AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Har trent styrke, helkroppsprogram, i ca 4 mnd. Trener ca 3 ganger i uka. Noen ganger mindre, noen ganger mer. Kjenner jeg har blitt en del sterkere, og øker selvfølgelig vektene når det blir for lett. Har blitt litt mindre rundt magen og har litt mer synlige biceps enn tidligere, men ellers ser jeg liten forskjell. Vil jo helst ha mindre fettprosent i tillegg til å bli sterkere. Er det jeg som er utålmodig, eller gjør jeg noe feil? Er ikke fanatisk mtp kosthold, da jeg vet jeg hadde ramlet av ganske fort hvis jeg hadde vært for streng. Spiser mye fisk, kylling og grønnsaker, men burde nok kutta ned på brød. Spiser lite snop og drikker lite brus. Noen som har tanker og råd? Må jeg gi det litt mer tid?Anonymous poster hash: 41ca7...cff 1
FitnessIna Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Høyde/alder/vekt og antall kcal du spiser dagen hadde hjulpet veldig (: Kan godt hende du spiser for lite til å bygge veldig størrelse. Hvilket program trener du?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Høyde/alder/vekt og antall kcal du spiser dagen hadde hjulpet veldig (: Kan godt hende du spiser for lite til å bygge veldig størrelse. Hvilket program trener du? 175cm, 95kg, 25år. Kalorier teller jeg ikke. Brukte myfitnesspal en stund, og da lå jeg på mellom 1500-2000, tror jeg. Synes det høres mye ut, men jeg klarer ikke gå sulten heller. Har jo litt fett å ta av, men er mer kraftig enn tykk. Har brede skuldre og store lår, men har ikke mye rundt magen f.eks. De to første mnd brukte jeg nybegynnerprogrammet til fitnessbloggen. Har justert, lagt til og byttet ut øvelser etterhvert. Sykler også litt etter hver styrkeøkt.Anonymous poster hash: 41ca7...cff
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Du må jo nesten måle resultatene dine om du skal vite om fremgangen din er stor eller liten. skriv ned hvor mye du tar i øvelsene og vei/mål deg. Bruk fettklype eller målebånd. Er rimelig vanskleig å få målt riktig fettprosent i tall, men så lenge man måler likt hver uke så vil man i hvert fall se om det er fremgang eller ikke. Anonymous poster hash: b2771...39c
FitnessIna Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 Så bra at du har kontroll på treningen med et av fitnessbloggen sine programmer! Jeg tror rett og slett at du spiser for lite til å bygge muskler - du vil nok bli sterkere, men for å bygge muskler må man ligge i overskudd. Du spiser mine enn meg, som til sammenligning er 165cm og 49kg - dvs ganske mye lavere (: jeg hadde økt kcal-inntaket en smule, selv om du føler deg mett, og husk å ta målene dine - lett å se seg blind på seg selv. Husk forresten å ikke bytte styrkeprogram så ofte - du bør finne et å ha i tre/fire mnd før du skifter. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Så bra at du har kontroll på treningen med et av fitnessbloggen sine programmer! Jeg tror rett og slett at du spiser for lite til å bygge muskler - du vil nok bli sterkere, men for å bygge muskler må man ligge i overskudd. Du spiser mine enn meg, som til sammenligning er 165cm og 49kg - dvs ganske mye lavere (: jeg hadde økt kcal-inntaket en smule, selv om du føler deg mett, og husk å ta målene dine - lett å se seg blind på seg selv. Husk forresten å ikke bytte styrkeprogram så ofte - du bør finne et å ha i tre/fire mnd før du skifter. Lykke til! Takk for svar! Jeg som synes jeg spiser for mye Da skal jeg prøve å endre det. Kunne du tenkt deg å skrevet eksempel på en dagsmeny du har? Er jo redd for å legge på meg. Men jeg må vel få mer muskler som dermed gjør at fettprosenten går ned?Anonymous poster hash: 41ca7...cff
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 Du må jo nesten måle resultatene dine om du skal vite om fremgangen din er stor eller liten. skriv ned hvor mye du tar i øvelsene og vei/mål deg. Bruk fettklype eller målebånd. Er rimelig vanskleig å få målt riktig fettprosent i tall, men så lenge man måler likt hver uke så vil man i hvert fall se om det er fremgang eller ikke.Anonymous poster hash: b2771...39c Takk for tips! Jeg merker det litt på klærne, og så måler jeg regelmessig med målebånd. Anonymous poster hash: 41ca7...cff
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #8 Skrevet 22. august 2014 Flere tips og syn på dette?Anonymous poster hash: 41ca7...cff
FitnessIna Skrevet 22. august 2014 #9 Skrevet 22. august 2014 Takk for svar! Jeg som synes jeg spiser for mye Da skal jeg prøve å endre det. Kunne du tenkt deg å skrevet eksempel på en dagsmeny du har? Er jo redd for å legge på meg. Men jeg må vel få mer muskler som dermed gjør at fettprosenten går ned?Anonymous poster hash: 41ca7...cff En dag for meg, sånn omtrent; Frokost – gresk yoghurt med honning og granola(sukkerfri hjemmelagd) + en smoothie med banan, jordbær og proteinpulver Før trening – en liten banan Lunsj – wraps med kylling Middag - laks + grønnsaker, avocado Kveldsmat – havregrøt med proteinpulver, eggehvite og nøtter Til sammen ca 2375kcal, 182gr prot, 175gr karb, 100gr fett Og dette det jeg skal spise for å holde vekten - dvs jeg bør legge meg på 2600kcal, omtrent. Ofte kan man spise mer enn man tror uten å legge på seg!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #10 Skrevet 22. august 2014 En dag for meg, sånn omtrent; Frokost gresk yoghurt med honning og granola(sukkerfri hjemmelagd) + en smoothie med banan, jordbær og proteinpulverFør trening en liten bananLunsj wraps med kyllingMiddag - laks + grønnsaker, avocadoKveldsmat havregrøt med proteinpulver, eggehvite og nøtter Til sammen ca 2375kcal, 182gr prot, 175gr karb, 100gr fett Og dette det jeg skal spise for å holde vekten - dvs jeg bør legge meg på 2600kcal, omtrent. Ofte kan man spise mer enn man tror uten å legge på seg! Takk! Mye bra mat-tips her Anonymous poster hash: 41ca7...cff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå