AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Ja, overskriften sier vel sitt... Jeg har kjempebleke legger (eller, hele meg er blek), så å finne strømper/strømpebukser som ser naturlige ut er kjempevanskelig. Har funnet en type som ser bra ut på mine legger, men de er vel 20 denier eller noe (eller var det 10??) så de tåler INGENTING, og passer dermed ikke til en kveld hvor jeg skal danse og slappe av. Vet heller ikke om det hadde vært pent med hvite/ivory-strømper? Funderer litt på å gå for tradisjonelle strømper, med søm og hele pakka, men har ennå ikke funnet noen OK hvite. Kan det bli rart? Anonymous poster hash: 060f3...ec3
Gjest Lille-pus Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 (endret) Noe slikt som dette kanskje? Klassiske brudestrømper her og her Søm er ikke vanlig på brudestrømper siden de som oftest kommer med en solid blondekant øverst, men det finnes jo enkeltunntak. Eller, hvis du tenkte hold-ups (på norsk stay-ups), så er det en liten mengde å titte på både her og her Med søm er nok Charmante en av de produsentene som leverer, men stort sett hold-ups. Eksempel her Så spørs det da. De fleste hudfarvede strømper og hold-ups med søm har søm som er sort eller rød. Det trenger på en måte ikke være 'innertier' til en hvit brudekjole. Hvite eller elfenben er sjelden vare, også her med ett og annet unntak som dette og da er strømpene 20 denier og ikke spesiallaget for bryllup Men, jeg hjelper så gjerne med å finne strømper eller hold-ups med søm dersom valget blir det Endret 20. august 2014 av Lille-pus 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Håpet du skulle svare. Uff, jeg syns sånne blondekanter er ganske stygge... Ingen som skal se de, men... GIO har disse med søm som jeg syns er lekre: https://www.joannaswardrobe.com/ivory-fully-fashioned-cuban-heel-stockings Men så vet jeg ikke om det i det hele tatt er lurt å gå for hvite strømper? Vil det se rart ut på en bleiking som meg? Noen strømpebukser som er å anbefale? Syns forøvrig å huske at du kjenner til en del av butikkene i Sandnes/Stavanger, vet du om noen hvor de har godt utvalg av strømper og strømpebukser? Anonymous poster hash: 060f3...ec3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Åååh, så forvirra jeg blir... Hva passer best av ivory og hvitt? Er jo så vanskelig å se på nett hvordan fargen ser ut når de ikke poster bilde av alle fargene. Eller bør jeg styre unna ivory/hvitt generelt for ikke å bli et hvitt spøkelse? Anonymous poster hash: 060f3...ec3
Gjest Lille-pus Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Håpet du skulle svare. Uff, jeg syns sånne blondekanter er ganske stygge... Ingen som skal se de, men... GIO har disse med søm som jeg syns er lekre: https://www.joannaswardrobe.com/ivory-fully-fashioned-cuban-heel-stockings Men så vet jeg ikke om det i det hele tatt er lurt å gå for hvite strømper? Vil det se rart ut på en bleiking som meg? Noen strømpebukser som er å anbefale? Syns forøvrig å huske at du kjenner til en del av butikkene i Sandnes/Stavanger, vet du om noen hvor de har godt utvalg av strømper og strømpebukser? Anonymous poster hash: 060f3...ec3 La oss ta det siste først: Strømper, - finnes ikke noen butikk med godt utvalg desverre, men i ærlighetens navn så gjør det ikke det noe sted i Norge som jeg har oppdaget ennå. Så til dem som har: Tjølsen (min fysiske favorittbutikk) har Wolford, i et ok utvalg. De har strømper, men jeg tør ikke si om de har hvite eller elfenbensfarvede siden jeg aldri har tittet på det hos dem, og siden jeg ikke er oppdatert på Wolford sin kolleksjon for øyeblikket. Ellers har som regel Sørbø (velg avdelingen på Kvadrat) et bra utvalg i strømpebukser (mye Wolford der også). Hehe... ja, kombinasjonen blondekant og søm er fort litt i meste laget, og blondekanten er det elementet som drar opp prisen Jeg pleier mene for meg selv at jo renere antrekket er, jo bedre kan det passe med blondekant. Med mye mønster eller andre ting så passer ikke blonder så godt lenger, selv om man bare ser dem selv. Fint at strømper finnes både uten og med. Wow! Lager GIO også i den farven. Eneste ulempen/uvanligheten er at de er uten stretch, så her er det stroppene som holde strømpene stramme. Men, GIO sine 100% nylon er rått lekre altså. Jeg tror kanskje det vil se snodig ut med strømper som skal være hudfarvede, men desverre er mørkere enn din egen hud, - men ikke med hvite eller elfenbensfarvede. - dette er kanskje en fin ting å hente litt meninger fra forlover, søsken og oppegående venninner?
Gjest Pheel Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Jeg har kjøpt 10 denier billig på HM som tålte en hel kveld som jeg fint kunne brukt om igjen, ikke en eneste søm ødelagt. Tror du bare burde prøve deg frem.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Jeg hadde knelang brudekjole, og fant (heldigvis) tynne strømper i samme hudfarge som resten av kroppen min. Det var mest for å ha strømper, og ikke bare ben, og at bena var litt blekere enn resten som gjorde at jeg hadde det Kjøpte hvite med blonder til bryllupsnatta Anonymous poster hash: 993fe...e08
Kara W Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Jeg hadde gått for tynne hvite/ivory strømper, gjerne med søm. Dersom du er redd for at de skal rakne har du et par ekstra i nødbaggen. Har du ikke råd til to par flotte strømper, så kjøper du et litt billigere par som ekstra. Sjansen for at de rakner er ikke så veldig høy, og om du må skifte etter middag, så er selve vielsen det viktigste syntes ihvertfall jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Jeg har kjøpt 10 denier billig på HM som tålte en hel kveld som jeg fint kunne brukt om igjen, ikke en eneste søm ødelagt. Tror du bare burde prøve deg frem. Er ikke lenge igjen, så har ikke særlig god tid til å prøve meg frem. Det er jo fargen som er utfordringen, så langt har jeg i norske butikker funnet EN type strømpebukse som ser naturlig ut på leggene mine, og de revner bare man ser hardt på de... Anonymous poster hash: 060f3...ec3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Wow! Lager GIO også i den farven. Eneste ulempen/uvanligheten er at de er uten stretch, så her er det stroppene som holde strømpene stramme. Men, GIO sine 100% nylon er rått lekre altså. Jeg tror kanskje det vil se snodig ut med strømper som skal være hudfarvede, men desverre er mørkere enn din egen hud, - men ikke med hvite eller elfenbensfarvede. - dette er kanskje en fin ting å hente litt meninger fra forlover, søsken og oppegående venninner? Jeg har ganske mange GIO-strømper fra før, så jeg vet hvertfall at de sitter pent på min kropp. Er bare fargen jeg er såå usikker på. Når jeg søker på bilder av knelange kjoler nå ser jeg INGEN som har hvite/ivory strømper, så det er vel ikke så vanlig. Er ikke så lett å spørre andre om hjelp, for det er ikke så mange jeg kjenner som har erfaring med å være en skikkelig bleiking. Tror jeg får prøve meg på Kvadrat først, og evnt bestille noen strømper fra nett i tillegg. Anonymous poster hash: 060f3...ec3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 Jeg hadde gått for tynne hvite/ivory strømper, gjerne med søm. Dersom du er redd for at de skal rakne har du et par ekstra i nødbaggen. Har du ikke råd til to par flotte strømper, så kjøper du et litt billigere par som ekstra. Sjansen for at de rakner er ikke så veldig høy, og om du må skifte etter middag, så er selve vielsen det viktigste syntes ihvertfall jeg. Personlig syns jeg det er lite pent med hvite strømper på andre enn små barn. Ville absolutt ikke gått for det..Anonymous poster hash: 993fe...e08 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #12 Skrevet 22. august 2014 Personlig syns jeg det er lite pent med hvite strømper på andre enn små barn. Ville absolutt ikke gått for det..Anonymous poster hash: 993fe...e08 Hva ville du gått for da, hvis du var meg og slet med å finne strømper i din egen hudfarge? Anonymous poster hash: 060f3...ec3
Fantomina Skrevet 22. august 2014 #13 Skrevet 22. august 2014 (endret) . Endret 18. januar 2015 av Fantomina 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #14 Skrevet 22. august 2014 Hva ville du gått for da, hvis du var meg og slet med å finne strømper i din egen hudfarge? Anonymous poster hash: 060f3...ec3 Hjelper det om du tar litt sol? Da kanskje du får nok farge til å finne strømper? Gå til en strømpebutikk og se på utvalget. Kanskje du finner noen som føles bra der. Uansett blir ingenting stygt på den måten. Personlig ville jeg ikke valgt hvite, men jeg hadde ikke tenkt negativt om en brud uansett Det er garantert ikke strømpene dine som kommer til å være fokus, så bare prøv å finne noen nærmest mulig/lyse Anonymous poster hash: 993fe...e08
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #15 Skrevet 22. august 2014 Hva ville du gått for da, hvis du var meg og slet med å finne strømper i din egen hudfarge? Anonymous poster hash: 060f3...ec3 Og du er ikke som meg da? Mine legger er alltid hvitere enn resten av kroppen. Så jeg kan fint bruke en brukere nøyanse på bena enn det jeg egentlig har, for fargen blir da lik resten av kroppen. Altså at jeg finner strømper som matcher armer og bryst osv Anonymous poster hash: 993fe...e08
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #16 Skrevet 22. august 2014 Og du er ikke som meg da? Mine legger er alltid hvitere enn resten av kroppen. Så jeg kan fint bruke en BRUNERE nøyanse på bena enn det jeg egentlig har, for fargen blir da lik resten av kroppen. Altså at jeg finner strømper som matcher armer og bryst osv Anonymous poster hash: 993fe...e08 Anonymous poster hash: 993fe...e08
Gjest Lille-pus Skrevet 22. august 2014 #17 Skrevet 22. august 2014 Hjelper det om du tar litt sol? Da kanskje du får nok farge til å finne strømper?Gå til en strømpebutikk og se på utvalget. Kanskje du finner noen som føles bra der. Uansett blir ingenting stygt på den måten. Personlig ville jeg ikke valgt hvite, men jeg hadde ikke tenkt negativt om en brud uansett Det er garantert ikke strømpene dine som kommer til å være fokus, så bare prøv å finne noen nærmest mulig/lyse Anonymous poster hash: 993fe...e08 Har du en strømpebutikk med godt utvalg å foreslå for TS i Sandes/Stavanger området?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #18 Skrevet 22. august 2014 Har du en strømpebutikk med godt utvalg å foreslå for TS i Sandes/Stavanger området? Nei.. Nå bor jeg på østlandet, og har aldri hatt problemet med å finne strømper. Ikke rene butikker, men avdelinger. Vil tro det er mulig andre steder også?Anonymous poster hash: 993fe...e08
Gjest Lille-pus Skrevet 22. august 2014 #19 Skrevet 22. august 2014 (endret) Nei.. Nå bor jeg på østlandet, og har aldri hatt problemet med å finne strømper. Ikke rene butikker, men avdelinger. Vil tro det er mulig andre steder også?Anonymous poster hash: 993fe...e08 Det er tradisjonelle strømper som krever strømpebelte eller hofteholder du tenker på? Siden du er AB så har jeg desverre ingen forutsetning til å vite om det er tradisjonelle strømper du snakker om. Ikke strømpebukser eller stay-ups? Hvis så er tilfellet så er det fint om du kan dele noen av de butikkene som har avdelinger med stort strømpeutvalg for da kan man kjøpe strømper innenlands På forhånd mange takk Endret 22. august 2014 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #20 Skrevet 22. august 2014 Det er tradisjonelle strømper som krever strømpebelte eller hofteholder du tenker på? Siden du er AB så har jeg desverre ingen forutsetning til å vite om det er tradisjonelle strømper du snakker om. Ikke strømpebukser eller stay-ups? Hvis så er tilfellet så er det fint om du kan dele noen av de butikkene som har avdelinger med stort strømpeutvalg for da kan man kjøpe strømper innenlands På forhånd mange takk Jeg snakker om hva som helst i ts sitt tilfelle. Har ikke inntrykk av at det må være det ene eller andre, men at fargen er viktigst. Vil derfor tro at det vil være mulig å få tak i strømper eller strømpebukse i Rogaland også. Forøvrig nysgjerrig på hvorfor du skulle vite mer om mine strømper om jeg skrev med nick..Anonymous poster hash: 993fe...e08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå