Gjest ja si det Skrevet 3. juli 2004 #1 Del Skrevet 3. juli 2004 Huff, jeg har så masse mareritt for tiden jeg har fortalt dette til en del, så derfor så er jeg ikke logget på nå, dumt å evt. bli gjenkjent. Jeg gleder meg ikke til å legge meg lenger. For da kommer marerittene og jeg kan ji ikke flytte. Og jeg lurer på hvorfor jeg drømmer så mye fælt nå. I natt drømde jeg at jeg var på et skip. Det var gammeldags. Jeg og kapteinen snakket i gangen. Det luktet vondt. Det er en død kvinne der et sted. Hun sitter i svart kappe og er helt gråhvit, men henne ser vi ikke. Det skjer et eller annet, og kapteinens datter må hentes. Vi er alle på rommet hennes, det stinker. Noen tar henne rundt håndleddet for å vekke henne, og så ser alle at hun er død! Hun er helt gråhvit hun også, ligger død i sengen. Og så er det noe jeg har glemt. For ikke før var jeg ferdig på den drømmen, så er jeg hjemme i huset mitt (vel ikke mitt hus på skikkelig ,men i drømmen var det det). Det kommer rammlende inn en hel gjeng som har vært på fest. Det er mørkt ute, det er natt, det er vinter og snø. Men de som kommer inn er ikke bare mennesker, noen ser bare ut som mennesker, men de vil drepe og spise. Det vet bare jeg. Og jeg prøver å hindre at de kommer inn. Det blir panikk, jeg er livredd. Vet at jeg ikke kan stole på noen av de. Ikke kjente, ikke fremmede. jeg prøver å gjemme meg på et rom, men de presser seg forbi. Og de er så nærgående. Særlig mennene. Og noen har fengslende trekk. Jeg begynner å krangle med de, vil ha de ut, vil ikke være med de, vil ha de unna meg, for de er så innpåslitne. Det skjre masse i huset som jeg ikke husker, og noe fra drømmen om båten blandes inn også, slik at de vesnene/menneskeeterene er der også, og har drept de to damene. jeg prøver å lure de. Prøver å stikke av , men sier at jeg skal noe annet. Den går de ikke på. Jeg begynner å flørte litt med den ene av de peneste, og prøver å snu han rundt lillefingeren, sjarmere meg til å få lov til å gå ut. Jeg løper inn på et rom, er i båten plutselig. Husker hvor seint den nøkkelen i låsen gikk rundt, men det gikk - før de slenger seg mot døren fra utsiden. Panikk. Jeg våkner opp noen ganger, men når jeg sovner så fortsetter marerittet. Jeg står i ytterdøren. Mamma og pappa er inne, men jeg vet ikke om det er de. Død og fordervelse. Prøver igjen å få stikke av. Det sitter noen unger på trappen og leker med noen klosser/pinner. De legges i mønster tre ved siden av hverandre, og så tre mot disse igjen men andre veien. Det blir masse ruter, minner om slik man kan legge fliser på gulvet. Jeg går nedover trappen. Det er kaldt. jeg har ikke klær på meg til å greie dette. Det kommer noen flere på spark. De prøver å stoppe meg. Jeg sier at jeg skal hente noen. Mange står i døråpningen og ser på meg, men de vil ikke ut i kulden. jeg bærer på to jakker, mamma og pappa sine - de trenger de ikke lenger. En av de ekle kommer, prøver å få meg tilbake- uten å av sløre at de kommer til å drepe meg. Sier at jeg kommer til å fryse. Jeg sier jeg har jakkene, at det går bra. Han er innpåsliten, jeg må heletiden dytte han unna, vil ikke han skal ta på meg. Jeg sier det jeg vet om de, men han nekter, han er menneske sier han. Men det tror jeg ikke på. Nå kommer en til, det er enten kaptainen i båten eller pappa. Vil ha meg med tilbake. De river i meg, jeg går bestemt videre, stopper og skriker til de, dytter de for å få de unna. De lukter død. De har de samme trekkene i ansiktet ser jeg plutselig. Nesene er like. Øyene er skumle, men vakre. Vi går forbi en liten bod (hvor nå den kommer fra midt på natten og i snøen) Der er en dame som skal selge noe. Det står en gammel herremann der. Han har en liten søt bulldoglignende hund som sitter under boden. jeg brøler "Bli der !" til de som forfølger megm og hunden setter seg boms ned. Jeg blir lei meg fordi den trodde det var den jeg skrek til, og med to galene forfølgere etter meg, setter jeg meg ned, og koser den. Den er så myk og deilig rundt hodet sitt. jeg våkner igjen. Og denne gangen så vil jeg ikke sove videre. Står opp. Huff, lite koselig natt, forfølgelser og død. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #2 Del Skrevet 3. juli 2004 Uff da. Vet hvordan du har det. Jeg har selv vært plaget av grusomme mareritt. Psykologen rådet meg til å tenke gjennom dem og skrive dem ned. Slik du også gjør. Da var det i hvert fall mindre mulighet for å drømme det samme flere ganger. Har du opplevd noe traumatisk tidligere i livet? Har du fortrengt eller distansert deg fra noe som begynner å komme frem igjen? Slik er det med meg. Jeg har nå symptomer på posttraumatisk stresslidelse. Når jeg nå begynner å føler litt mer trygghet samtidig som jeg må forholde meg til traumene bla i terapisammenheng kommer det frem i drømmene. Jeg drømmer også om tap og død og forfølgelser. Våkner med en ekkel følelse i magen og "drømmen" fortsetter av og til i våken tilstand. Søvnproblemer. En periode hadde jeg mareritt hver natt. Nå har jeg bare 1-2 ganger pr uke. Men jeg har fortsatt påtrengende tanker når jeg er våken. Selv om dette også er bedre nå. Grunnen til at dette tar så lang tid er kanskje også at jeg fortsatt lever med en trussel mot meg og voldsalarmen minner meg også på drapstrusslene. Hvis dette pågår ovr tid og hemmer deg i hverdagen bør du kontakte en psykolog. Min psykolog har vært til utrolig hjelp for meg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den som drømmer Skrevet 3. juli 2004 #3 Del Skrevet 3. juli 2004 Huff, det er nok ting jeg tenker på ja, som bare blir mye verre i søvne. Og så bearbeider jeg filmer og sånn mens jeg sover, og da er det kanskje ikke rart at det blir rot. Men huff ! jeg gruer meg til å legge meg jeg, det er ikke koselig med disse marerittene. Natt til å går drømde jeg at om en gal voldtektsmann. Er ikke sikker nå om jeg drømte om meg selv, eller såg tredjeperson. Men det var kvinner, flere forskjellige, bundet på et loft. Mannen var skjegget/bustet - ( jack Nicholson stil fra Ondskapens hotell). Han var grusom mot disse kvinnene/meg. Og det var masse redsel. Drømte noe om en seng opp på et loft, voldtekt, tauer, å ikke kunne slippe fri, å bli skjært i. Og noe med en unge som var nede og ropte på mammaen sin. Mannen var skremmende, men samtidig på en måte tiltrekkende. Ekkelt. Så var det noe med katter. Kosekatter, katter som ble aggressive. Som gikk til angrep uten kontroll, jeg måtte kaste den ene katten ut vinduet (jeg som er så glad i dyr!) (Og det var vinduet i et hus jeg har bodd før). Husker katten landet på hellene, med bena rett ut til sidene. Og jeg lurte på om den ble skadet, men var lettet for at den var der nede. Da gikk den til angrep på kattunger istedenfor. Rene massakren. Huff! En annen natt denne uken, så drømte jeg om en eks. Som dukket opp, det var inne på et kjøpesenter. Og jeg husker at jeg løp for å gjemme meg, men det var glassvegger og glassdører overalt. Jeg prøvde å få securitasvaktene til å hjelpe meg, men de bare såg rart på meg. Jeg løp og løp. Kom opp på et tak. Husker ikke hvordan jeg kom ned igjen. Jeg sprang til en hage. Der satt en kvinne på en hestestatue. Hun hadde svart hår, het Lena (kjenner ingen som heter det, men tror det var hun i Pelle og proffen filmene! :o ), hun var rusa, men jeg kjente henne vist, sa at nå var jeg hjemme. Vi bodde i telt. Jeg lå i teltet og skulle sove. Da kom det noen på utsiden, og jeg fikk panikk, trodde det var eksen som kom, og jeg skrek! En mann kommer i åpningen i teltet, Stor og mørk. Jeg er sårbar. Så ser jeg at det er kjæresten min som er kommet hjem, og jeg blir flau for at jeg skreik sånn, for jeg tør ikke fortelle han om eksen. Og så vil han kose, og jeg våkner og alt er kaos inni meg. Det er utrolig slitsomt dette. Men man styrer jo ikke hva man drømmer. Skulle bare ønske at jeg ikke husket det så godt. For jeg kjenner på følelsene i marerittene hver gang jeg tenker på de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #4 Del Skrevet 3. juli 2004 http://www.droemmetydning.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #5 Del Skrevet 3. juli 2004 http://www.droemmetydning.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #6 Del Skrevet 3. juli 2004 Skremmende å lese om drømmetydning. Håper ikke dette stemmer for min del. Da har jeg mye fælt i vente. I hvert fall hvis jeg sanndrømmer. Det som er ekstra skummelt er at jeg har mange drømmer om at jeg blir forfulg og skutt. Lenge etter disse drømmene begynte, fikk jeg en trussel om at hvis jeg ikke trakk anmeldelsen ville det få konsekvenser for meg. Han henviste til filmen "House of sand and fog", og ba meg se den for å se hva som kom til å skje. Denne filmen ender vissnok med nedskytning. *Grøsser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Du Skrevet 5. juli 2004 #7 Del Skrevet 5. juli 2004 Til dere som sliter med dette. Jeg vet akkurat åssend ere har det...hadde det slik hver eneste natt i over ett år. Til slutt sa samboeren min at det var på tide å skaffe hjelp til å komme over ting som hadde skjedd. Marerittene var jævlige og kan ennå "se" bildene for meg å våken tilstand. Poenget er at jeg innså at jeg trengte hjelp i tide og tok konsekvensen av det...men hadde aldri gjort det om ikke samboeren min hadde satt hardt mot hardt og gjort noe med det. For alle dere der ute som sliter med mareritt ønsker jeg at dere skal få hjelp. Lille Du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 6. juli 2004 #8 Del Skrevet 6. juli 2004 Sliter mye med mareritt jeg også. De handler alltid om at jeg blir forfulgt, alt er så ekkelt og det er nesten så jeg blir tatt hele tiden. Og må liksom blidgjøre og smiske/flørte med de som skal ta meg. Veldig likt som trådstarter beskriver... Etter en natt er jeg fullstendig utslitt. Jeg gikk til en healer en stund og det hjalp. Men i perioder kommer marerittene tilbake. Jeg vet egentlig hvorfor jeg har marerittene, en del ting som jeg plages med i hverdagen, har også opplevd en del traumatiske ting som ikke er helt bearbeidet. Viktig å få hjelp til dette, håper det ordner seg for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå