Gå til innhold

Blåskjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig nysgjerrig på blåskjell. Har aldri smakt det før, og vet ikke om jeg tør.

Synes det ser helt jævlig ut egentlig. Man spiser jo hele dyret?:S Og jeg er redd konsistensen skal være ekkel også. Alt med slike skalldyr byr meg egentlig imot.. men så er det jo så mange som liker det da.

Har blåskjell organer? Eller kjennes det bare ut som et stykke kjøtt?

Hvordan er konsistensen?

Flere som hadde samme tanker som meg, men som likte blåskjell etter å ha smakt det?

Noen som kan prøve å overtale meg til å smake?

Anonymous poster hash: 0ce2a...230
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg med de tankene. Jeg har heller aldri turt å smake på blåskjell. Likevel spiser jeg reker, og der og spiser man jo hele dyret nesten.

Anonymous poster hash: 18fa9...b58
Skrevet

Blåskjell er NAM! Konsistensen er vel omtrent som rå kylling. De første bitene er ekle, men så blir du frelst!

Anonymous poster hash: a3dc7...c12
  • Liker 1
Skrevet

fler?:)

Anonymous poster hash: 0ce2a...230
Skrevet

Blåskjellsuppe er noe av det beste jeg vet! Det er også veldig enkelt å lage selv.

Synes ikke konsistensen er noe rar. Det er bare å prøve!

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i besøk en gang og da fikk vi servert salat med blåskjell. Kanskje litt rart, men veldig godt. Det er sikkert lettere å venne seg til blåskjell når det er mange andre smaker og ingredienser også.

Ellers er jeg enig med murray. Blåskjellsuppe er kjempegodt!

Skrevet

Jeg elsker blåskjell.

Konsistensen er vanskelig å forklare, men det er ikke seigt og, uten at jeg har smakt rå kylling, vil jeg ikke sammenligne de to.

Smaken avhenger jo av tilberedelsesmåte, men det smaker litt salt sjø.

Jeg foretrekker hvitvinsdampede skjell, men det er mange måter å lage på. Hvis du er skeptisk kan du prøve gratinerte skjell først, vet om mange som liker det godt selv om de ikke er så glad i skjell servert på andre måter.

Å, jeg elsker skalldyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...