HeleneBK Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Jeg har nå bodd i en kjellerleilighet i tre måneder nå og hatt noen edderkopper, mygg, fluer og alt mulig annet. Det er greit, det er naturlig. Men de to siste ukene har jeg drept tre STORE edderkopper! Da snakker jeg hår på beina og stor kropp. Type lillebror til den digre edderkoppen fra Harry Potter! Jeg har lest litt på nettet og vet nå at de ikke er farlige, takk og lov! Jeg har hund og var redd for at den kan bli bitt. Norske husedderkopper kan bli 10 cm. store i diameter og det kan stemme med den jeg tok i stad. Jeg fant også noen råd ( http://www.klikk.no/bolig/article779035.ece ) som feks å holde det så rent som mulig, så jeg dro fram sofaen og støvsugde i hjørner osv. i stad. Og å riste på klær/tepper som har ligget stille en stund. Men fins det noe middel mot disse dyrene? Noen som har noen erfaringer? Jeg har lyst til å poste bilder av de tre siste jeg har tatt men vil ikke skremme eller ødelegge kvelden for noen!
HeleneBK Skrevet 20. august 2014 Forfatter #2 Skrevet 20. august 2014 http://www.kjerringrad.com/edderkopper-371.html Noen som har prøvd denne?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Permetrin Anonymous poster hash: 4b6aa...efb
Gjest Badebuksa Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Hva med å ta en kopp og et papir, dytte dem oppi koppen med papiret og hive dem ut? Dreper du edderkoppene,skal du eta dem og!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Du kan sikkert skremme dem vekk ved å synge. https://www.youtube.com/watch?v=WqZUiWVOZ84 Anonymous poster hash: db3bf...c60
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Edderkopper trives der det er mørkt og høy luftfuktighet. Utrydd disse to elementene og ederkoppene finner seg et annet sted å bo. Se evt. Fhi.no, anticimex.no eller andre seriøse sider mht. Utrydding av kryp.Anonymous poster hash: e8113...91d
Gjest chisandra Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Trinol810 og permetrin har gitt meg et nytt liv. De har også forebyggende effekt.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Signerer på permetrin, fungerer supert. Legg ut bilde av dem da TS, jeg vil se! Anonymous poster hash: db072...37b
HeleneBK Skrevet 21. august 2014 Forfatter #9 Skrevet 21. august 2014 Det kommer ikke på tale å ta et glass over, skli et papir under og slippe dem fri. De sa kollegaene mine også og hadde du sett hvor store disse er så hadde du ikke turt det selv. Jeg tror ikke jeg har glass som er store nok i diameter for å legge over. Tusen takk for seriøse svar! Jeg skal gå til innkjøp av midler så lenge det ikke skader bikkja på noen måte. Er ekkelt å tenke på at de kravler rundt når de er så store. Jeg poster bilder etterpå.
HeleneBK Skrevet 21. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 21. august 2014 (endret) feil Endret 21. august 2014 av HeleneBK
HeleneBK Skrevet 21. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2014 (endret) Endret 21. august 2014 av HeleneBK
Muscae Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 Permetrin ekstra! Du får det i hageforretninger og jernvareforretninger, pluss noen velassorterte butikker. Den tar livet av edderkoppen ganske umiddelbart, pluss at den har preventiv effekt, så edderkoppene unngår steder som er behandlet. Spray alle vinduskarmer, dørkarmer, lister og mørke kroker, så slipper du en eneste edderkopp. Men husk at det må være permetrin EKSTRA. Permetrin super o.l har dårlig effekt, pluss at det stinker kjemikalie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå