Livet er godt Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 (endret) Jeg vil ned i vekt, og trener flere ganger i uken. Jeg har gått ned i vekt, og jeg kjenner at kroppen er fastere. Men når jeg måler meg helt lik i cm både rundt magen og lårene. Jeg passer på hva jeg spiser, så jeg forstår ikke hvorfor. Noen råd? Endret 20. august 2014 av Livet er godt
Livet er godt Skrevet 20. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2014 Er ikke muskler mindre enn fett? Jeg hadde forventet det motsatte. Opp i vekt, ned i cm.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Kanskje kroppen har kvitta seg med mye vann? Hvor mange kg har du gått ned? Anonymous poster hash: 7f953...840
Gjest Runforit Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Du har gått nedi vekt, men opp i cm? Høyde, alder, vekt, aktivitetsnivå, kcal inntak?
Livet er godt Skrevet 20. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2014 (endret) Jeg har gått ned ca 3 kilo på like mange uker. Totalt 6 kilo på noen måneder. Men cm målet har ikke endret seg det minste. Voksen dame, normalt høy. Skal ned 10 til 15 kilo. Rolig aktivitetsnivå, men trener så jeg blir svett og andpusten en time hver dag. kcal inntak 1600 -1700 ca. Hvis det bare er vann, hvorfor forbrenner jeg ikke fett? Nei, jeg skrev feil der ser jeg nå. Nå har jeg endret overkriften. Endret 20. august 2014 av Livet er godt
Gjest Runforit Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Jeg har gått ned ca 3 kilo på like mange uker. Totalt 6 kilo på noen måneder. Men cm målet har ikke endret seg det minste. Voksen dame, normalt høy. Skal ned 10 til 15 kilo. Rolig aktivitetsnivå, men trener så jeg blir svett og andpusten en time hver dag. kcal inntak 1600 -1700 ca. Hvis det bare er vann, hvorfor forbrenner jeg ikke fett? Nei, jeg skrev feil der ser jeg nå. Nå har jeg endret overkriften. Men du; høyde og vekt? Og hva trener du? Styrke eller kardio? Om du trener 1 time HVER dag så er jeg skeptisk til kcal inntaket ditt.
Livet er godt Skrevet 21. august 2014 Forfatter #9 Skrevet 21. august 2014 167cm høy 79 kg. Jeg trener kardio. Spiser jeg for mye?
Berit Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Hvis det virkelig stemmer at du kun spiser 1600 - 1700 kcalorier pr dag og samtidig trener 1 time hver dag, er det veldig merkelig. Normalt må man spise mer enn det.
Livet er godt Skrevet 21. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2014 Jeg trodde det var riktig. Bør jeg spise mer?
Gjest Runforit Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 167cm høy 79 kg. Jeg trener kardio. Spiser jeg for mye? En time med kardio er iallefall 500 kcal brent. Tar du bort det fra det du spiser så er underskuddet for stort og du tærer bort like mye muskler som fett. Mer mat med fokus på godt med proteiner og fett og trege karbohydrater burde gjøre susen
Livet er godt Skrevet 21. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2014 Ok. Hvor mange kcal bør jeg satse på om dagen? Jeg får legge om kostholdet, for fett har jeg unngått ganske grundig. Tusen takk for at dere svarer meg. Vektnedgang er et av de områdene jeg ikke kan noe særlig om.
Gjest Runforit Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 (endret) Ok. Hvor mange kcal bør jeg satse på om dagen? Jeg får legge om kostholdet, for fett har jeg unngått ganske grundig. Tusen takk for at dere svarer meg. Vektnedgang er et av de områdene jeg ikke kan noe særlig om. Jeg spiser godt med fett og som du ser på profilbildet mitt så er det ikke mye fett på kroppen min For å bli 79 kg så har du spist mye mer enn det du inntar nå. Bare med et moderat underskudd så vil du gå ned i vekt. Nå som du i tillegg trener og spiser sunnere så kommer du iallefall til å gå ned i både vekt og fettprosent, men det er viktig at du setter sammen kostholdet rett så du ikke bryter ned for mye muskler i prosessen. Det du vil ha er en kropp med balanse mellom fett og muskler slik at du får en sterk, fit og sunn kropp. I tillegg vil du ha det mye bedre med et kosthold som du kan leve med resten av livet, der du slipper å sulte og det er rom for både kos og litt utskeielser Proteiner metter fort og det hjelper deg å holde på muskelmasse, fett metter lenge og gir deg et stabilt blodsukker. Karbohydrater gir deg energi, men dette gjør også fett om du reduserer på karbohydratene. For min del funker det veldig godt med lavkarbo det karbohydratene kommer søtpotet, kikerter, bønner, linser, soyabønner, grønnsaker etc. Anbefaler deg å ta en titt på ingridsblogg.no for inspirasjon til oppskrifter. Jeg synes du skal få i deg minst 2000 kcal per dag siden du jogger hver dag. Eks på min typiske dag Frokost Eggerøre av 2 egg og så blander jeg inn en stor spiseskje med peanøttsmør og blander med kokosmelk så det blir en fyldig eggerøre, eller eggerøre 100 gram skinke og en stor neve cashewnøtter Lunsj Her blir det en del forskjellig 150 Kylling/laks med 1 avokado som kuttes opp og lager salat med grønnsaker, pinjekjerner og hjemmelaget rømmedressing Wraps(speltlomper funker fint) med avokadomos med masse fyll inni av samme type ingredienser som over Mellom En stor neve mandler Middag 200 gram kjøtt/fisk, en boks med f.eks kikerter, linser, bønner, 1 søtpotet etc med hjemmelaget saus (I helgene lager jeg både pizza, soyabønnepasta, lasagna, muffins etc) Kvelds Varierer fra skinkeomelett til proteinpannekaker Steker alt i kokosolje eller peanøttolje Masse inspirasjon her: Ingridsblogg.no under oppskrifter Endret 21. august 2014 av Runforit
Livet er godt Skrevet 21. august 2014 Forfatter #15 Skrevet 21. august 2014 Ok. Ja, jeg vil ha et kosthold jeg kan leve med resten av livet. Målet mitt er først og fremst å bli sunn. (Slank er også veldig bra.) Jeg skal kikke litt på bloggen senere i dag. Takk
Livet er godt Skrevet 23. august 2014 Forfatter #16 Skrevet 23. august 2014 Runforit. Nå har jeg kikket på bloggen, og vil prøve lavkarbo en periode. Tusen takk for tips. En liten misforståelse. Jeg veier 79 nå, og skal ned i max 70, kanskje mindre. (Skal finne trivselsvekten) En sunn vekt er viktigst for meg.
Inwe Skrevet 23. august 2014 #17 Skrevet 23. august 2014 Måler du bare mage og lår? Kan godt hende du har gått ned i cm andre steder på kroppen. Fler målepunkter er en god ide om du ikke ser fremgang ser du det forresten i speilet? På klær? Ellers støtter jeg de andre i at du spiser for lite..
Livet er godt Skrevet 23. august 2014 Forfatter #18 Skrevet 23. august 2014 (endret) Ja, jeg har bare målt mage og lår. Får måle andre steder også. Jeg prøver å spise mer, men det er ikke lett. Tror det er det som har gjort meg overvektig. Har alltid spist lite. Endret 23. august 2014 av Livet er godt
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #19 Skrevet 23. august 2014 Ja, jeg har bare målt mage og lår. Får måle andre steder også. Jeg prøver å spise mer, men det er ikke lett. Tror det er det som har gjort meg overvektig. Har alltid spist lite. At å spise lite har gjort deg overvektig? Anonymous poster hash: 06308...2ec 1
Livet er godt Skrevet 23. august 2014 Forfatter #20 Skrevet 23. august 2014 At å spise lite har gjort deg overvektig? Anonymous poster hash: 06308...2ec Jeg vet jo ikke sikkert, men jeg har ikke forstått hvorfor jeg har hatt en ganske lavt kcal innhold i maten i flere år. Jeg spurte legen min og hun sa at jeg sannsynligvis hadde lært kroppen til å skru ned forbrenningen maksimalt, siden jeg ikke har hatt særlig matlyst på mange år. Dette kombinert med lavt aktivitetsnivå trodde hun var årsaken. Slanking og vekt er et av de områdene jeg ikke har peiling på, så jeg sier bare hva jeg har lært. Og en fastlege kan jo sånt, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå