Gå til innhold

Blir man mer glad i noen av alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at jeg blir mer amorøs når jeg drikker, men ikke mer glad i noen...

Så, jeg traff en fyr på byen, vi var begge gode i farta og rota litt. Ikke sex!

Nå sender han bare mld når han drikker. Ikke om sex, bare at han liker meg osv.

Men i det han blir edru er han mye mer stille og kort.

Jeg grubler mye på dette, vi er kun i starten på noe som sikkert ikke blir noe, så orker ikke spørre han, men jeg lurer jo allikevel...

Har jeg møtt en som bare liker meg når han drikker, eller er han bare noe tafatt og sjenert når han er edru?

Hvordan blir dere folkens?

Anonymous poster hash: 5752d...512

Videoannonse
Annonse
Gjest Christina146
Skrevet

Jeg merker i hvert fall at jeg blir mer betatt av min kjære når jeg drikker. Akkurat som om følelsene blir sterkere. :)

Men om det er det samme for han du driver på med vet jeg ikke. Kan være han tør å vise at han liker deg når han drikker litt? :)

Skrevet

Er han sjenert når han er edru? Hvis han er det kan det jo komme av at han blir litt modigere av å drikke og tør derfor å si til deg at han liker deg? :)

Anonymous poster hash: 8d2a4...41a

Skrevet

Ja. Alkohol er et neddummende rusmiddel som gjør at man i langt mindre grad tenker "konsekvenser" og "samvittighet", og følgelig tenderer mennesker også til å bli mer amorøse i alkoholrus. Dette står i sterk kontrast til et rusmiddel som f.eks. cannabis, som i større grad gjør at man tenker "konsekvenser", og i større grad kjenner på ting som "samvittighet". Dersom man fortsatt er forelska i hasjrus, da er man rimelig sikker i sin sak, mens hva man føler i alkoholrus på ingen måte er til å stole på.

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg blir utrolig glad i mennesker og elsker mannen min på et helt annet nivå når jeg er brisen :P

Kollegaene mine får kyss på kinnet og masse skryt om hvor flinke de er, venner får masse klemmer og kos og får høre hvor fantastisk de er og mannen får vite hvor høyt jeg elsker han og at han er den flotteste mannen i universet.

Alle synes det er så underholdende når jeg et brisen for jeg er ellers en ganske "hard" person som sliter med å gi og ta imot komplimenter, men på fylla så kommer søte, snille og skryte av hvor flotte alle er meg frem :P

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det er tosidig. På den ene siden blir følelser mye sterkere for mange når de blir litt beruset, på den andre siden tør man å si hva man egentlig føler og tenker når man har fått litt alkohol innabords.

Anonymous poster hash: 953ef...8ba
Skrevet

Alkohol er et rusmiddel som påvirker din sinnstilstand ved at det skjer flere kjemiske prosesser inni skallen.

Disse prosessene fører til eufori osv: https://www.erowid.org/chemicals/alcohol/alcohol_effects.shtml

Det fører til at man blir glad i andre også. Iallefall i den tidlige perioden.

Det virker som alkohol ikke sees på som et rusmiddel, men at alkohol er liksom bare "alkohol". Men faktumet er at det er et av flere rusmidler sammen med kokain osv. Det er bare lovlig tilgjengelig. Det er hele forskjellen.

Skrevet

Jeg vet at jeg blir mer amorøs når jeg drikker, men ikke mer glad i noen...

Så, jeg traff en fyr på byen, vi var begge gode i farta og rota litt. Ikke sex!

Nå sender han bare mld når han drikker. Ikke om sex, bare at han liker meg osv.

Men i det han blir edru er han mye mer stille og kort.

Jeg grubler mye på dette, vi er kun i starten på noe som sikkert ikke blir noe, så orker ikke spørre han, men jeg lurer jo allikevel...

Har jeg møtt en som bare liker meg når han drikker, eller er han bare noe tafatt og sjenert når han er edru?

Hvordan blir dere folkens?

Anonymous poster hash: 5752d...512

Enig i at man ikke liker noen bedre bare fordi man er beruset, men hemningene forsvinner jo litt slik at man både sier ting man kanskje ikke hadde turt edru, og man kan som du sier bli mer kåt, flørtete og morsom.

Anonymous poster hash: 9cb4e...2e9

Skrevet

Ja. Alkohol er et neddummende rusmiddel som gjør at man i langt mindre grad tenker "konsekvenser" og "samvittighet", og følgelig tenderer mennesker også til å bli mer amorøse i alkoholrus. Dette står i sterk kontrast til et rusmiddel som f.eks. cannabis, som i større grad gjør at man tenker "konsekvenser", og i større grad kjenner på ting som "samvittighet". Dersom man fortsatt er forelska i hasjrus, da er man rimelig sikker i sin sak, mens hva man føler i alkoholrus på ingen måte er til å stole på.

Litt gale konklusjoner der.... Hasjrus fjerner ansvarsfølelse, medfører likegyldighet og apati, og gjør den rusede svært selvsentrert slik at de kan føre lange monologer og tro de fører en samtale....

Idiotrusmiddel.

• Liker 3
Skrevet

Litt gale konklusjoner der.... Hasjrus fjerner ansvarsfølelse, medfører likegyldighet og apati, og gjør den rusede svært selvsentrert slik at de kan føre lange monologer og tro de fører en samtale....

Idiotrusmiddel.

Vi får enes om å være uenige :opplyser:

Skrevet

Fullstendig skivebom.

Cannabis nedsetter dømmekraften i svært stor grad. Stonere tenker IKKE konsekvenser, det kan jeg love deg. Hva du opplever i hasjrus er ikke noe mere reelt enn hva du opplever i alkoholrus. Du bare liker det bedre.

Litt gale konklusjoner der.... Hasjrus fjerner ansvarsfølelse, medfører likegyldighet og apati, og gjør den rusede svært selvsentrert slik at de kan føre lange monologer og tro de fører en samtale....Idiotrusmiddel. Anonymous poster hash: 9cb4e...2e9

Bravo!

Anonymous poster hash: 62eb7...121

• Liker 3
Skrevet

Fullstendig skivebom.

Cannabis nedsetter dømmekraften i svært stor grad. Stonere tenker IKKE konsekvenser, det kan jeg love deg. Hva du opplever i hasjrus er ikke noe mere reelt enn hva du opplever i alkoholrus. Du bare liker det bedre.

Tullprat. En god ide i alkoholrus er sjelden og aldri noen god ide. En god ide på psykedelia, derimot, kan ofte være en god ide. Det bare skorter gjerne litt på gjennomføringsevnen.

Skrevet

Tullprat. En god ide i alkoholrus er sjelden og aldri noen god ide. En god ide på psykedelia, derimot, kan ofte være en god ide. Det bare skorter gjerne litt på gjennomføringsevnen.

Det kan du hevde så mye du vil, men det blir ikke mer sant av det.

Idéer man får i rus er sjekden gide, uansett hva man er forgiftet av.

Skrevet

Det kan du hevde så mye du vil, men det blir ikke mer sant av det.

Idéer man får i rus er sjekden gide, uansett hva man er forgiftet av.

Da foreslår jeg at vi hiver sånn ca. alt av verdi fra kunst- og kulturhistorien på dynga ;)

Skrevet

Da foreslår jeg at vi hiver sånn ca. alt av verdi fra kunst- og kulturhistorien på dynga ;)

Dårlig argument.

Det du sikter til er blitt til på tross av rus - ikke på grunn av.

Ta med deg rusforherligelsen din et annet sted.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir utrolig glad i mennesker og elsker mannen min på et helt annet nivå når jeg er brisen :P

Kollegaene mine får kyss på kinnet og masse skryt om hvor flinke de er, venner får masse klemmer og kos og får høre hvor fantastisk de er og mannen får vite hvor høyt jeg elsker han og at han er den flotteste mannen i universet.

Alle synes det er så underholdende når jeg et brisen for jeg er ellers en ganske "hard" person som sliter med å gi og ta imot komplimenter, men på fylla så kommer søte, snille og skryte av hvor flotte alle er meg frem :P

Haha, jeg også! Jeg synes alle mennesker blir så innmari fine, klemmer og kysser på kinnet og skryter av at de ser så bra ut og er så fine folk - både gutter og jenter. Verden blir liksom et veldig fint sted hvor alle virker som små my little ponyfigurer som fortjener masse positiv oppmerksomhet. Jeg prøver å undertrykke impulsene litt og må begrense inntaket - for det ser jo ikke alltid så bra ut og sitte og klemme på gud og hvermann - selv om det for meg ikke ligger verken noe seksuelt eller noe flørtende i bunn. Jeg synes bare de er så INNMARI fine mennesker, og SELVSAGT skal de få en klem! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vi får enes om å være uenige :opplyser:

Øh ;). Det blir litt som å påstå at man kan "enes om å være uenige" om hvorvidt jorden er flat.

Skrevet

Kanskje du burde lese litt forskning på dette? Hasj og cannabis regnes for det første ikke som psykedeliske rusmidler, og hasjrus nedsetter både evnen til å tenke logisk, konsekvenser og være kreativ. Det noen selv tror er en genial ide i hasjrus er for andre tydelig bare svada....

Nikotin, kokain og amfetamin- rus medfører visst derimot noe bedre arbeids- og kreativ kapasitet for en kort stund, men merk dere at jeg på INGEN måte vil anbefale noen dette.

Skrevet (endret)

Øh ;). Det blir litt som å påstå at man kan "enes om å være uenige" om hvorvidt jorden er flat.

Vis gjerne pålitelige kilder som tilsier at cannabis er like farlig/farligere enn alkohol.. Endret av DoomCake
Skrevet

Nikotin, kokain og amfetamin- rus medfører visst derimot noe bedre arbeids- og kreativ kapasitet for en kort stund, men merk dere at jeg på INGEN måte vil anbefale noen dette. Anonymous poster hash: 9cb4e...2e9

Man blir ikke mere kreativ, og man blir ikke mer fokusert, man bare opplever det slik. Sentralstimulerende midler kan gi en manisk ensporethet som nok kan gi et visst fokus, men egentlig konsentrasjon er det ikke.

Nikotin har egentlig ikke noe på den listen å gjøre, da det ikke har noen nevneverdig ruseffekt overfor regulære brukere.

Vis gjerne pålitelige kilder som tilsier at cannabis er like farlig/farligere enn alkohol..

Det der er fullstendig irrelevant, og dessuten er begge stoffene svært skadelige, men på veldig forskjellige måter. De er særdeles lite sammenlignbare. Dette forkludrer en hver diskusjon om cannabis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...