AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Jeg er totalt energiløs for tiden. Samtidig er jeg ekstremt sulten, så det er tydelig at kroppen føler at den ikke får nok energi, og krever mer. Dette har pågått i 2-3 uker nå. Jeg sover godt og rolig, men kanskje litt for lite for mitt behov. (Legger meg 21.30, sovner i løpet av 30-40 minutter, står opp 5.30) Jeg har kuttet treningen, og går bare noen turer for å holde kroppen i gang. Ellers er jeg normalt aktiv i løpet av dagen. Prøver tatt hos legen for en mnd siden, dvs en uke eller to før dette startet var normale, og jeg føler meg ikke syk. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å snu dette, og håper noen har noen tips til meg. Anonymous poster hash: b9f3b...88c
Gjest Runforit Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Kosthold, høyde, alder, velg og kcal inntak?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Kosthold, høyde, alder, velg og kcal inntak? Vanlig kosthold, fordeling ca 40 % langsomme karbohydrater, 30 % protein og 30 % fett. Bmi 22, og spiser normalt ca 2000 kcal daglig, noe mer disse dagene når jeg har vært så sulten. Anonymous poster hash: b9f3b...88c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Ingen som har tips til hvordan få tilbake energien? Anonymous poster hash: b9f3b...88c
SuperFace Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 Jeg har brukt å ha det slik, ingen energi og ville bare sige ned i sofaen hele tia. Men det ga seg etter jeg begynte å jogge og trene styrke Alle vondtene jeg hadde ga seg også. Det gjør godt for kroppen å få opp blodpumpa litt Husk også å få i deg nok vitaminer- spis masse grønnsaker Jeg har som mål å ha MINST to typer grønnsaker til hver middag! Merker stoooor forskjell etter noen uker på sunt kosthold
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Jeg har brukt å ha det slik, ingen energi og ville bare sige ned i sofaen hele tia. Men det ga seg etter jeg begynte å jogge og trene styrke Alle vondtene jeg hadde ga seg også. Det gjør godt for kroppen å få opp blodpumpa litt Husk også å få i deg nok vitaminer- spis masse grønnsaker Jeg har som mål å ha MINST to typer grønnsaker til hver middag! Merker stoooor forskjell etter noen uker på sunt kosthold Jeg har trent jevnlig 3-4 dager i uken i 4 år, så dette er ikke årsaken hos meg. Jeg har måttet kutte ned på treningen nå i disse ukene på grunn av energimangel. Kosthold og søvn er bra (nok), og blodprøver er fine, så det er ingen grunn til at jeg skal ha det slik, men slik er det likevel, og jeg behøver tips for å få tilbake litt energi. Anonymous poster hash: b9f3b...88c
melatonin Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 Jeg hadde og en slik periode i vinter, prøvde med en sånn flaske med floradix, jern og vitaminer, 2 ganger om dagen til flaska var tom. Masse grønnsaker og sunn mat, frisk luft og trening. Fast leggetid og stod opp til samme tid hver dag. Det funket bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå