Gå til innhold

venninna mi fortalte eksen om abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble gravid på pilla med en jeg var sammen med. Gjorde det slutt og oppdaget etterpå at jeg var gravid. Fortalte det til ei venninne og ba henne holde tett! Bestemte meg for å ikke si noe til han.

Så fikk jeg høre av ei annen venninne at hu første venninna mi hadde fortalt eksen min om aborten!!

Jeg og han har snakket sammen og er venner, men jeg har ikke sjans til å tilgi venninna mi. Hun er helt hysterisk og vil skvære opp. Hva bør jeg Gjøre?

Anonymous poster hash: 1606f...d6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si det som det er. At det er null sjanse for at dere ender opp som gode venner igjen etter et så stort tillitsbrudd fra hennes side. Beklagelig, men sånn er det bare.

• Liker 17
Skrevet

Det der var veldig ondt gjort av henne. Det jeg ville ha gjort er å spørre henne om hvorfor hun sa det, og ta det derfra. Du må ikke skvære opp med henne, hvis hun ikke er en god nok venn for deg så lar du henne gå.

Anonymous poster hash: f3655...a78

• Liker 4
Skrevet

Jeg har så lett for å gi etter... jeg vil virkelig ikke være venn med henne mer, men hun mener tydeligvis at dette er noe som kan fikses.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har så lett for å gi etter... jeg vil virkelig ikke være venn med henne mer, men hun mener tydeligvis at dette er noe som kan fikses.

Du har ikke noe ansvar for hennes dårlige samvittighet. Hun har brutt tilliten din og det er ikke din jobb å være venn med noen som ikke er verdig din tillit. Hun kommer til å pushe veldig for å få deg til å fortsette vennskapet, men dette har ikke noe med hennes følelser for deg å gjøre. Det er kun for at hun skal føle seg tilgitt. Når alt omsider er glemt kommer hun til å gjøre et nytt slik stunt. Jeg kjenner sånne folk.

Anonymous poster hash: 72833...3be

• Liker 11
Skrevet

HVA FAEN. Hvorfor skal ikke faren få vite at fosteret hans døde?? Hun gjorde noe BRA!

Anonymous poster hash: 7d56f...bc3
  • Liker 15
Skrevet

HVA FAEN. Hvorfor skal ikke faren få vite at fosteret hans døde?? Hun gjorde noe BRA!

dette.

Til TS. EGOIST.

Anonymous poster hash: 40fff...4eb

• Liker 9
Skrevet

HVA FAEN. Hvorfor skal ikke faren få vite at fosteret hans døde?? Hun gjorde noe BRA! Anonymous poster hash: 7d56f...bc3

Dust...

TS: Det venninna di gjorde hadde jeg aldri tilgitt :riste:

Men siden hun tror dette er noe som bare kan fikses så bør du forklare henne hvorfor det ikke kan fikses.

• Liker 12
Skrevet

Om noen skulle sagt det skulle det vært meg, men jeg valgte å ikke si noe da det ikke hadde forandret noe uansett. Dette var en byrde jeg skulle bære alene, men betrodde meg til ei venninne.

• Liker 8
Skrevet

Nja, det var ikke hennes oppgave å si noe til ham.

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes ikke man skal kutte vennskapet sånn på dagen, selv om det er et grovt overtramp. Er den sårede egentlig så himla moralsk ovenpå? Har du aldri gjort en feil? Har du alltid handlet i hennes beste interesse selv? Er det mer moralsk forkastelig at hun sladrer, enn at du tilbakeholder informasjon i utgangspunktet? Det er absolutt dårlig gjort av henne, men om man skal avslutte et vennskap er det jo flere ting å ta i betraktning. Passer dere sammen? Har dere mange fine minner? Har dere det gøy sammen? Er du glad i henne? Hun vil skvære opp, hun angrer, og skjønner at hun har gjort noe galt. Hvorfor ikke gi henne en sjanse til?

Anonymous poster hash: 6ee33...847

• Liker 2
Skrevet

En mellomting er jo å "tilgi henne" offisielt, men likevel holde henne på en armlengdes avstand reelt. Så slipper du unna mye mas fra hennes side.

Men fortell henne aldri mer noe konfidensielt .

Anonymous poster hash: 43fdb...ad8
  • Liker 1
Skrevet

I hvilken setting sa hun det til han?

Kanskje hun rett og slett gikk ut fra at han, som potensiell far, visste det?

Anonymous poster hash: a0782...9b5
  • Liker 1
Skrevet

Om noen skulle sagt det skulle det vært meg, men jeg valgte å ikke si noe da det ikke hadde forandret noe uansett. Dette var en byrde jeg skulle bære alene, men betrodde meg til ei venninne.

Så barnefaren har ingen rett til å vite at du valgte å ta livet av fosteret? Litt ego?

Anonymous poster hash: 4ce5e...d1e

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Det er ikke venninna di som skal bestemme om dette er noe som "kan fikses". Om DU følte at det var et ekstremt overtramp og føler at du aldri kan tilgi henne, så er det nok best å la hennes eksistens fordufte fra din verden. Tillit er viktig i alle slags forhold, om det så er vennskap eller kjærlighet. Om det ikke lenger er tillit og trygghet i vennskapet lenger, ja hva er vitsen da?

Det at hun følte at det var viktigere å være en sladrekjerring fremfor en venninne høres det ikke ut som om hun er noe å samle på uansett.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Så barnefaren har ingen rett til å vite at du valgte å ta livet av fosteret? Litt ego?

Anonymous poster hash: 4ce5e...d1e

Man er to om å lage et barn - men man er én om å bære det frem. Selvsagt er de TS som bestemmer om hun vil holde tyst om det eller ikke, herregud.

Skrevet

I hvilken setting sa hun det til han?

Kanskje hun rett og slett gikk ut fra at han, som potensiell far, visste det?

Anonymous poster hash: a0782...9b5

Hun visste at jeg hadde valgt å ikke si noe.

Skrevet

Jeg synes ikke man skal kutte vennskapet sånn på dagen, selv om det er et grovt overtramp. Er den sårede egentlig så himla moralsk ovenpå? Har du aldri gjort en feil? Har du alltid handlet i hennes beste interesse selv? Er det mer moralsk forkastelig at hun sladrer, enn at du tilbakeholder informasjon i utgangspunktet? Det er absolutt dårlig gjort av henne, men om man skal avslutte et vennskap er det jo flere ting å ta i betraktning. Passer dere sammen? Har dere mange fine minner? Har dere det gøy sammen? Er du glad i henne? Hun vil skvære opp, hun angrer, og skjønner at hun har gjort noe galt. Hvorfor ikke gi henne en sjanse til?

Anonymous poster hash: 6ee33...847

Jeg greier ikke å gi henne en sjanse til fordi dette ikke var en feil fra hennes side. Det virker som hun hadde planlagt å si det. Hun visste at hun var den eneste som visste noe. Dette er ikke noe som lissom bare glipper ut.

• Liker 1
Skrevet

Hva BRA tror du dette gjorde for faren? De var jo ikke sammen lenger heller. Hvorfor skal han vite noe han uansett ikke hadde noen innvirkning på?

• Liker 2
Skrevet

Hva BRA tror du dette gjorde for faren? De var jo ikke sammen lenger heller. Hvorfor skal han vite noe han uansett ikke hadde noen innvirkning på?Anonymous poster hash: 1606f...d6d

Jeg vil si meg litt enig med AB...bc3. Jeg mener faren burde få vite det fordi man er to om å lage barn. Selv om det ikke ville hatt noen innvirkning på TS sitt valg så bør han jo prates med om det! Dette mener jeg ene og alene fordi de er to om det, og da får begge takle konsekvensene, som da ble abort denne gangen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...