Sommerfrøkna Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 (endret) . Endret 22. august 2014 av Sommerfrøkna
Gjest Kaffelattn Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Har DU funnet den rette her, mener du?
Marie90 Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Litt som å lese meg selv da jeg var rundt 18. Og veldig mange andre jenter regner jeg med. Det er endel klassiske overanalysering her, kombinert med litt varierende stemning hos deg selv. Nå er det typisk jenter å ha noe mer fokus på forholdet, overtenke mer, og veksle mer mellom glad, sint, skuffet osv. Det er klart at dersom du blir nedstemt av småting som at han vil se på TV eller ikke vil kose og lar det dirigere alt, så er du selv med på å skape den dårlige stemningen. Jeg kan også kjenne meg igjen i hans situasjon - jeg er selv en introvert som trenger noe tid for meg selv. Det er essensielt i et forhold å kunne tilbringe tid sammen uten å prate og kose hele tiden, og det er også et tegn på komfort. Dersom du krever hele hans oppmerksomhet hele tiden er det en god sjanse for at han blir litt lei og som resultat ikke vil stikke innom like ofte. Jeg kan ofte sitte og lese en bok eller et blad ved siden av typen mens han sitter med jobb el.l. Vi kan egentlig ikke fortelle deg hva han tenker. Kanskje han var sliten, kanskje han er litt lei deg, kanskje han hadde en dårlig dag eller kanskje han bare lar tiden passere med deg. EN dag med litt smådårlig stemning og krangling om bagateller definerer ikke et forhold. Når det er sagt er mitt inntrykk at du er litt mer interessert i ham enn han er i deg, og at dere allerede ikke har så mye å prate om. Det er ikke helt unaturlig når man er ung - man velger partner litt tilfeldig og har ikke helt samme åpne og gode tone med dem som med venner. Beste rådet jeg kan gi er - kvalitet fremfor kvantitet. Ha tid sammen som er bra og ikke bare "henge". Fyll dagen din med skole/jobb, trening, noe sosialt og finn på noe på kvelden sammen. Ikke la det bli et sofaforhold - det er dere begge skyld i. Ta en middag og noen glass vin, og prat sammen. Alle menn kan prate. Om de så er mindre skravlete enn kvinner, er det ikke "typisk mann" å stenge deg ute eller ikke definere forholdet, det er bare "typisk uinteressert". 5
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 han kjeder seg vel lett da, har dere ikke så mye å snakke om? Og hvorfor hiver ikke du deg over han om du vil ha sex? Jeg tenker han hadde våknet til om du gjorde til innsats for å tenne han.
Gjest Minesveiper Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Tok du opp dette med at du var skuffet over at han var mer opptatt av tven enn av deg? Du vet den generelle mannen har ikke sett sex and the city og vet ikke hvordan kvinner holder masken foran han for å så bryte ut i sadness det sekundet han har gått ut døren. Typiske menn som du kaller det må ha det inn med teskje dersom de gjør noe som er sårende, ellers går de rundt uvitende.
Sommerfrøkna Skrevet 20. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2014 Litt som å lese meg selv da jeg var rundt 18. Og veldig mange andre jenter regner jeg med. Det er endel klassiske overanalysering her, kombinert med litt varierende stemning hos deg selv. Nå er det typisk jenter å ha noe mer fokus på forholdet, overtenke mer, og veksle mer mellom glad, sint, skuffet osv. Det er klart at dersom du blir nedstemt av småting som at han vil se på TV eller ikke vil kose og lar det dirigere alt, så er du selv med på å skape den dårlige stemningen. Jeg kan også kjenne meg igjen i hans situasjon - jeg er selv en introvert som trenger noe tid for meg selv. Det er essensielt i et forhold å kunne tilbringe tid sammen uten å prate og kose hele tiden, og det er også et tegn på komfort. Dersom du krever hele hans oppmerksomhet hele tiden er det en god sjanse for at han blir litt lei og som resultat ikke vil stikke innom like ofte. Jeg kan ofte sitte og lese en bok eller et blad ved siden av typen mens han sitter med jobb el.l. Vi kan egentlig ikke fortelle deg hva han tenker. Kanskje han var sliten, kanskje han er litt lei deg, kanskje han hadde en dårlig dag eller kanskje han bare lar tiden passere med deg. EN dag med litt smådårlig stemning og krangling om bagateller definerer ikke et forhold. Når det er sagt er mitt inntrykk at du er litt mer interessert i ham enn han er i deg, og at dere allerede ikke har så mye å prate om. Det er ikke helt unaturlig når man er ung - man velger partner litt tilfeldig og har ikke helt samme åpne og gode tone med dem som med venner. Beste rådet jeg kan gi er - kvalitet fremfor kvantitet. Ha tid sammen som er bra og ikke bare "henge". Fyll dagen din med skole/jobb, trening, noe sosialt og finn på noe på kvelden sammen. Ikke la det bli et sofaforhold - det er dere begge skyld i. Ta en middag og noen glass vin, og prat sammen. Alle menn kan prate. Om de så er mindre skravlete enn kvinner, er det ikke "typisk mann" å stenge deg ute eller ikke definere forholdet, det er bare "typisk uinteressert". Tusen takk for langt og utfyllende svar Grunnen til at jeg ramset opp hva jeg tenkte og hva han kan ha tenkt, er fordi jeg prøver å få frem at jeg ikke konkluderer med at ting er verken "sånn" eller "slik". Hørtes kanskje noe generaliserende ut da jeg skrev "typisk mann", men det er fort gjort å skrive slikt når man er litt irritert/lei seg. I hvert fall for min del. Jeg forstår at du tar utgangspunkt i det du leser i innlegget mitt når du svarer, men; greia er at jeg ikke krever hans oppmerksomhet hele tiden. Jeg er selvstendig, har mine egne venner og fritidsinteresser. Det er absolutt ikke slik at alt jeg foretar meg handler om han.... Jeg kjente bare at det var vondt å oppleve at han var såpass fraværende når vi først så hverandre igjen. Jeg vil presisere at jeg forstår at ikke alt handler om meg, og at han kanskje bare trengte å gjøre sine egne ting litt -, som å se på tv for eks. Men vi har mye individuell tid som vi bruker på venner, familie, jobb eller andre ting, og da synes jeg at det var kjipt med såpass laber interesse fra hans side.... Det du skriver om kvalitet framfor kvantitet er jeg helt enig i, og det er nettopp det jeg savnet veldig nå...greit at det bare er én dag det er snakk om, så kanskje jeg burde roe meg ned litt. bare ble så satt ut av ham... Han kan absolutt snakke. Vi har et nært forhold til hverandre i utgangspunktet, så føles veldig vondt å bli stengt ute. (Skrev mest det jeg ser på som vanskelig NÅR ting er vanskelig i det første innlegget)
Sommerfrøkna Skrevet 20. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2014 han kjeder seg vel lett da, har dere ikke så mye å snakke om? Og hvorfor hiver ikke du deg over han om du vil ha sex? Jeg tenker han hadde våknet til om du gjorde til innsats for å tenne han. Kanskje det, men synes begge har såpass ansvar at det går an å si ifra. I hvert fall med tanke på at jeg faktisk kommer med forslag til noe å gjøre, som virker levelig for han med tanke på hans forfatning:P Skulle gjerne ha gjort det, men får som oftest til svar at han ikke orker når han er sliten/trøtt. Lei av å bli avvist på den måten...Tro meg, jeg har prøvd;) Vil ikke kaste meg over han når jeg vet at han ikke vil..
Marie90 Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Tusen takk for langt og utfyllende svar Grunnen til at jeg ramset opp hva jeg tenkte og hva han kan ha tenkt, er fordi jeg prøver å få frem at jeg ikke konkluderer med at ting er verken "sånn" eller "slik". Hørtes kanskje noe generaliserende ut da jeg skrev "typisk mann", men det er fort gjort å skrive slikt når man er litt irritert/lei seg. I hvert fall for min del. Jeg forstår at du tar utgangspunkt i det du leser i innlegget mitt når du svarer, men; greia er at jeg ikke krever hans oppmerksomhet hele tiden. Jeg er selvstendig, har mine egne venner og fritidsinteresser. Det er absolutt ikke slik at alt jeg foretar meg handler om han.... Jeg kjente bare at det var vondt å oppleve at han var såpass fraværende når vi først så hverandre igjen. Jeg vil presisere at jeg forstår at ikke alt handler om meg, og at han kanskje bare trengte å gjøre sine egne ting litt -, som å se på tv for eks. Men vi har mye individuell tid som vi bruker på venner, familie, jobb eller andre ting, og da synes jeg at det var kjipt med såpass laber interesse fra hans side.... Det du skriver om kvalitet framfor kvantitet er jeg helt enig i, og det er nettopp det jeg savnet veldig nå...greit at det bare er én dag det er snakk om, så kanskje jeg burde roe meg ned litt. bare ble så satt ut av ham... Han kan absolutt snakke. Vi har et nært forhold til hverandre i utgangspunktet, så føles veldig vondt å bli stengt ute. (Skrev mest det jeg ser på som vanskelig NÅR ting er vanskelig i det første innlegget) Du skal jo lytte til din egen intuisjon når det kommer til disse tingene. Min erfaring er at jeg kan stole på intuisjonen ganske ofte når det gjelder slike ting. Dersom noe virker "off" er det som regel det. Men når du ikke har noe håndfast å ta tak i annet enn "dårlig stemning" så blir det jo ikke en diskusjon, bare masing som han vil avfeie. Hvis du trenger noen slags bekreftelse på hans investering, er det jo en grunn til å eskalere forholdet emosjonelt. En kveld dere spiser, over et glass vin, kan du jo dele noen personlige tanker med ham og se om han gjor det samme. Du kan snakke om fremtiden og invitere ham til å (uformelt) snakke om hva han ser for seg. Eller arrangere for en weekendtur for dere to og se om det er noe han er interessert i å sette av tid til og spare opp til. Husk forresten at det er toveis. Du skal jo bidra like mye som ham, ikke bare villig til sex og kos men at du er en god partner for ham som du vil at han skal for deg. Invitere ham på middag der du lager hjemmelaget mat, gi ham komplimenter slik du vil motta komplimenter, gi en massasje, en liten gave osv. Sier ikke at du ikke gjort disse tingene, men jeg kjenner maange jenter som tror at så lenge de tilbyr sex så skal de få alt i retur. 1
Sommerfrøkna Skrevet 20. august 2014 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2014 Tok du opp dette med at du var skuffet over at han var mer opptatt av tven enn av deg? Du vet den generelle mannen har ikke sett sex and the city og vet ikke hvordan kvinner holder masken foran han for å så bryte ut i sadness det sekundet han har gått ut døren. Typiske menn som du kaller det må ha det inn med teskje dersom de gjør noe som er sårende, ellers går de rundt uvitende. Hehe, morsomt eksempel:) Men ja, nå så jo ikke vi på tv da han var hos meg i dag, selv om jeg spurte om vi skulle det. Han valgte å klage over det akkurat da han var i ferd med å dra, noe jeg syntes var ganske merkelig ettersom jeg hele tiden trodde (håpet) at han bare var trøtt:p så har han liksom sutret for at jeg ikke hadde en tv tilgjengelig, selv om jeg foreslo at vi kunne se på film/serier sammen. Jepp, jeg sa det til han, og vi skulle egentlig snakke om det da han kom hjem fra trening, siden vi ikke rakk det der og da. Men han skrev jo bare den meldingen om at han sov hjemme. ringte han, og han nevnte ikke hendelsen. så jeg måtte dra det opp, og fikk forklart hva som var sårende. jeg var tålmodig, og han var egentlig ganske flink til å lytte. så det ordnet seg egentlig veldig fint, men er litt redd for at oppførselen hans egentlig forteller meg at han ikke vil like mye...sånn generelt.
Britt Banditt Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Lenge siden dere hadde sett hverandre?? To dager?? Syns det var veldig kort tid jeg... Uansett: Du MÅ slutte å bitche om alle sånne småting. La nå fyren få slappe av og være seg selv med deg! Slutter du ikke med denne masinga kan jeg nesten garantere at han blir lei av deg snart. (Forresten trodde jeg det skulle stå at dere var 15-16, ikke over 20..) 3
Sommerfrøkna Skrevet 20. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 20. august 2014 Du skal jo lytte til din egen intuisjon når det kommer til disse tingene. Min erfaring er at jeg kan stole på intuisjonen ganske ofte når det gjelder slike ting. Dersom noe virker "off" er det som regel det. Men når du ikke har noe håndfast å ta tak i annet enn "dårlig stemning" så blir det jo ikke en diskusjon, bare masing som han vil avfeie. Hvis du trenger noen slags bekreftelse på hans investering, er det jo en grunn til å eskalere forholdet emosjonelt. En kveld dere spiser, over et glass vin, kan du jo dele noen personlige tanker med ham og se om han gjor det samme. Du kan snakke om fremtiden og invitere ham til å (uformelt) snakke om hva han ser for seg. Eller arrangere for en weekendtur for dere to og se om det er noe han er interessert i å sette av tid til og spare opp til. Husk forresten at det er toveis. Du skal jo bidra like mye som ham, ikke bare villig til sex og kos men at du er en god partner for ham som du vil at han skal for deg. Invitere ham på middag der du lager hjemmelaget mat, gi ham komplimenter slik du vil motta komplimenter, gi en massasje, en liten gave osv. Sier ikke at du ikke gjort disse tingene, men jeg kjenner maange jenter som tror at så lenge de tilbyr sex så skal de få alt i retur. Setter stor pris på svarene dine, virkelig:) Er enig med deg angående det å følge intuisjonen...Bare klarer ikke se ting helt klart nå, om det negative eller positive i forholdet veier tyngst. Vi deler mange personlige tanker. Det kom kanskje ikke så klart fram i det første innlegget (det jeg mente der var at slike ting som å finne glede i å diskutere, ikke står øverst på hans liste over ting han elsker), men vi vet begge at vi elsker hverandre, vi skal flytte sammen når vi har spart opp nok penger, vi snakker om fremtiden, kan drømme oss bort om tanken om å få barn (på hans initiativ), han investerer både tid og penger i forholdet, noe jeg også gjør lager mat til hverandre, kjøper små og store(opplevelser) ting til hverandre, er generelt flinke til å gi og ta, noe vi er enige om Setter allikevel pris på at du sier disse tingene, siden jeg vil tro det er veldig lett å gå i den fella ja Nå skal det sies at vi er lei av å måtte være inne på rommet til hverandre hvis vi skal hjem til hverandre -, kan ikke alltid finne på nye ting ute heller. har jo behov for å slappe av sammen også. så kan hende at han er lei av den situasjonen, noe han også gir uttrykk for... vi savner begge å ha vårt eget hjem, sammen. kanskje det er det som gjør at han blir i litt dårlig humør?
Sommerfrøkna Skrevet 20. august 2014 Forfatter #12 Skrevet 20. august 2014 Lenge siden dere hadde sett hverandre?? To dager?? Syns det var veldig kort tid jeg... Uansett: Du MÅ slutte å bitche om alle sånne småting. La nå fyren få slappe av og være seg selv med deg! Slutter du ikke med denne masinga kan jeg nesten garantere at han blir lei av deg snart. (Forresten trodde jeg det skulle stå at dere var 15-16, ikke over 20..) Man har sikkert ulike forventninger til hvor mye tid man vil investere i et forhold. Nå tok jeg utgangspunkt i hva jeg mener:) Det kan hende du har rett, skal prøve å være mer bevisst på det. Samtidig er det veldig vanskelig å få forklart ting uten at det høres klagete og sytete ut når det handler om "problemer" i et forhold -, synes jeg. Man får liksom ikke forklart en situasjon hundre prosent i en tekst. Men jeg tar til meg det du sier, til en viss grad. Takk for tilbakemelding.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #13 Skrevet 21. august 2014 Jøss. Du overanalyserer noe veldig her.... Han liker tydeligvis å nyte stillheten sammen med deg og at dere også kan gjøre ting hver for dere mens dere er sammen, mens du vil at dere skal være 100% oppmerksomme på hverandre når dere er sammen og vil avbryte det du holder på med umiddelbart (lese bok) "for hans skyld"? Jeg hadde nok foretrukket en kjæreste som tenkte som ham fremfor en som tenker som deg.... Anonymous poster hash: cb9a1...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 Jeg synes også du overanalyserer noe veldig, blir helt sliten av å lese alle tankene du har gjort deg på så kort tid. Hvis du snakker like mye som du tenker er det ikke rart det virker som han snakker lite (i forhold til deg), hva med å tie stille litt og gi ham sjansen til å si hva han mener. Sjansen er stor for at det ikke er så innviklet som du tror, kanskje han rett og slett ER sliten og har lyst til å sove, f.eks?Anonymous poster hash: 9e2c9...525
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå