Blaaa Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Hei! Jeg kjøpte nylig en vare på den danske versjonen av finn.no. Selger har er selskap, og jeg kunne velge om jeg ville kjøpe gjennom det- i nettbutikken, eller bare overføre i banken, da ble det billigere for ham og han tilbød gratis frakt. Selger er registrert selger på siden og oppgav masse info da jeg skulle overføre, siden dette er nødvendig i internasjonale overføringer. Han har alltid svart kjapt, men etter at jeg fikk beskjed in at betaling var kommet og at han skulle sende, har det blitt helt stille og sporingsnummeret som han lovte, kom aldri. Lurer litt på hvorfor han skulle skrive det der med sporingsnummer og at Han hadde fått betalingen, om han ikke hadde tenkt å sende- men kanskje det var mulig for meg å trekke tilbake betalingen samme dag eller noe? I allefall- hva gjør man så? Går det an å trekke tilbake pengene for banken? Min mor er advokat, men på langt utenlandsopphold og kan ikke plage henne nå. Skal selvfølgelig ta kontakt med dba.dk, men man kan sikkert registrere seg med kun firma og komme unna med det meste der...lurer på om rettighetene er annerledes siden jeg satt penger rett inn på konto. Det blir vel da p regne som privatkjøp..vel. Noen tips???
Gjest Sådetså Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Her er fremgangsmåten ved svindel på Norske finn iallefall, vil tro samme rutine/regler gjelder for den Danske versjonen. Kontakt annonsøren/kjøperen og prøv å finne en løsning sammen. Hvis du ikke får kontakt eller dere ikke blir enige, bør du anmelde saken til politiet så fort som mulig. Vi hjelper politiet med etterforskningen og kan eventuelt utestenge annonsør/kjøper fra FINN hvis du eller politiet sender anmeldelsenummeret til [email protected]. Vi trenger mest mulig informasjon, send oss gjerne: FINNkoden til annonsen Navn, telefonnummer og e-post til annonsør/kjøper
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 På finn.no er der noe du trykker på når du står i annonseteksten for å rapportere mulig svindel/regelbrudd. Du får gå inn i annonsen og se der. Anonymous poster hash: 8914c...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå