AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Jeg hadde helt glemt av en regning da jeg nettopp har byttet adresse og alt av post ikke er videresent enda. Fikk det i dag og ser at en regning på 200 kr har gått til inkasso.. Fristen på denne inkassoen var for 4 dager siden. ( har såklart betalt denne nå) Har jeg nå fått betalingsanmerkning da? og vil ikke kunne ta opp boliglån o.l ? Helt fortvilet her da dette er første gangen jeg har fått så mye som en purring på en regning... Anonymous poster hash: d46e4...b85
Fjompen Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 4 dager går helt fint. Jeg tror ikke engang du får en salærsøkning på beløpet engang. Betalingsanmerkninger kan for det første ikke registreres før saken har vært i forliksrådet, og selv da skal du ha varsling, samt at det slettes med en gang saken er oppgjort.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Selvom jeg ført har fått inkassovarsen, også en ny regning hvor det står at den har gått til inkasso og fristen for å betale dette var 16.8 ? Den er betalt nå, så blir vel registrert hos dem i morgen.. alltid lært at om en ting går til inkasso er du *fu*ked og siden fristen for å betale denne inkassoen gikk ut for fire dager siden så jeg for meg at nå vil jeg få betalingsannmerkning og det hele... Anonymous poster hash: d46e4...b85
lillemeg90 Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Ta en telefon til dem i morgen. Opplevde noe lignende og de var veldig forstålsesfulle, så lenge de får pengene sine;)
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Send en mail. Forklar situasjonen, med flytting og post, og at du nå har betalt. De aller fleste er hyggelige, hjelpsomme og i møtekommende når kunden forklarer problemet og ikke stikker hodet i sanden og håper på at ting ordner seg av seg selv. Og tar du ryet med å skrive mail, så har du og dokumentasjon på at du har gitt beskjed, det har du ikke om du ringer.Anonymous poster hash: 7b014...1c9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Du får IKKE betalingsanmerkning bare fordi at noe går til inkasso. Inkasso er i utgangspunktet ikke så "farlig" men det kan fort bli dyrt. Du har nå betalt det opprinnelige kravet, det værste som kan skje er at du fortsatt må betale omkostninger til inkassobyrå. Anonymous poster hash: fc4c4...1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå