AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Kjæresten og jeg har vært sammen i ett og et halvt år. I vår gikk han bak ryggen min med to andre damer. Lang historie kort: Jeg tilga han tilslutt og vi prøver, men jeg klarer ikke å stole på han enda. Før dette skjedde snakket vi om å kjøpe hus sammen, men jeg holdt litt igjen fordi jeg har et barn og vil derfor være ekstra forsiktig og trygg for jeg ville etablere meg med han. Nå tør jeg aldeles ikke det før jeg eventuelt blir trygg på han igjen. Nå har det seg sånn at jeg leier en leilighet. Jeg fikk for noen uker side vite at jeg må flytte om 2 måneder fordi huseier skal bruke leiligheten selv. Så da sitter jeg fint i det. Jeg ønsker å kjøpe noe nå, men kan jo ikke det med han, selvom han absolutt vil det. Han sier at hvis jeg kjøper noe alene nå så trenger ikke vi å være kjærester lenger. Han er irritert fordi jeg ikke kan bestemme meg for å kjøpe med han. Men det er jo hans feil at det nå er slik... Aner ikke hva jeg skal gjøre, ser for meg å kjøpe en leilighet, bygge opp igjen forholdet hvis det går og hvis det ordner seg så kan jeg jo selge leiligheten igjen etter ett år og så kjøpe noe med han...er ikke dette en grei løsning? han synes IKKE det. Hva synes dere jeg skal gjøre? Anonymous poster hash: 9d748...989
ekkoet Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 (endret) Det er omkostninger både ved kjøp og salg. Om du bare planlegger ett år frem er det mest sannsynlig langt mer økonomisk fornuftig å leie dette året. Så jeg synes heller ikke det høres ut som en god løsning. Når det er sagt ville jeg ikke kjøpt noe sammen uansett slik ståa er nå. Om det ikke funker mellom dere er det en ny runde med kjøp og salg og kostnader. Endret 20. august 2014 av ekkoet
Gjest Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Når han har vært utro, så kan han egentlig drite i å gi deg et ultimatium. Ellers vil jeg heller anbefale at du kjøper deg noe alene, parkerer denne karen, og går videre i livet ditt uten han. Han fikk sin sjangse, og dreit seg ut. At han nå skal presse deg for noe som han har stelt til, det er sjukt! 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Er enig med Themis. At han føler at han er i en posisjon hvor han kan stille deg et ultimatum er absurd. Anonymous poster hash: 63518...2b5 1
Gjest Malanthor Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Han var utro ikke bare en men to ganger? Høres ikke ut som en fyr du har en framtid med. Og som tidligere sagt han er definitivt ikke i en posisjon til og stille noe ultimatum.
Gjest Chloe87 Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Etter at han har vært utro mot deg så syntes jeg det er utrolig at han "truer" deg. Forkastelig og det sier mye om han.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Kjæresten og jeg har vært sammen i ett og et halvt år. I vår gikk han bak ryggen min med to andre damer. Lang historie kort: Jeg tilga han tilslutt og vi prøver, men jeg klarer ikke å stole på han enda. Før dette skjedde snakket vi om å kjøpe hus sammen, men jeg holdt litt igjen fordi jeg har et barn og vil derfor være ekstra forsiktig og trygg for jeg ville etablere meg med han. Nå tør jeg aldeles ikke det før jeg eventuelt blir trygg på han igjen. Nå har det seg sånn at jeg leier en leilighet. Jeg fikk for noen uker side vite at jeg må flytte om 2 måneder fordi huseier skal bruke leiligheten selv. Så da sitter jeg fint i det. Jeg ønsker å kjøpe noe nå, men kan jo ikke det med han, selvom han absolutt vil det. Han sier at hvis jeg kjøper noe alene nå så trenger ikke vi å være kjærester lenger. Han er irritert fordi jeg ikke kan bestemme meg for å kjøpe med han. Men det er jo hans feil at det nå er slik... Aner ikke hva jeg skal gjøre, ser for meg å kjøpe en leilighet, bygge opp igjen forholdet hvis det går og hvis det ordner seg så kan jeg jo selge leiligheten igjen etter ett år og så kjøpe noe med han...er ikke dette en grei løsning? han synes IKKE det. Hva synes dere jeg skal gjøre? Anonymous poster hash: 9d748...989 Du har til nå kun investert ett og et halvt år i denne fyren. Dere har ikke barn. Avskriv de 1,5 årene som tap og still høyere krav neste gang du går inn i et forhold. Evnen til utroskap sier nemlig at noe er fundamentalt galt med selve karakteren til en person. Feig. Unnvikende. Egoistisk. En slik person man verken slipper av syne eller stoler på noensinne igjen. Og det gjelder på alle punkter i livet. Som arbeidstaker og far/mor også. Anonymous poster hash: a6f6a...7be 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Utro eller ei, å stille slike ultimatum er fryktelig barnslig. Hvorfor skal det bare være hans måte, eller ingen måte? Hva skjedde med å ta hensyn til hverandre og vente til begge er klar? Jeg skjønner at det er kjipt for han at du kjøper en leilighet alene, og "viser" at du ikke tørr å satse. Kanskje får ikke han kjøpt noe uten deg, men det skal du ikke bry deg om. Hadde det fungert mellom dere igjen kunne han leid hos deg, eller du leide ut din leilighet og flyttet sammen med han. Men siden han ikke får hele desserten med en gang, så prøver han å true deg til å gjøre som han vil. Jeg regner med at han må være rimelig flott ellers, for slik oppførsel er sjeldent verdt å forholde seg til hos en partner :/ Anonymous poster hash: 459ff...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå