekk forskjellig på forskjellige tidspunkt. 3
Guybrush Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 Snu det på hodet og tenk følgende tanke: det er DU som tiltrekkes av slike. Og jeg tror det er mye enklere å analysere samt ta tak i hvorfor her, enn å forsøke forstå hvordan andre mennesker er. 1
Arianna_ Skrevet 21. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2014 Har du noen gang spurt dem hva det er som gjør at de endrer seg? For når jeg ikke har mer informasjon om væremåten din (som jo også er vanskelig for deg å se selv) så er det ekstremt mange faktorer som spiller inn. Noen mennesker er hakkete og negative uten at de legger merke til det. Noen mennesker gir for lite følelser, selv om de føler de gir nok. Noen mennesker ser ikke den andre parten, selv om de føler at de gjør det osv osv.. Jeg abefaler deg å prøve å se forholdet litt utenfra og finne ut når endringene kom og i hvilken følelsesmessig tilstand du var i når dette skjedde. En analyse av deg selv med nøytrale øyne. Du kan eventuelt få en Datinganalyse fra en Datingrådgiver, eller gå til en samlivsteraput eller psykolog for å høre hva de tenker. Da vil du også finne ut om det er noe du gjør, eller om endringer kommer fordi du nå ser hvem han egentlig er og har vært hele tiden. Det er det som er så rart. Jeg gir mye av meg selv, gir bekreftelser, stiller spørsmål og holder avtaler. Som regel har de stukket av etter at vi har hatt sex, og de har fått meg til sengs, føler jeg. Mange av disse mennene har ikke lange forhold bak seg, og fortsatt er de jeg datet på begynnelsen av 2000-tallet single.
Arianna_ Skrevet 21. august 2014 Forfatter #14 Skrevet 21. august 2014 Snu det på hodet og tenk følgende tanke: det er DU som tiltrekkes av slike. Og jeg tror det er mye enklere å analysere samt ta tak i hvorfor her, enn å forsøke forstå hvordan andre mennesker er. Denne skal jeg reflektere lenge og vel over, tusen takk! Ja, hvorfor gjør JEG det? Jeg tror det må ligge noe i det macho og maskuline. At de er så tradisjonelt maskuline kanskje?
Arianna_ Skrevet 21. august 2014 Forfatter #15 Skrevet 21. august 2014 Typisk jenter å snu porblemstillingen på hodet. Det er DU som tiltrekkes av drittsekker. Du velger helt selv hvem du ønsker å gå etter og date. Og du velger å gå etter drittsekker (i likhet med veldig mange andre jenter). Problemet ligger helt og holdent hos deg selv. Anonymous poster hash: 5de68...aef Problemet er i så fall at jeg ikke klarer eller vil avsløre drittsekken da kanskje? Hvordan gjør man det? Han finnes jo i alle former og fasonger, er min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #16 Skrevet 21. august 2014 Fra mannlig ståsted: Du tiltrekker deg nok både kreti og pleti. Men de "snille og omtenksomme" guttene får du ikke kjemi med. De er for kjedelige. Du skriver sjøl at det skal mye til før du går på date, og da greier du faktisk å vaske ut alle andre enn de største _. Kvinner er ikke skrudd sammen for å bli tiltrukket av snille, milde, menn. Jeg må faktisk innrømme at det har slått meg på innledende kontakt og dater, om det er bevisst eller ikke, hvordan kvinner kan finne på "prøve ut" om de får meg til å bli redd, unnskylde meg, ... Ett eller annet om jeg er "pysete." _Aldri_ har det forekommet at de har lagt opp en kontroll på om horvidt jeg ikke er åndsfrisk eller usympatisk, voldelig, uberegnelig, farlig... Dere som svarer "når ble han slik" - Jeg tror faktisk han er slik hele tiden, det er bare det at i facinansjonsperioden når forholdet starter, så ser man disse egenskapene på et annet vis. Nå fikk jeg akkurat frysninger på ryggen. Med tanke på ei jeg traff på på møteplassen en gang. Før vi hadde truffet hverandre, men kun chattet fortalte, hun at hennes forrige date skyldte henne penger. Og så spurte hun om det var ok om hun kunne true med at jeg skulle komme på døra hans om han ikke betalte! Hun spurte litt på fleip, men jeg tror jammen det var ett slags test-spørsmål. Hun er forresten sammen med en boler nå Anonymous poster hash: bfada...0dd 1
Arianna_ Skrevet 21. august 2014 Forfatter #17 Skrevet 21. august 2014 Fra mannlig ståsted: Du tiltrekker deg nok både kreti og pleti. Men de "snille og omtenksomme" guttene får du ikke kjemi med. De er for kjedelige. Du skriver sjøl at det skal mye til før du går på date, og da greier du faktisk å vaske ut alle andre enn de største _. Kvinner er ikke skrudd sammen for å bli tiltrukket av snille, milde, menn. Jeg må faktisk innrømme at det har slått meg på innledende kontakt og dater, om det er bevisst eller ikke, hvordan kvinner kan finne på "prøve ut" om de får meg til å bli redd, unnskylde meg, ... Ett eller annet om jeg er "pysete." _Aldri_ har det forekommet at de har lagt opp en kontroll på om horvidt jeg ikke er åndsfrisk eller usympatisk, voldelig, uberegnelig, farlig... Dere som svarer "når ble han slik" - Jeg tror faktisk han er slik hele tiden, det er bare det at i facinansjonsperioden når forholdet starter, så ser man disse egenskapene på et annet vis. Tusen takk for godt svar! Ja, jeg er rastløs, selvstendig og kjeder meg kanskje lett. Men jeg har ikke testet ut menn altså, virkelig ikke. Jeg forsøker å være meg selv. Men det kan kanskje hende at vi gjør det ubevisst? At det er noe der likevel? Her har jeg virkelig fått noe å tenke på. Jeg må ha en sterk mann. Gjerne en som setter meg på plass. Heller Jonas Gahr Støre enn Audun Lysbakken. Hvis det gir noen mening (og da tenker jeg ikke på lommeboken, jeg er ikke noe golddigger), mer på karisma, utstråling, maskulin holdning. Gir det mening?
Arianna_ Skrevet 21. august 2014 Forfatter #18 Skrevet 21. august 2014 Ingen menn er flinke nok skuespillere til å skjule noe fra kvinner. Ikke i det hele tatt. Men kvinner er dårlige på å skille stort ego fra sterk personlighet, og de kan tolke trekk forskjellig på forskjellige tidspunkt. Ja, jeg er nok dårlig på dette. Kanskje jeg ikke helt vil se det heller. Stort ego og sterk personlighet er to ulike ting, godt poeng. Samtidig er jeg overrasket over at de ikke er redde for hvordan de blir oppfattet av andre. Ting de har sagt og gjort, både in public og privat er stikk i strid med alt jeg lærte om høflighet og sosiale spilleregler.
Arianna_ Skrevet 21. august 2014 Forfatter #19 Skrevet 21. august 2014 Nå fikk jeg akkurat frysninger på ryggen. Med tanke på ei jeg traff på på møteplassen en gang. Før vi hadde truffet hverandre, men kun chattet fortalte, hun at hennes forrige date skyldte henne penger. Og så spurte hun om det var ok om hun kunne true med at jeg skulle komme på døra hans om han ikke betalte! Hun spurte litt på fleip, men jeg tror jammen det var ett slags test-spørsmål. Hun er forresten sammen med en boler nå Anonymous poster hash: bfada...0dd Du tuller????? Herregud....tviler ikke på at det er nok av sprø damer der ute også!
Summers Skrevet 21. august 2014 #20 Skrevet 21. august 2014 Lar man folk behandle en dårlig så øker selvsagt det risikoen for å bli behandlet dårlig. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå