entropia Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Holder på med å endre kostholdet mitt til det bedre og har bestemt meg for å kutte raffinert sukker. Men det kan virke som om "alt" har sukker eller kunstig søtningsmiddel i seg.. Lurer på om noen har gode tips til spesielt pålegg uten dette?
Gjest Runforit Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Egg, skinkepålegg, ost, avokado, makrell i tomat etc. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Kjøp deg kikkerter på boks og lag egen hummus som du kan smøre på skiva.Avocado,tunfisk,kylling/kalkunpålegg Anonymous poster hash: aa176...857
Viktualia Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Vanlig kokt skinke og andre lignende kjøttpålegg er gjerne tilsatt littegrann druesukker. Også i makrell i tomat er det litt sukker. Sånn i tilfelle du går grundig tilverks.
Gjest Coolaid Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Kutt gjerne det du kan men lev normalt. Da klarer du å gjennomføre. Skalldyr som røkt laks og reker kan være bra å ha på maten. Det er sikkert noen sukkerkorn her også som i alt annen, men kutter du det mest åpenbare kommer du langt.
Popc0rn Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Jeg synes det er godt med pesto på (lavkarbo)skiva. Pesto, gulost, paprika, agurk og gjerne litt salat. Nam! Liker også godt guacamole med gulost. Eller bare rett og slett avocadoskiver oppå gulosten hvis jeg ikke gidder å lage guacamole. Nøttesmør er også godt. Peanøtt og cashew er egentlig er belgfrukter og ikke nøtter og har litt vel mye karbohydrater for min del. Jeg bruker heller mandelsmør, hasselnøttsmør (som også kan brukes videre til å lage sin egen sukkerfrie nugatti), macadamianøttsmør. Disse kan man lage selv eller så har jeg også sett dem på iHerb.
entropia Skrevet 20. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2014 (endret) Jeg synes det er godt med pesto på (lavkarbo)skiva. Pesto, gulost, paprika, agurk og gjerne litt salat. Nam! Liker også godt guacamole med gulost. Eller bare rett og slett avocadoskiver oppå gulosten hvis jeg ikke gidder å lage guacamole. Nøttesmør er også godt. Peanøtt og cashew er egentlig er belgfrukter og ikke nøtter og har litt vel mye karbohydrater for min del. Jeg bruker heller mandelsmør, hasselnøttsmør (som også kan brukes videre til å lage sin egen sukkerfrie nugatti), macadamianøttsmør. Disse kan man lage selv eller så har jeg også sett dem på iHerb. Spennende med pesto, lager du den selv? Endret 20. august 2014 av entropia
Popc0rn Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Spennende med pesto, lager du den selv? Vanligvis, ja. Jeg har en sånn kjekk liten lukket beholder til stavmikseren min og så putter jeg rett og slett bare alle ingrediensene oppi der og kjører til det er en fin masse. Pestoen holder seg i noen uker i kjøleskapet.
entropia Skrevet 20. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 20. august 2014 Vanligvis, ja. Jeg har en sånn kjekk liten lukket beholder til stavmikseren min og så putter jeg rett og slett bare alle ingrediensene oppi der og kjører til det er en fin masse. Pestoen holder seg i noen uker i kjøleskapet. Kan jeg spørre hva du har i pestoen?
Popc0rn Skrevet 20. august 2014 #11 Skrevet 20. august 2014 Kan jeg spørre hva du har i pestoen? Bruker denne oppskriften: 1 fedd hvitløk 5 ss pinjekjerner 1 potte basilikum (bare bladene selvfølgelig) 75 g parmesan 0,5 dl olje salt og pepper 1
entropia Skrevet 20. august 2014 Forfatter #12 Skrevet 20. august 2014 Bruker denne oppskriften: 1 fedd hvitløk 5 ss pinjekjerner 1 potte basilikum (bare bladene selvfølgelig) 75 g parmesan 0,5 dl olje salt og pepper Tusen takk!
tessa3 Skrevet 21. august 2014 #13 Skrevet 21. august 2014 Jeg synes det er godt med pesto på (lavkarbo)skiva. Pesto, gulost, paprika, agurk og gjerne litt salat. Nam! Liker også godt guacamole med gulost. Eller bare rett og slett avocadoskiver oppå gulosten hvis jeg ikke gidder å lage guacamole. Nøttesmør er også godt. Peanøtt og cashew er egentlig er belgfrukter og ikke nøtter og har litt vel mye karbohydrater for min del. Jeg bruker heller mandelsmør, hasselnøttsmør (som også kan brukes videre til å lage sin egen sukkerfrie nugatti), macadamianøttsmør. Disse kan man lage selv eller så har jeg også sett dem på iHerb. Hvordan lager man sukkerfri nugatti? ☺️
Viktualia Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 Hvordan lager man sukkerfri nugatti? ☺️ Her er en oppskrift, du klarer sikkert å google deg fram til flere: http://www.sugarfreemom.com/recipes/sugar-free-homemade-nutella-dairy-free-low-carb/ Men, det blir jo ikke helt det samme, for nugatti er jo i realiteteten en blanding av sukker og fett som er smakssatt med nøtter, melk og kakao... 1
tessa3 Skrevet 21. august 2014 #15 Skrevet 21. august 2014 Her er en oppskrift, du klarer sikkert å google deg fram til flere: http://www.sugarfreemom.com/recipes/sugar-free-homemade-nutella-dairy-free-low-carb/ Men, det blir jo ikke helt det samme, for nugatti er jo i realiteteten en blanding av sukker og fett som er smakssatt med nøtter, melk og kakao... Takk😊
entropia Skrevet 21. august 2014 Forfatter #16 Skrevet 21. august 2014 Noen som har erfaring med å "lage" eget pålegg, f.eks. kjøttpålegg? Er dette noe som er mulig i en vanlig husholdning uten spesielle redskaper?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #17 Skrevet 21. august 2014 Noen som har erfaring med å "lage" eget pålegg, f.eks. kjøttpålegg? Er dette noe som er mulig i en vanlig husholdning uten spesielle redskaper? Du kan for eksempel koke en skinke og skjære i skiver. Samme med andre typer kjøtt. Anonymous poster hash: 808ab...e77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå