Tahlia Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Heisann. Har noen født på fødeloftet i Stavanger ? Hvilke erfaringer har dere der ifra? Jeg fødte for tidlig sist og var derfor på fødeavdelingen og fikk et barn som var umodent og måtte ned på barneavdelingen og etterhvert intensiv. Jeg har litt angst for at babyen min ikke skal være frisk denne gangen også selv om jeg føder på termin og føler fødeloftet er mer utrygt enn fødeavdelingen. De har vel ikke kuvøser eller noe der?
Rosenrød Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Jeg lurer på det samme :-) Er førstegangsfødende og vet ikke om jeg skal velge fødeloftet eller vanlig avdeling.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Heisann! Har man hatt en normalt svangerskap, så får man automatisk plass ved fødeloftet - man kan ikke velge. Selvsagt, har man store ønsker om å føde på fødeavdelingen pga. epidural eller andre grunner tas det sikkert hensyn til dette. Jeg ønsket å føde på Fødeloftet, men ble sendt ned til Fødeavdelingen etter ca. 4 timer pågrunn av misfarget fostervann og at hjerterytmen til babyen var for jevnt. Bare sånn for sikkerthets skyld ville de ha meg ned på avdelingen, slik at de kunne feste en elektrode på hodet til babyen. Jeg ble veldig skuffet, da jeg ønsket å bli på Loftet. Atmosføren er en helt annen der, men jeg følte meg absolutt godt ivaretatt - både på Loftet og Fødeavdelingen. Kan faktisk ikke skryte nok av personalet! Anonymous poster hash: b6aec...cea
Tahlia Skrevet 10. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2014 Pga min situasjon sist gang så går jeg til en spesial jordmor. Og jeg får velge om jeg vil på fødeloftet eller fødeavdelingen. De sier det er finere og at de har mer tid til deg på fødeloftet. Jeg var jo på omvisning der med jordmoren min og jeg synes ikke det så veldig anderledes ut iforholdt til fødeavdelingen . Det eneste var at det var større vinduer . Litt lysere og ikke så mye ledninger . Jeg har egentlig bestemt meg for fødeavdelingen for min egen sikkerhet og trygghet nå. Men jeg så at de hadde en kuvøse for sikkerhetskyld på loftet også.
Ylva Virvla Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Dersom du føder før uke 37 får du uansett ikke føde på Fødeloftet.
Tahlia Skrevet 10. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2014 Nei føder jeg for tidlig denne gangen så havner jeg selvfølgelig på fødeavdelingen uansett . Men ikke sikkert jeg føder tidlig denne gangen.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Jeg var på fødeloftet, veldig fornøyd med alt, enset egentlig ikke hvor store vinduene var eller noe da Men likte godt den store senga der og mulighet for badekar. Ble liggende mest i seng, over sakkosekk, prekestol og "tvunget" rundt i forskjellige stillinger, men ble sendt ned etter en time med pressing for å få hjelp med sugekopp.. Følte meg veldig trygg nede da, med mange hjelpende dyktige damer, men håper likevel jeg får sjangs på ny til å føde uten hjelp på fødeloftet ved en evnt ny graviditet Lykke til med fødselen! Anonymous poster hash: 0695c...9af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå