Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag behöver råd om kontantkort till mobiltelefonen. Och det snabbt!

Mannen och jag åker till Norge i morgon och kom på att vi nog ska skaffa oss ett kontantkort som vi kan använda när vi är i Norge - det blir ju mycket billigare än att använda våra svenska mobiler - både för oss och för släkten i Norge.

Så nu till frågan:

Vilket kontantkort bör vi välja? Vilket är bäst? Billigast?

Finns det några bra erbjudanden på att köpa telefon med kontantkort?

Alla bra tips är välkomna.

Videoannonse
Annonse
Gjest tusjen
Skrevet

Jeg anbefaler djuice..

tusjen

Skrevet

Tack

Jag tittade lite på nätet och vi kommer köpa ett kontantkort - troligen djuice - när vi kommer till Norge

Mannen ringde till och med till en Narvesen kiosk och frågade vad ett nytt kontantkort, "det billigaste" kostar nu förtiden. Först förstod hon inte vad han menade, trodde han menade refill... Jag misstänker att de inte får många såna samtal på lördageftermiddagarna :ler:

Skrevet

Såvidt jeg vet er Sense det billigste man får kjøpt over disk. De som er billigere enn dette må fylles på via internett el..

Skrevet

Her kan du sjekke priser. De som står oppført der er basert på et "normalt" forbruk, så det kan være lurt å endre dataene til venstre slik at det blir mest mulig likt ditt ringemønster.

Nå på sommeren kan det jo være like lurt å bruke telenor da, siden de i hele juli og hele august har kampanje på 500kroners kortene sine. Kjøp for 500, ring for 1000(!).

Skrevet

Jeg gir meg liksom ikke jeg.. Når det gjelder å kjøpe ny telefon med kontantkort, så kan man snuble over gode tilbud, men da er det helst operatørsperre på mobilen. Narvesen har bl a sonyericsson t610 til 1190 kroner nå, men da er den sperret til netcom i 12 måneder.. Og det er vel ikke særlig aktuelt om dere bor i Sverige.

Skrevet

Tack så mycket Newt.

Vi ska nog køpa oss ett kontantkort i morgon. Vi kommer ju inte att ringa så mycket, det ær mest før att de som ska ringa oss hær i Norge ska slippa ringa vår svenska mobil.

Sense och djuice ska vi kolla på.

Vad det gæller att køpa mobil så ska vi fråga vad det kostar att "låsa upp" den. Ær det før dyrt så låter vi bli. Har med oss en gammal mobiltelefon vi kan anvænda (men det ær ju alltid kul med ny också...)

Skrevet

Det blev ett kontantkort från Sense... 149 kr och 100 kr att ringa før. Det lær sækert ræcka hela juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...