AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Jeg sluttet å bruke sminke etter tenårsfasen, fordi jeg trives best uten og ikke lengre hadde behov for å gjemme meg bak et tykt lag sminke. Han jeg dater presser på og vil at jeg skal sminke meg. Han påstår at dette er noe "alle" kvinner gjør og at jeg som er 31 burde sminke meg? Burde jeg dumpe ham? Anonymous poster hash: d5e98...1ef
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Nei, jeg forstår han. Jeg vil at kjæresten min skal bruke voks i håret, manneparfyme, barbere seg osv. Anonymous poster hash: f5a6f...664 26
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Nei, jeg ville sett å få noe sminke på de øynene. 9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Nei, jeg forstår han. Jeg vil at kjæresten min skal bruke voks i håret, manneparfyme, barbere seg osv. Anonymous poster hash: f5a6f...664 Det synes jeg ikke er sammenlignbart. Jeg er ikke ultrafeminist og barberer armhuler, legger og underliv ved behov. Anonymous poster hash: d5e98...1ef 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Det synes jeg ikke er sammenlignbart. Jeg er ikke ultrafeminist og barberer armhuler, legger og underliv ved behov. Anonymous poster hash: d5e98...1ef Nei, det trodde jeg ikke heller. Derfor jeg sammenlignet det med voks i håret osv. Anonymous poster hash: f5a6f...664 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Jeg bruker også parfyme og kler meg etter anledningen. Jeg dasser ikke rundt i treningstøy dagen lang og jeg går regelmessig til frisør. Alt som en kvinne forventes å gjøre, gjør jeg, utenom den hersens sminken. Jeg sparer penger, kan gni meg i øynene som jeg vil, slipper styr med å påføre/fjerne sminke og har det generelt bedre nå enn da jeg måtte sminke meg uansett hva jeg skulle. Anonymous poster hash: d5e98...1ef 14
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Jeg orker heller ikke bruke sminke. Hiver på litt mascara når jeg skal på jobb, og litt mer en håndfull ganger i året når det skjer noe litt mer spesielt. Anonymous poster hash: 087a2...858 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Jeg sluttet å bruke sminke etter tenårsfasen, fordi jeg trives best uten og ikke lengre hadde behov for å gjemme meg bak et tykt lag sminke. Han jeg dater presser på og vil at jeg skal sminke meg. Han påstår at dette er noe "alle" kvinner gjør og at jeg som er 31 burde sminke meg? Burde jeg dumpe ham? Anonymous poster hash: d5e98...1ef Jeg ville fortalt ham at jeg ikke bruker sminke, og tatt det derfra. Anonymous poster hash: 2e490...258 16
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Det synes jeg ikke er sammenlignbart. Jeg er ikke ultrafeminist og barberer armhuler, legger og underliv ved behov. Anonymous poster hash: d5e98...1ef Om det er enkel sminke (altså maskara og kanskje øyeskygge) syntes jeg det er sammenlignbart Anonymous poster hash: 58e2d...b26
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Jeg ville fortalt ham at jeg ikke bruker sminke, og tatt det derfra. Anonymous poster hash: 2e490...258 Det har jeg gjort, men han presser på allikevel. Jeg har ramset opp alle grunnen til at jeg ikke bruker sminke, men han mener at jeg ikke er kvinnelig hvis jeg ikke sminker meg. Anonymous poster hash: d5e98...1ef
Fyreheart Skrevet 20. august 2014 #11 Skrevet 20. august 2014 Hvis kjæresten min sa det ville jeg nok lagt inn litt innsats sminkemessig når det bare er oss to sammen, for eksempel hvis vi skulle ut og spise, gå en tur sammen eller sånne ting. Jeg bruker heller ikke sminke til vanlig, av samme grunn som deg, og ville ikke begynt med det heller hvis han hadde sagt det. 8
Pysa Skrevet 20. august 2014 #12 Skrevet 20. august 2014 (endret) Dette er ditt, og bare ditt, valg. Du kan velge å imøtekomme ham av og til, rett og slett for å glede ham. Men det er likevel noe du skal velge, han kan ikke bestemme for deg. Selv hadde jeg blitt veldig skeptisk om daten ville "endre" noe ved meg. Ønske er greit, presse er ikke greit. Endret 20. august 2014 av Pysa 25
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #13 Skrevet 20. august 2014 Det har jeg gjort, men han presser på allikevel. Jeg har ramset opp alle grunnen til at jeg ikke bruker sminke, men han mener at jeg ikke er kvinnelig hvis jeg ikke sminker meg. Anonymous poster hash: d5e98...1ef Høres ikke ut som en fyr å satse videre på. Anonymous poster hash: 2e490...258 21
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #14 Skrevet 20. august 2014 Jeg forstår han godt. Jeg liker å føle meg vel og vakker foran kjæresten min, så vet jeg at det er noe han liker med meg, så gjør jeg det Føler meg også freshere og mer våken med sminke. Det er jo ikke all verdens som skal til heller. Litt fundation/dekkende pudder, litt solpudder i panna og kinnbeina, mascara og leppestift, evnt. litt eyeliner. Hele greia er jo gjort på fem minutter. Anonymous poster hash: 85ca1...763 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #15 Skrevet 20. august 2014 Høres ikke ut som en fyr å satse videre på. Anonymous poster hash: 2e490...258 Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg, men har mange fine kvaliteter ved seg og jeg setter veldig pris på ham. Anonymous poster hash: d5e98...1ef
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #16 Skrevet 20. august 2014 Jeg forstår han godt. Jeg liker å føle meg vel og vakker foran kjæresten min, så vet jeg at det er noe han liker med meg, så gjør jeg det Føler meg også freshere og mer våken med sminke. Det er jo ikke all verdens som skal til heller. Litt fundation/dekkende pudder, litt solpudder i panna og kinnbeina, mascara og leppestift, evnt. litt eyeliner. Hele greia er jo gjort på fem minutter. Anonymous poster hash: 85ca1...763 Det er ikke tidsbruken, men jeg ser ikke poenget i å dekke ansiktet med slikt når jeg kuttet det ut for flere år siden. Leppestift kommer jeg aldri til å begynne med uansett. Anonymous poster hash: d5e98...1ef 9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #17 Skrevet 20. august 2014 Hvis det er viktig for deg å ikke sminke deg så dropper du det selvsagt, men personlig hadde jeg gjort litt innsats. En løsning kunne feks vært å farge øyenvippene så du fikk et mer åpent blikk, men fortsatt kunne gnidd deg så mye du vil. Litt rouge i kinnene tar ca 15 sek, drt er vel ikke uholdbart? Anonymous poster hash: 044a1...89d 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #18 Skrevet 20. august 2014 Hvis det er viktig for deg å ikke sminke deg så dropper du det selvsagt, men personlig hadde jeg gjort litt innsats. En løsning kunne feks vært å farge øyenvippene så du fikk et mer åpent blikk, men fortsatt kunne gnidd deg så mye du vil. Litt rouge i kinnene tar ca 15 sek, drt er vel ikke uholdbart?Anonymous poster hash: 044a1...89d Helt ærlig? Jeg synes de fleste som sminker seg ser litt klovnete ut i dagslys. Kveldssminke til fest, ja, full krigsmaling på dagtid? Nei. Anonymous poster hash: d5e98...1ef 10
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #19 Skrevet 20. august 2014 Slik var eksen min også, jeg var ganske lei meg for det fordi jeg aldri lærte å sminke meg. Jeg har ganske tykke øyevipper så det ser alltid ut som jeg har mascara på meg, har helt ren hud og fine lepper, å påføre meg selv sminke, ødela det bare. Så jeg meldte meg til slutt på et sminkekurs for hans skyld, lærte å sminke lett sminke. Etterhvert ba han om at jeg skulle sminke meg mer og mer, mer dramatisk og mer øyeskygge, mer svart, rødere kinn, større lepper osv. Jeg ga opp for jeg klarte det ikke. Når jeg hadde sminket meg halvveis slik han ville det, så jeg ikke ut som meg selv lenger en gang. Han dumpet meg. Anonymous poster hash: b31cc...a51 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #20 Skrevet 20. august 2014 Det er ikke tidsbruken, men jeg ser ikke poenget i å dekke ansiktet med slikt når jeg kuttet det ut for flere år siden. Leppestift kommer jeg aldri til å begynne med uansett. Anonymous poster hash: d5e98...1ef Ok. Menn er visuelle vesener. Samme som at du ikke går rundt i joggebuksa hele dagen, så er det også finere å pynte litt på fasaden i blandt. Uansett hvor vakker du er, så synes i hvert fall JEG det er greit å gjøre en liten innsats. Anonymous poster hash: 85ca1...763 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå