Gå til innhold

opprettholde motivasjonen videre slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal man holde motet oppe og ikke gi seg halvveis?

Jeg er halvveis nå, slanket meg 6 kilo og har 6 igjen, men det tar tid, så er ihvertfall 3 mnd til med dedikert slanking igjen?

Synes jo det var gøy å passe inn i noen flere klær, men nå merker jeg at det sklir ut og jeg spiser mer og mer smågodt og skipper flere treninger...

Hvordan holder man på motivasjonen i en sånn kneik?

Noen tips?

Anonymous poster hash: 73e99...4a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger inn "syndedager" der det er ok å daffe eller øke forbrenningen, slik at ikke et fødselsdagskalas kan sette deg i gi-faen-modus. Du vet: Trynte jeg på dette, kan jeg like gjerne bomme på alt, siden jeg likevel mislyktes...

Litt smågodt eller et kakestykke en gang i uka skal en kunne unne seg. Bare unngå å bruke slikt som belønning. Også treningen bør en ha en eller to dager i uka en kan droppe. Ikke obligatorisk, men er du i drittform en dag, eller blir invitert på kino, skal du kunne nyte film eller sofa uten dårlig samvittighet. Uten å føle seg mislykket fordi en brøt treningsregimet. Fordi sånt leder fort til en gi-blaffen-holdning.

Det viktigste er livsstilsendringen. Er den i boks, spiller det mindre rolle om det tar tre eller seks måneder å miste de siste. Det går liksom helt automatisk.

Samtidig behøver du ikke et kilo smågodt, når en neve er nok for å farge hverdagen sjokoladebrun... Et lite triks: ALDRI gå på butikken med tom mage.

Gjest Runforit
Skrevet

Slutt å slank deg og finn en livsstil som du kan leve med der fokuset er et balansert koshold, et lite og moderat underskudd for rolig vektnedgang, mer hverdagsaktivitet og faste treningsdager.

Da vil kroppen havne et sted der den trives, du vil ha det bedre med deg selv og du trenger aldri å tenke på vekta igjen.

• Liker 1
Skrevet

TAkk for gode svar, det satte igang noen tanker :)

Anonymous poster hash: 73e99...4a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...