Gjest Jon Are Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Jeg har nettopp gjort det. Kjæresten min er en veldig hyggelig dame og snakker med ALLE mennen rundt seg. Selv om jeg er med. Dette synes jeg er direkte plagsomt. Mulig hun ikke legger noe i det selv (hun sier jo det) men det er vanskelig å forholde seg til en sånn kjæreste. Snakker som hun var "bestevenn" med alle nye menn hun treffer. Jeg har aldri gjort noe sånn mot henne. Holder meg i bakgrunnen når det er andre kvinner der, og tar iallefall ikke initiativet til en fortrolig prat med en ny kvinne. Nå har det seg sånn at hun driver med en aktivitet der det er endel menn involvert. Jeg har selv sett og observert hvordan hun snakker til disse mennene, og ble temmelig sikker i min sak på at skal vi være sammen, bør hun slutte med den aktiviteten. Hun hare tidligere vært utro mot sin partner gjennom mange år, og det er en stor kamel for meg å svelge. Hun vet jeg ikke stoler på henne, så jeg satte ned foten og ga ultimatet. Enten slutter du, ellers så går jeg . Hun ble veldig lei seg, men hun har jo seg selv å takke mener jeg.Hadde hun vært mindre opptatt av å prate med andre menn, så hadde det gått bra. Jeg synes ikke jeg var spesielt hard her, hva synes dere? Med hilsen fra: Jon Are
Erazor Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Jeg synes at det høres ut som om forholdet deres ikke har den nødvendige tilliten som skal til, og at det derfor er en stor risiko for at dere vil plages av sjalusi og mistro. I lengden er neppe ultimatum den mest hensiktsmessige veien å gå. Jeg tror dere må komme frem til en felles forståelse av hvordan forholdet skal fungere, der begge to er enige om at det er det beste. 19
Sola de Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Gjensidig tillit er viktig i et forhold, og virker som det mangler hos dere. Er det liv laget det forholdet deres? Hun bør jo få holde på med interessene sine uten at du skal nekte henne ting. Hva om hun begynte å nekte deg å drive med noe du brenner for, pga usikkerhet? 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Jeg vet det er dårlig debattskikk å trekke inn andre tråder du har skrevet, men jeg har jo gjort meg noen tanker når jeg har lest de andre trådene, og svaret mitt her blir derfor basert på det jeg har lest av deg tidligere. Ja, jeg synes du går for langt når du krever at hun slutter med denne aktiviteten kun fordi det er menn tilstede, og hun er sosial. Det virker på meg som om du saboterer forholdet ditt med denne kvinnen, og jeg tror ikke hun er den rette for deg. Du vil ikke gjøre det slutt med henne, men handlingene dine framprovoserer et brudd fra hennes side. Anonymous poster hash: cdff4...810 18
Gjest Coolaid Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Her er det flere ting å gripe tak i. Du stoler ikke på henne pga hennes fortid. Det er vanskelig for deg og henne. Spørsmålet er om hun noensinne har sviktet deg, eller om ditt problem ligger i egen frykt for å bli såret ? Kanskje det er på tide at du slutter å "straffe" henne for ting i fortiden som egentlig ikke har skadet deg. Opplever du henne som "verdig" din tillit ? I så fall så gi henne din tillit. Tenk over det, det er faktisk deg hun har valgt å være sammen med. Det betyr at du er en bra fyr Når det er sagt, så er det litt spesielt å kunne være utro mot en partner over flere år, det krever litt for å si det sånn.. hva er omstendighetene rundt det, hvorfor gjorde hun det og er hun en angrende synder ? Kvinner reagerer veldig dårlig på å bli fortalt hva de skal gjøre, bli bestemt over osv. Ikke gjør det, da kveler du henne. Snakk heller om følelsene dine og håp at hun tar de riktige avgjørelsene ut fra hva hun selv ønsker og dine følelser. Skal hun slutte med denne aktiviteten bør det være fordi hun finner selv ut at det er fornuftig pga dine føleser. Og tilslutt. Dere er to helt ulike mennesker kan det høres ut som. Hun utadvent, sprudlende, sosial og kanskje litt flørtende ? Du er kanskje mer rolig og ikke fullt så "på" ? I tillegg tipper jeg du ikke har den beste selvfølelsen. Er du usikker på deg selv, har dårlig selvtillit ? Det kan spille inn i hvordan du håndterer situasjonen. Noen ganger kan det faktisk handle mer om deg enn om henne. Hvordan aktivitet er dette forresten... kan du skrive litt mer om det. Send meg også et pm dersom du vil prate "oss gutta i mellom"....
Puny Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Noen mennesker er utadvendte og pratsomme av natur da, det er jo veldig vanskelig å forandre på. Det nytter jo ikke å si til en innadvendt at h*n må skjerpe seg, man er den man er. Jeg har også en veldig utadvendt kjæreste, som snakker med alt og alle. Jeg ser ikke på dette som et problem da jeg stoler på han. Tror ikke problemet deres er at hun prater for mye med andre menn, men at du ikke stoler på henne. Hvis dere ikke rydder opp i det, så vil jo dette problemet bare forflytte seg til neste sosiale situasjon... 3
Gjest celine Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Du ber henne om å velge mellom sin hobby og sitt sosiale liv på den ene siden, og deg på den andre? Er det noe tak i henne, kan du forberede deg på singellivet. Din sjalusi er ditt problem. 12
Sillicious Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Hun høres litt ut som meg, tror jeg. Jeg får mye lettere kontakt med menn enn kvinner, og prater til de som andre kvinner prater til.. andre kvinner, om du forstår meg. Er i tillegg i mannsdominert yrke, og alltid vært "guttejente" så alle vet jo hvordan jeg er. Nå vet ikke jeg hvordan dama di er, men kanskje hun bare er sånn? Blir litt verre med det at hun har vært utro før, og lenge, den forstår jeg godt. Og forstår godt at du er usikker på henne, for kjæresten min har sagt det samme til meg, at det er vanskelig for han at jeg er sånn. Men.. det er jo meg, det er ikke bare å forandre seg. Bare sier det, men om hun gjør det for oppmerksomhetens skyld så gjør du jo henne bare en tjeneste med å be henne oppføre seg og kutte ut
Gjest avocadoen Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Jeg sier ofte til kjæresten at han ikke får lov til ditt og datt(når det gjelder ting som kan være farlig eller som jeg ikke tør selv) men han gjør det likevel Så du får nekte kjæresten din alt du vil, men ikke forvent at hun faktisk gjør som du sier. Om du også f.eks sier at det er slutt om hun gjør ditt og datt kommer hun nok til å dumpe deg. Slike folk er slitsomme. 3
Gjest avocadoen Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Du ber henne om å velge mellom sin hobby og sitt sosiale liv på den ene siden, og deg på den andre? Er det noe tak i henne, kan du forberede deg på singellivet. Din sjalusi er ditt problem. Enig
Gjest KateW Skrevet 20. august 2014 #11 Skrevet 20. august 2014 1) All den stund du vet at hun var utro i et tidligere forhold, så vet du kanskje også hvorfor? Var det fordi hun kronisk må ligge med alle menn hun snakker med? Sannsynligvis ikke. Sannsynligvis var det en grunn til det som også henger sammen med grunnen til at hun nå ikke lenger er sammen med sin eks. Altså er dette fortid. Nå har hun valgt deg, det skal du være takknemlig for, og stole på at stemmer. 2) Å nekte en partner å drive med en hobby fordi hun SNAKKER mye med andre mennesker som hun bedrifer denne hobbien sammen med? Det er kontrollerende og ikke pent gjort. Rett og slett. Dersom du gjør det kan det være hun er enig med deg en liten stund, men så vil hun høyst sannsynlig begynne å mislike deg, din kontrollerende væremåte, bli usikker på din sjalusi og ikke umulig ende med å søke bekreftelse hos andre menn. 4
Gjest nobilian Skrevet 20. august 2014 #12 Skrevet 20. august 2014 Altså..jeg leste overskrifta. Hvis dama di har et problem med grensesetting/du føler at dama di har et problem med grensesetting, er det det dere må jobbe med og snakke om. Å nekte/prøve å nekte noen sosial omgang er en lite farbar vei. Det eneste mannsdominerte aktiviteten jeg ville nekta ei fremtidig dame å være med på, er gangbang. 11
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #13 Skrevet 20. august 2014 Jeg har lest mye av det du har skrevet her inne i tidligere innlegg og tråder og jeg tror kanskje du må begynne å jobbe med deg selv før du nekter dama å snakke med andre. Og hvis du er redd for at dama di skal være utro så må du kanskje begynne å være litt mer "kjæreste". Er ikke lenge siden du mente at vi damer skulle være fornøyd med å ha sex en gang i uka, at du ikke tenner på dama di, at du vil fettsuges mm. Stakkars dame!Anonymous poster hash: 45e53...a9f 8
Gjest Lille-pus Skrevet 20. august 2014 #14 Skrevet 20. august 2014 Jeg har nettopp gjort det. Kjæresten min er en veldig hyggelig dame og snakker med ALLE mennen rundt seg. Selv om jeg er med. Dette synes jeg er direkte plagsomt. Mulig hun ikke legger noe i det selv (hun sier jo det) men det er vanskelig å forholde seg til en sånn kjæreste. Snakker som hun var "bestevenn" med alle nye menn hun treffer. Jeg har aldri gjort noe sånn mot henne. Holder meg i bakgrunnen når det er andre kvinner der, og tar iallefall ikke initiativet til en fortrolig prat med en ny kvinne. Nå har det seg sånn at hun driver med en aktivitet der det er endel menn involvert. Jeg har selv sett og observert hvordan hun snakker til disse mennene, og ble temmelig sikker i min sak på at skal vi være sammen, bør hun slutte med den aktiviteten. Hun hare tidligere vært utro mot sin partner gjennom mange år, og det er en stor kamel for meg å svelge. Hun vet jeg ikke stoler på henne, så jeg satte ned foten og ga ultimatet. Enten slutter du, ellers så går jeg . Hun ble veldig lei seg, men hun har jo seg selv å takke mener jeg.Hadde hun vært mindre opptatt av å prate med andre menn, så hadde det gått bra. Jeg synes ikke jeg var spesielt hard her, hva synes dere? Med hilsen fra: Jon Are Unnskyld Hva er det dere driver med egentlig? Du stoler ikke på henne, og derfor vil du at hun skal unngå å snakke med menn av noe slag? Du gjør henne en svært stor tjeneste om du gjør det slutt. Hvorfor skal hun slite med en kar som mener hun skal unngå å kunne måtte snakke til en eneste mann, en som uansett ikke stoler på henne? 2
Britt Banditt Skrevet 20. august 2014 #15 Skrevet 20. august 2014 Hun er et voksent menneske. Du kan ikke nekte henne noe som helst. Det som kommer til å skje her er at du ødelegger forholdet og hun går fra deg. Hadde noen prøvd å nekte med å snakke med andre menn så hadde jeg stukket. Fort. En sånn mann hadde vel heller aldri blitt sammen med meg, da jeg er eneste kvinne og det er rundt femti menn på avdelingen på jobben. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 20. august 2014 #16 Skrevet 20. august 2014 Jeg har nettopp gjort det. Kjæresten min er en veldig hyggelig dame og snakker med ALLE mennen rundt seg. Selv om jeg er med. Dette synes jeg er direkte plagsomt. Mulig hun ikke legger noe i det selv (hun sier jo det) men det er vanskelig å forholde seg til en sånn kjæreste. Snakker som hun var "bestevenn" med alle nye menn hun treffer. Jeg har aldri gjort noe sånn mot henne. Holder meg i bakgrunnen når det er andre kvinner der, og tar iallefall ikke initiativet til en fortrolig prat med en ny kvinne. Nå har det seg sånn at hun driver med en aktivitet der det er endel menn involvert. Jeg har selv sett og observert hvordan hun snakker til disse mennene, og ble temmelig sikker i min sak på at skal vi være sammen, bør hun slutte med den aktiviteten. Hun hare tidligere vært utro mot sin partner gjennom mange år, og det er en stor kamel for meg å svelge. Hun vet jeg ikke stoler på henne, så jeg satte ned foten og ga ultimatet. Enten slutter du, ellers så går jeg . Hun ble veldig lei seg, men hun har jo seg selv å takke mener jeg.Hadde hun vært mindre opptatt av å prate med andre menn, så hadde det gått bra. Jeg synes ikke jeg var spesielt hard her, hva synes dere? Med hilsen fra: Jon Arestoler du ikke på henne er ikke forholdet liv laga
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #17 Skrevet 20. august 2014 ser ikke hva hun gjør galt jeg. må nå vel være lov å snakke med andre mennesker? eller er du så eiesyk at ingen andre skal få se på henne en gang? Anonymous poster hash: afa0e...796 1
Ferny Skrevet 20. august 2014 #18 Skrevet 20. august 2014 Jeg har lest mye av det du har skrevet her inne i tidligere innlegg og tråder og jeg tror kanskje du må begynne å jobbe med deg selv før du nekter dama å snakke med andre. Og hvis du er redd for at dama di skal være utro så må du kanskje begynne å være litt mer "kjæreste".Er ikke lenge siden du mente at vi damer skulle være fornøyd med å ha sex en gang i uka, at du ikke tenner på dama di, at du vil fettsuges mm. Stakkars dame!Anonymous poster hash: 45e53...a9f Nå har ikke jeg lest disse andre trådene, men hvis dette er sant, så stusser jeg over (enda) flere sider ved forholdet. Først og fremst vil jeg si at jeg har forståelse for usikkerheten grunnet hennes tidligere utroskap. Men dette har dere sikkert pratet om før, og du har fått hennes grunner for utroskapen (...?). Deres forhold er et helt annet, og et forhold hun forhåpentligvis er fornøyd med og ønsker å bevare. Om disse andre faktorene du har vist til i andre tråder, gjør henne misfornøyd med deres relasjon, så kan jeg likevel skjønne at du er bekymret. Men da bør du/dere i så fall ta tak i disse problemene, og skape et trygt og godt forhold derfra. Er hun fornøyd med sex en gang i uken? Plager det henne at du ikke tenner på hun lengre? Osv. Når alt dette er sagt. Jeg skjønner nesten litt hvis hun er usikker på forholdet med deg - gitt at hun også ser på de nevnte problemstillingene du har tatt opp før som problematiske. Og hvis hun er usikker, så skjønner jeg at du blir usikker når hun har draget på andre menn. Likevel kan du ikke nekte hun sosial omgang med andre. Du bør nok først og fremst fokusere på å bedre deres egen relasjon, sånn at hun ikke da "trenger" å søke bekreftelse andre steder.
Silfen Skrevet 20. august 2014 #19 Skrevet 20. august 2014 Altså, jo mer som kommer fra TS, jo mer blir jeg sikkert på at dette må være en oppdiktet persona. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #20 Skrevet 20. august 2014 Nå har ikke jeg lest disse andre trådene, men hvis dette er sant, så stusser jeg over (enda) flere sider ved forholdet. Først og fremst vil jeg si at jeg har forståelse for usikkerheten grunnet hennes tidligere utroskap. Men dette har dere sikkert pratet om før, og du har fått hennes grunner for utroskapen (...?). Deres forhold er et helt annet, og et forhold hun forhåpentligvis er fornøyd med og ønsker å bevare. Om disse andre faktorene du har vist til i andre tråder, gjør henne misfornøyd med deres relasjon, så kan jeg likevel skjønne at du er bekymret. . Ut i fra de andre trådene er trådstarter ikke helt fornøyd med henne, men vil ikke gjøre det slutt fordi han mener han ikke kan finne noen bedre. Jeg er derfor enig i at han saboterer forholdet. Anonymous poster hash: e2795...1fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå