Gå til innhold

First Price egg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen forskjell på dem og andre merker? Dårligere kvalitet eller har hønene det verre? Lurer pga at de er såpass billigere enn andre egg som feks Prior.

Anonymous poster hash: f2da4...8ca
Skrevet

Nei, egg er egg og de hønene som legger dem har det like jævlig uansett.

Anonymous poster hash: eb609...def
  • Liker 12
Skrevet

Helt greie til baking. Men, synes de er litt bleke så foretrekker andre egg til å spise.

Anonymous poster hash: 91780...0e5
  • Liker 1
Skrevet

Helt greie til baking. Men, synes de er litt bleke så foretrekker andre egg til å spise.

Anonymous poster hash: 91780...0e5

Kun fordi hønene fores med mais at plommen er gul. det har ingenting å si for næringsinnhold etc.

• Liker 4
Skrevet

FP-egg er like gode som andre egg :Nikke:

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Men hønene har det selvfølgelig ikke bra. Bryr man seg om dyrevelferden bør man heller kjøpe økologiske.

• Liker 3
Skrevet

FP-egg er andresortering fra alle typer hønsehold. Det er sannsynlig at en del av dem faktisk er økologisk produsert.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

eggene kjenner jeg ingen forskjell på, men unngår first price av den enkle grunn at hønene har det jævlig.

Anonymous poster hash: 04d03...322
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

eggene kjenner jeg ingen forskjell på, men unngår first price av den enkle grunn at hønene har det jævlig.

Anonymous poster hash: 04d03...322

De har det like ille/bra som de andre hønene. :)

• Liker 13
Skrevet

FP-egg er andresortering fra alle typer hønsehold. Det er sannsynlig at en del av dem faktisk er økologisk produsert.

Hva gjør dem til andresortering?

Anonymous poster hash: 048d5...965

Skrevet

De er ikke store nok.

• Liker 5
Skrevet

Størrelsen

Anonymous poster hash: 0034c...cf3

• Liker 4
Skrevet

De er ikke store nok.

Størrelsen

Anonymous poster hash: 0034c...cf3

Og et par andre ting, sånn som skallkvalitet, ujevnheter, fargeforskjeller. Det er rett og slett de eggene eggprodusenter beholder selv, fordi de ikke har like høy salgsverdi som de litt større og penere.

Gjest Badabing
Skrevet

Jaha? Så da kan man ha god samvittighet fordi noen av eggene man spiser _kanskje_ er fra økologiske høner?

• Liker 2
Skrevet

Jaha? Så da kan man ha god samvittighet fordi noen av eggene man spiser _kanskje_ er fra økologiske høner?

Nei, det sa jeg ingenting om. Jeg har ikke dårlig samvittighet uansett hva slags egg jeg kjøper, men hvis man nå ført skal pirke på det så er det greit å vite at det ikke finnes egne FP-hønsegårder.

• Liker 4
Skrevet

Kjøp i det minste økologiske egg når du skal støtte den verste industrien vi har i dette landet.

Anonymous poster hash: 4456c...f28
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Badabing
Skrevet

Nei, det sa jeg ingenting om. Jeg har ikke dårlig samvittighet uansett hva slags egg jeg kjøper, men hvis man nå ført skal pirke på det så er det greit å vite at det ikke finnes egne FP-hønsegårder.

Det er det rart om noen tror. Uansett synes jeg det er viktig å få frem at burhøns (samme om eggene deres ligger i en pakke fra Prior, Solvinge eller First Price) ikke har det godt.

• Liker 4
Skrevet

Kjøp i det minste økologiske egg når du skal støtte den verste industrien vi har i dette landet.

Anonymous poster hash: 4456c...f28

HAHA.

Skrevet (endret)

Det er det rart om noen tror. Uansett synes jeg det er viktig å få frem at burhøns (samme om eggene deres ligger i en pakke fra Prior, Solvinge eller First Price) ikke har det godt.

De har det faktisk bedre som burhøns etter nye krav, enn som frittgående etter nye krav.

Endret av Zzyzx
Gjest Badabing
Skrevet

De har det faktisk bedre som burhøns etter nye krav, enn som frittgående etter nye krav.

Jeg har ikke snakket om frittgående (som jeg mener er villedende markedsføring), men om økologiske.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...