AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Jeg overspiser, har alltid lyst på noe, blir aldri mett og får lyst på mer og usunne ting. Jeg legger på meg og blir deprimert. Jeg må få ned kaloriinntaket men klarer ikke sulte meg. Hva gjør jeg? Klarer ikke styre meg når jeg er sulten og før jeg vet ordet av det har jeg spist alt for mye. Jeg spiser meg aldri mett og selv da har jeg spist mer enn jeg burde. Hjelp :-(Anonymous poster hash: b70d8...bbd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Hvordan spiser du nå da? Proteiner, sunt fett og eventuelt noen trege karbohydrater er bra for langvarig metthetsfølelse. Tenk kylling, egg, kalkun, laks, kjøtt + avokado, kokosolje, olivenolje, nøtter + søtpotet, grønnsaker etc. Anonymous poster hash: 9be9f...33a 3
Gjest Runforit Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Jeg overspiser, har alltid lyst på noe, blir aldri mett og får lyst på mer og usunne ting. Jeg legger på meg og blir deprimert. Jeg må få ned kaloriinntaket men klarer ikke sulte meg. Hva gjør jeg? Klarer ikke styre meg når jeg er sulten og før jeg vet ordet av det har jeg spist alt for mye. Jeg spiser meg aldri mett og selv da har jeg spist mer enn jeg burde. Hjelp :-(Anonymous poster hash: b70d8...bbd Høyde, alder, vekt, aktivtetsnivå og kcal inntak evt en typisk matdag?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Spiser varier og sunt. Mye av det du nevner og masse salat. Hovedsakelig grønnsaker til middagen. Drikker 2-3 liter vann og trener jevnlig. likevel blir det for mye. Kaloriene passerer 2000 selv om jeg prøver å være nøye. Og jeg veier svimlende 86 kg. Er 173 cm og er kvinne. Alt legger seg på magen. Jeg legger lett på meg så jeg må drastisk ned. Jeg sluttet å røyke for en stund siden og det har gjort det enda vanskeligere. Er desperat nå føler jeg. Anonymous poster hash: 1e0e3...755
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Logg alt du spiser på diett.no e.l en periode så du har nøyaktig oversikt over alt du får i deg. Skal du ned i vekt må du ligge i underskudd, det kommer du ikke unna. Generelt råder jeg ikke folk til å telle kalorier men hvis du har lett for å spise for mye selv med mye proteiner og fett i kosten kan det være lurt en liten periode. Anonymous poster hash: 9be9f...33a 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Har gjort dette og ble bare mer frustrert. For jeg er sulten og likevel havner jeg over. Finnes det ikke noe som kan holde sulten i sjakk i en overgangsperiode slik at jeg kan klare meg med mindre mat? Jeg har i perioder kuttet ut melk, juice, smør på brød osv. For å spare kalorier. Men det er fryktelig slitsomt å ikke kunne drikke annet enn vann også. Anonymous poster hash: 1e0e3...755
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Skal du ned i vekt må du gjøre en innsats for det, ikke forvent at det går av seg selv. Spis ren mat, mest proteiner og grønnsaker, noe sunt fett, evt. trege karbs. Vann kan gjøres mer spennede med noen skiver lime/sitron eller frosne bær. Anonymous poster hash: 9be9f...33a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Vil du ikke spise mindre må du heller øke aktivitetsnivået, men kostholdsendring er det letteste. Bestem det for noe, og gjennomfør det. Lykke til Anonymous poster hash: 9be9f...33a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Jeg har i perioder kuttet ut melk, juice, smør på brød osv. For å spare kalorier.Anonymous poster hash: 1e0e3...755 Det er brødet du bør kutte ut, ikke smøret. Anonymous poster hash: f5443...7fa 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Kan det hende at du drikker mange av kaloriene dine? Juice og melk (kommer an på type) og annet har ofte en del kalorier, men gir veldig lite metthetsfølelse. Har du prøvd å fylle opp med trege karbohydrater? Havregryn/havregrynsgrøt med litt bær og nøtter (bare litt nøtter, siden de er ganske kaloririke) metter lenge og er næringsrikt. Pass på at det ikke blir for mange lett-produkter, de kan fylle opp kaloribudsjettet uten at du blir ordentlig mett. Husk også at det ikke er farlig å være litt sulten. Siden du er overvektig er kroppen din vant til å få en stor mengde mat. Den må også venne seg til at mengden minsker, og da vil du nok oppleve litt sult. Pass bare på at det ikke blir ulidelig, og at det ikke går på bekostning av energi og humør! Anonymous poster hash: cb509...ae5
Gjest Runforit Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 Spiser varier og sunt. Mye av det du nevner og masse salat. Hovedsakelig grønnsaker til middagen. Drikker 2-3 liter vann og trener jevnlig. likevel blir det for mye. Kaloriene passerer 2000 selv om jeg prøver å være nøye. Og jeg veier svimlende 86 kg. Er 173 cm og er kvinne. Alt legger seg på magen. Jeg legger lett på meg så jeg må drastisk ned. Jeg sluttet å røyke for en stund siden og det har gjort det enda vanskeligere. Er desperat nå føler jeg. Anonymous poster hash: 1e0e3...755 Når startet du med det nye kostholdet? Hvor ofte og hva trener du?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 Kaffe/te (uten sukker/melk osv). Nesten ikke kcal i det hele tatt. Holder deg opptatt. Repeter til neste måltid.Anonymous poster hash: 6259d...c4d
Supraspinatus Skrevet 21. august 2014 #13 Skrevet 21. august 2014 Ulike ting man kan gjøre for å redusere sult(følelsen): - Øk proteininntaket på bekostning av karbohydrater. (ca 1,5g protein per kg kroppsvekt, mer er ikke farlig) - Kutt alle unødvendige karbohydrater (som brød, pasta, godteri, brus, juice, frokostblanding, etc) - Kontrollér at du faktisk spiser nok. Hvis energi-inntaket er skikkelig lavt så blir du sulten uansett! - Drikk mer vann. Og drikk alltid vann etter du har spist. - Hold deg opptatt. Om du sitter og surfer på matvideoer på youtube dagen lang så vil det også påvirke apetitten. Selv blir jeg sjeldent sulten hvis jeg er opptatt med noe. Som å rydde, vaske, trene, spille, organisere, osv. Sulten sier fra når du trenger å spise, men lysten på mat kan komme når helst bare dersom du tenker på mat, hva du skal lage til middag, går i butikken for å handle, eller rett og slett lukter andres mat. Hvis du stadigvekk sier til deg selv at du er sulten, så blir du sulten. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå