Gå til innhold

Reise med kontanter innenlands

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vil det bli problematisk å reise innenlands (med fly) med 30 000,- i kontanter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hørt om å putte penger i banken?

Det er skurker som går rundt med så mye penger i cash, så du må regne med å bli stoppet i sikkerhetskontrollen og får et forklaringsproblem.

Kontakt securitas på flyplassen og spør om fremgangsmåte dersom du ikke kan få pengene inn i banken, forresten banken vil vel varsle om du setter inn så mye....

Anonymous poster hash: d1bc7...86d

Skrevet

Har ikke innskuddsautomat her jeg bor.

Skrevet

Men hvorfor kunne ikke den som betalte deg pengene bare overføre til kontoen din i stedet?

Anonymous poster hash: 6f42d...7b1

Skrevet

Du kan nok risikere å få spørsmål. Jeg ville kontakter Securitas på forhånd og spurt.

Anonymous poster hash: ec833...d7c

Skrevet

Det skal ikke være det, men om du ikke kan sannsynligjøre hvordan du fikk pengene kan det bli litt fuzz

Anonymous poster hash: 0fd64...609
Skrevet

Har du hørt om å putte penger i banken?

Det er skurker som går rundt med så mye penger i cash, så du må regne med å bli stoppet i sikkerhetskontrollen og får et forklaringsproblem.

Kontakt securitas på flyplassen og spør om fremgangsmåte dersom du ikke kan få pengene inn i banken, forresten banken vil vel varsle om du setter inn så mye....

Hvorfor skulle en få problem med dette? Er da fullt lovlig og det er da mange som har mere penger på tur. Skal jeg kjøpe en bruktbil av privatperson er fortsatt cash king.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skulle være et problem.

Du bryter ingen lover og det er ikke farlig for flysikkerheten.

Jeg er ingen jurist, men om securitas ber om å få gå igjennom sekken din og finner en lukket konvolutt med papir i, har de virkelig lov til å åpne den og telle penger for å deretter rapportere saken til politiet? Høres veldig feil ut.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei

Vil det bli problematisk å reise innenlands (med fly) med 30 000,- i kontanter?

Nei.

Det er selvfølgelig idiotisk risiko å ha så mye i cash, men det er fullt lovlig.

Endret av Druid
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skulle være et problem.

Du bryter ingen lover og det er ikke farlig for flysikkerheten.

Jeg er ingen jurist, men om securitas ber om å få gå igjennom sekken din og finner en lukket konvolutt med papir i, har de virkelig lov til å åpne den og telle penger for å deretter rapportere saken til politiet? Høres veldig feil ut.

Securitas tilkaller politiet. Du må sannsynliggjøre hvor pengene kommer fra og hvor de skal brukes. Har lest om dette.

Skrevet

Securitas tilkaller politiet. Du må sannsynliggjøre hvor pengene kommer fra og hvor de skal brukes. Har lest om dette.

Så om du har en lukket konvolutt med papirer i kan securitas kreve å få denne åpnet for å se hva som er oppi (utover hva de kan se på gjennomlysningen sin?)

Skrevet

Jeg har lest om at du ikke skal svare på ting når du ikke har f.eks linker til lovdata.no å vise til.

Det er ingen problemer forbundet med hverken selve flyreisen eller å gå rundt med slike pengebeløp. Politiet blir ikke tilkalt, og du må ikke fortelle noe som helst om pengene. En lommebok med store mengder sedler i seg vil ikke engang vises spesielt godt på et gjennomlysningsapparat slik at ingen vil sannsynligvis ikke engang vite at du har pengene med deg.

Skrevet

Hvor paranoid kan man bli?

Kontanter er ikke ulovlig.

Mange bruker kontanter feks ved kjøp/salg av kjøretøy eller andre kapitalvarer som bytter eier på privatmarkedet.

Skrevet

Jeg skiller meg ganske mye ut på grunn av tattoveringer, og blir nesten alltid kroppsvisitert. Burde muligens se etter alternativer da om det er såpass styr for noen få lapper. Det er depositum fra leiligheten jeg flytter ut av som jeg har fått i kontanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...