Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 30 år, kjæresten er 43. Vi har barn fra tildigere forhold begge to og har barna hjemme samme annenhver helg, men vi bor ikke sammen og er derfor ikke så mye sammen i barnehelgene.

Vi har vært kjærester i ett år.

Han er med i en motorsykkelklubb. Da vi ble kjent var det to ting som gjorde meg skeptisk, motorsykkelklubben og alderen. Dette var jeg åpen om, men han mente at det ikke skulle bli noe problem, han kunne velge selv hvor mye tid han ville bruke på hobbyen sin.

Alderen er virkelig ikke noe problem og vi har det stort sett veldig fint sammen. Men...han elsker å feste og hobbyen hans er som jeg fryktet et problem. Jeg har vært med på mange arrangementer i løpet av dette året, for å vise interesse, være åpen for den slags osv. Det er ok, men det er jo BARE rølp på disse festene. Og ikke noe jeg vil drive med hele tiden.

Det blir bare diskusjoner nå, jeg synes at han gjerne må ha hobbyen sin, men at vi må kunne finne en mellomting.

Han går på møte med gjengen en gang i uken og vil gjerne feste hver barnefrie helg. Det vil si annenhver helg. Og da er det snakk om stupfylla.

Jeg orker ikke det og vil heller ikke ha en mann som MÅ det. Det er noe HELE tiden, jeg har tenkt tilbake på helgene siden vi ble sammen og hver helg har det faktisk vært en fest som han har MÅTTE vært med på.

Han mener at vi har jo ukedagene sammen, og kan være litt sammen med barna annenhver helg og at det da er nok..jeg mener at i de barnefrie helgene så bør vi kunne gjøre litt kjæresteting, ha helge kvalitetstid, gjøre litt av det begge vil, at ikke alle de helgene må festes på.

Ukedagene blir liksom ikke det samme når vi ligger stuptrøtt på hver sin sofa.

Hadde det f.eks vært en hobby som han dreiv med noen timer hver lørdag så var det en ting, men en fest er en fest til seks på morgenen.

Jeg er så fortvilet. Vi diskuterte dette i går og da sa han at han måtte ha mulighet til å feste med vennene sine NÅR han ville og han vil det hver annenhver helg. Hvis ikke jeg hadde noen konkrete planer, da kunne vi kanskje gjøre noe annet.

Hva tenker dere om dette? hadde dere orket det? reagerer jeg for sterkt?

Anonymous poster hash: 3c3a1...962
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke orket det. Han er tydeligvisikke villig til å begrense seg, og det plager deg.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg er ei jente på 30 år, kjæresten er 43. Vi har barn fra tildigere forhold begge to og har barna hjemme samme annenhver helg, men vi bor ikke sammen og er derfor ikke så mye sammen i barnehelgene.

Vi har vært kjærester i ett år.

Han er med i en motorsykkelklubb. Da vi ble kjent var det to ting som gjorde meg skeptisk, motorsykkelklubben og alderen. Dette var jeg åpen om, men han mente at det ikke skulle bli noe problem, han kunne velge selv hvor mye tid han ville bruke på hobbyen sin.

Alderen er virkelig ikke noe problem og vi har det stort sett veldig fint sammen. Men...han elsker å feste og hobbyen hans er som jeg fryktet et problem. Jeg har vært med på mange arrangementer i løpet av dette året, for å vise interesse, være åpen for den slags osv. Det er ok, men det er jo BARE rølp på disse festene. Og ikke noe jeg vil drive med hele tiden.

Det blir bare diskusjoner nå, jeg synes at han gjerne må ha hobbyen sin, men at vi må kunne finne en mellomting.

Han går på møte med gjengen en gang i uken og vil gjerne feste hver barnefrie helg. Det vil si annenhver helg. Og da er det snakk om stupfylla.

Jeg orker ikke det og vil heller ikke ha en mann som MÅ det. Det er noe HELE tiden, jeg har tenkt tilbake på helgene siden vi ble sammen og hver helg har det faktisk vært en fest som han har MÅTTE vært med på.

Han mener at vi har jo ukedagene sammen, og kan være litt sammen med barna annenhver helg og at det da er nok..jeg mener at i de barnefrie helgene så bør vi kunne gjøre litt kjæresteting, ha helge kvalitetstid, gjøre litt av det begge vil, at ikke alle de helgene må festes på.

Ukedagene blir liksom ikke det samme når vi ligger stuptrøtt på hver sin sofa.

Hadde det f.eks vært en hobby som han dreiv med noen timer hver lørdag så var det en ting, men en fest er en fest til seks på morgenen.

Jeg er så fortvilet. Vi diskuterte dette i går og da sa han at han måtte ha mulighet til å feste med vennene sine NÅR han ville og han vil det hver annenhver helg. Hvis ikke jeg hadde noen konkrete planer, da kunne vi kanskje gjøre noe annet.

Hva tenker dere om dette? hadde dere orket det? reagerer jeg for sterkt?

Nårtid sees dere egentlig?

Annehver helg er han stupfull sammen med sykkegjengen sin, og de andre helgene har han sine barn?

Ukedager er ofte, ikke alltid, fylt med jobb og forpliktelser som gjør at det ikke blir så veldig mye tid på disse ukedagene.

Jeg kjenner jeg faktisk ikke hadde orket en mann som mener det er ditt ansvar å komme opp med en plan om noe som er mer fristende enn fyllefest for å få ham til å vurdere å prioritere annerledes.

Jeg begynner å lure på hvor interessert er han egentlig når han i praksis (via det han gjør) ikke ønsker å prioritere en barnefri helg med deg innimellom.

Skrevet

Tror du må innse at dere ønsker forskjellige ting og at dere er på helt forskjellige stadier i livet.

Anonymous poster hash: 46580...873

Skrevet

Virker som om han vil være med deg og samtidig leve litt som en ungkar.

Anonymous poster hash: df503...b48
Skrevet

Dere har selvsagt begge rett.

Han står helt fritt til å feste hver dag om han vil, så lenge det ikke går utover barna.

Og du har all rett til å ha kjærestehelg så ofte du ønsker.

Det eneste ok alternativet for dere begge to er at dere finner en partner som er noenlunde på samme sted i livet og har ønsker som sammenfaller såpass at dere begge er lykkelige. Livet er for kort til å gjøre kompromisser du ikke har lyst til å inngå for en tilfeldig valgt mann/dame. Det finnes så utrolig mange flere av dem der ute.

Anonymous poster hash: 97bf6...cbf
Skrevet

;) Auuu...

"Hei! Jeg er medlem av en sy-gruppe! Elsker hobbyen min! Bruker masse masse tid på den :) "

-Åh, hvor ofte møtes dere? :tommel:

"Hver helg :arwen: "

-Hvor da? :Hehe:

"Ute på byen" :skya:

:klo::klo::klo:

Anonymous poster hash: 0a248...13d
  • Liker 1
Skrevet

43 år og dørgfylla annenhver helg? Høres ut som om han kanskje har et problem med alkohol.

Skrevet

Å være sammen med en 43 åring som ikke har fått med seg at han ikke er 18 lenger hadde ikke vært min cup of tea bei.

Anonymous poster hash: 2e581...54a
  • Liker 2
Skrevet

Nårtid sees dere egentlig?

Annehver helg er han stupfull sammen med sykkegjengen sin, og de andre helgene har han sine barn?

Ukedager er ofte, ikke alltid, fylt med jobb og forpliktelser som gjør at det ikke blir så veldig mye tid på disse ukedagene.

Jeg kjenner jeg faktisk ikke hadde orket en mann som mener det er ditt ansvar å komme opp med en plan om noe som er mer fristende enn fyllefest for å få ham til å vurdere å prioritere annerledes.

Jeg begynner å lure på hvor interessert er han egentlig når han i praksis (via det han gjør) ikke ønsker å prioritere en barnefri helg med deg innimellom.

Jeg også spør og lurer på hvor interessert han egentlig er når han heller vil prioritere kompisene og fest istedenfor meg, og jeg mener ikke at han skal sitte hjemme og "holde meg i hånden", men finne på andre ting sammen, også med andre mennesker enn "gjengen",

Av og til går det vel an å være en stund på et arrangement, la vær å drikke, og dra etter noen timer slik at man også får tid til andre ting? finne mellomting, prioritere. Det som er så rart er at han vil veldig gjerne at vi får et "ordentlig" forhold og kjøper hus sammen.

Og samtidig vil han ikke vise meg at han kan prioritere annerledes, jeg forstår det bare ikke..

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg også spør og lurer på hvor interessert han egentlig er når han heller vil prioritere kompisene og fest istedenfor meg, og jeg mener ikke at han skal sitte hjemme og "holde meg i hånden", men finne på andre ting sammen, også med andre mennesker enn "gjengen",

Av og til går det vel an å være en stund på et arrangement, la vær å drikke, og dra etter noen timer slik at man også får tid til andre ting? finne mellomting, prioritere. Det som er så rart er at han vil veldig gjerne at vi får et "ordentlig" forhold og kjøper hus sammen.

Og samtidig vil han ikke vise meg at han kan prioritere annerledes, jeg forstår det bare ikke..

Der tror jeg nok jeg hadde tenkt både 4 og 5 ganger før jeg gikk med på det gitt.

Dere har snakket om det, og du har fortalt at du ikke føler dere egentlig har et forhold når alle frihelgene hans tilbringes i bunnen av en flaske?

Responsen du har fått er i praksis at det har ikke du noe med, det bestemmer han selv. - noe som jo er aldeles korrekt.

Konsekvensene av hans egne avgjørelser må han jo også bære selv, og de er vel da fort at du bare tar dette aldeles rolig.

Er det nå alltid så stor vits i å forsøke å forstå folk ihjel?

Vil du ha et liv hvor du de få frihelgene dere har alltid har en samboer/mann som er ute på grisefylla til tidlig morgen?

Vet du, jeg hadde brukt den tiden han er på fylla til å gå ut og date en annen mann, - så fikk han bære konsekvensene av sine egne prioriteriner selv.

Jeg hadde takket 'nei, takk' kjenner jeg.

Edit: Og spør ham kun ett eneste spørsmål: Hva slags forhold er det han ønsker med deg?

Endret av Lille-pus
Skrevet

Selv om jeg hadde stolt på kjæresten min så hadde jeg vært ukomfortabel med at hanreiste til Pattaya, fordi jeg hadde visst at han kom til å få masse tilbud og blir sjekket opp og fløretet masse med av horer, at horer går rundt i utfordrende klær uansett hvor man går, masse alkohol osv...selv om jeg hadde stolt på han så hadde jeg hadde ikke satt hjemme og slappet av og unnet han å kose seg i Pattaya. På en ren golftur ja, fisketur ja, bytur i københavn, ja. Men det er annerledes.

Skrevet

Oii, feil tråd...haha

Skrevet

Kommunikasjon?

Har du vanskelig for å sette ord på hva du føler, så vi ham dette innlegget.

Er han genuint interessert i en fremtid sammen med deg og barna, så tilpasser han seg.

Gudd løkk! :blomst:

Skrevet

Kommunikasjon?

Har du vanskelig for å sette ord på hva du føler, så vi ham dette innlegget.

Er han genuint interessert i en fremtid sammen med deg og barna, så tilpasser han seg.

Gudd løkk! :blomst:

Takk for svar. Jeg sier alt som står i innlegget mitt til han og har sagt det mange ganger, også at jeg ikke forstår at han ikke tilpasser seg når han vil at vi skal bli en familie og kjøpe hus sammen. Jeg forstår det ikke. Han er fryktelig sta, kanskje det er der det ligger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...