Gå til innhold

Hvor stor leilighet har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv singel, og vurderer å kjøpe en leilighet. Den er 32 kvm, som er ganske lite, men tror det skal gå. Hvor store leiligheter har dere? Fornøyd med størrelsen?

Anonymous poster hash: d61e1...e68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eide leilighet på 54 kvm i seks år, var veldig fornøyd. Var to voksne og en stor hund.

Nå leier jeg en på ca. 85 kvm. Føler at jeg ikke har lyst å gå ned i størrelse..

Skrevet

65 kvadrat. Kjøpte den når jeg var singel, veldig praktisk med to soverom, men jeg trengte egentlig ikke all den plassen. Nå ervi to her og det funker greit :)

Skrevet

Bodde i 3 år på 45kvm med et barn, gikk helt fint, akkurat stor nok plass til oss to på den tiden :)

Skrevet

Vi var to voksne på 36 kvadrat i fire år. Planløsning har veldig mye å si for om det går an å bo i en liten leilighet. :)

Skrevet

Singel, bor på 140kvm... Vil ikke ha mindre, men trenger ikke mer å vaske :fnise: Så ja, godt fornøyd...

Skrevet

Vi er to mennesker og en hund. Vi bor i en leilighet på 55 kvm. Flytter til noe større når vi finner noe vi virkelig, virkelig liker som er på den rette plassen.

Skrevet

Er selv singel, og vurderer å kjøpe en leilighet. Den er 32 kvm, som er ganske lite, men tror det skal gå. Hvor store leiligheter har dere? Fornøyd med størrelsen?

Anonymous poster hash: d61e1...e68

Jeg har ca 50 kvm, og det syns jeg er passe for en person. Men det ville vært trangt hvis jeg ikke hadde hatt god bodplass til alt stashet som jeg ikke vil ha i leiligheten. Vinterklær og sånt. Papirer og alt annet som jeg kanskje får bruk for en dag....

Skrevet

God bodplass er vesentlig. Særlig om du har liten leilighet og ikke kan ha et eget rote/oppbevaringsrom. Hadde det ikke vært for at vi har to store boder, pluss smarte løsninger med masse skap i leiligheten hadde det aldri gått med 2 damer og en hund i denne leiligheten.

Skrevet

Nå har jeg forresten et gammelt kråkeslott på ca 350kvm, vi er to voksne, to barn, hund og katter. Savner den lille leiligheta jeg hadde hver gang huset skal vaskes..

Skrevet

Bor på 55 m2 og trives godt alene der, men hadde ikke likt å bo sånn med samboer. Glad for å ha to boder i tillegg. :)

Anonymous poster hash: 38205...fb4
Skrevet

Jeg og samboer leier en på 80 kvm. Synes det er greit :)

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har en hybel på 11 kvm og er kjempefornøyd :laugh:

Skrevet

Vi har en på 80 kvm, meg og samboer. Er en 3-roms :)

Skrevet

Vi er 2 på 80 kvm + boder, fungerer fint det, men hadde vært fint med 100 - 120 kvm. Jeg liker store flater :)

Anonymous poster hash: bb15a...a03
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Jeg bor sammen med en 12-åring på 73 kvm. Har en bod som er overfylt med ting og tang og skulle gjerne hatt mere skapplass.

Jeg ville ikke hatt mindre leilighet enn det jeg har nå.

Skrevet

Har 20 kvm og lever egentlig OK på den. Litt bedre om det ikke hadde vært for at jeg leier (inkl møbler) og dermed er stuck med en litt håpløs planløsning. Men generelt sett kunne jeg godt ha tenkt meg det dobbelte. Mer enn 40 tror jeg ikke at jeg trenger når jeg er alene - da hadde det bare blitt for mange kvadrat å tørke støv av vs. hva jeg faktisk har nytte av.

Men planløsning har generelt MYE å si. Jeg kjenner folk som bor på 30 kvm og får utnyttet plassen mye bedre enn noen som bor på 50 osv.

Skrevet

Eier rekkehus med kjæresten, 120 kvm, 100 i bruks. Har nok plass :)

Anonymous poster hash: 24c05...bb3
Skrevet (endret)

30 kvm + innglassert veranda på 7 kvm. Det hjelper veldig på å ha den verandaen, den brukes som en ekstra stue og har innredet deretter. Trives godt på mine ellers 30 kvm, min samboer bor også i leiligheten, og snart får vi også katt. Men det går veldig fint, det viktige er egentlig smarte løsninger. Badet er lite, noe som gir større kjøkke og stue, og boden er gjort om til walk-in-closet slik at det ikke er behov for ekstra hyller til klær osv. Der har jeg også ting som støvsuger osv. Har heldigvis en kjellerbod i tillegg som gjør at oppbevaring av andre ting ikke er et problem.

Føler i grunn jeg ikke mangler noe på mine 30 kvm, foruten kanskje eget soverom. Hyllene i stua står slik at de lager en ekstra vegg, og der er nå vår gjesteseng. Jeg lå i den før jeg fikk meg samboer. Min samboer og jeg har kjøpt oss ny sofa, en fin vanlig sofa som brettes ut til dobbeltseng. Fin og praktisk.

Så jeg bor nok i leiligheten i mange år til, frem til vi kjøper noe større. Jeg kunne til og med ha klart å bo med barn her. Man venner seg til det meste. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Gjest alegria
Skrevet

Jeg og eksen levde på 25 kvm... Og det gikk faktisk veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...