Gå til innhold

Glutenfrie alternativer til brødmat som kan kjøpes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ulike årsaker så vurderer jeg å teste ut et glutenfritt kosthold.

På jobben er lunsj brødmat og diverse pålegg. Pålegg går greit, men jeg trenger alternativer til brødmaten og dette må kunne kjøpes. Har ikke kapasitet til å bake all verden.

Anonymous poster hash: c6e28...c49
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knekkebrød og brød finnes i butikken.

Anonymous poster hash: 9620f...5ce

Gjest Ennasus
Skrevet

Det finnes glutenfritt knekkebrød og brød på butikken :) Ellers kan du jo kjøpe glutenfri ferdigmix.

Ellers går det jo ann å ta en bakedag hvor du baker mange brød og fryser ned :)

Skrevet

Å bake glutenfrie brød (semper mix) tar ikke lang tid. Mixen kjøres i 5 min. I en Kenwood, hever 30 minutter og stekes i 30 minutter.

Synes du skal sette pris på at du kan spise normal mat og ikke eksprimentere med glutenfri kost. Skal dette ha noen effekt må du i tillegg gjennomføre 100 %, og tro sterkt på at du vil få en effekt dersom du ikke har cøliaki, intoleranse eller allergi.

Anonymous poster hash: e6353...6e0

• Liker 2
Skrevet

:klo:

Hvorfor skal du prøve å leve glutenfritt?

Gjest _LilleMy
Skrevet

Glutenfritt knekkebrød er veldig godt! De glutenfrie brødene som finnes i butikk er som regel veldig tørre, og smaker litt spesielt - mye fordi mange av de også er laktosefrie. Ellers kan du kjøpe glutenfri brødmix som du baker selv, det tar ikke lang tid.

Skrevet

Å bake glutenfrie brød (semper mix) tar ikke lang tid. Mixen kjøres i 5 min. I en Kenwood, hever 30 minutter og stekes i 30 minutter.

Synes du skal sette pris på at du kan spise normal mat og ikke eksprimentere med glutenfri kost. Skal dette ha noen effekt må du i tillegg gjennomføre 100 %, og tro sterkt på at du vil få en effekt dersom du ikke har cøliaki, intoleranse eller allergi.

Veldig enig med deg, selv om jeg selv ikke er så fan av semper mixen :fnise: ! Bra innlegg var det uansett!

Skrevet

Veldig enig med deg, selv om jeg selv ikke er så fan av semper mixen :fnise: ! Bra innlegg var det uansett!

Takk.

Har du bedre alternativer å anbefale enn Semper?

Blander en mix med fiber og en grov mix = 2 brød.

Har prøvd Toro, men de blir så compakte.

Skrevet

Takk.

Har du bedre alternativer å anbefale enn Semper?

Blander en mix med fiber og en grov mix = 2 brød.

Har prøvd Toro, men de blir så compakte.

Er mer glad i Toro enn semper pga smaken egentlig :) Som oftest så kjøper jeg Fria brød eller Scär-brød egentlig. Føler de har bedre smak, dessuten så fungerer de bedre på kroppen min enn å bake selv. Dersom du vil er det bare å sende meg en PM for mer glutenfri- og -fri snakk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...