AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Jeg har veldig mye å gjøre i forbindelse med studiene nå. Det er lesing til eksamen, gruppearbeid, innleveringer. I tillegg til dette vil jeg trene, ha litt fritid (kunne roe meg ned med tv,pc,bok ol. på kvelden før jeg legger meg) og lage ordentlig mat (ikke halvfabrikat og ferdigmat). I helgene jobber jeg. Hvordan skal jeg klare å balansere dette på en ordentlig måte? Jeg har allerede lagt en plan for at jeg skal finskrive notater fra skolen med en gang etterpå/hjemme og aller helst kunne se litt på hva jeg skal ha dagen etter for å være forberedt. I tillegg til alt dette, så prøver jeg å gå ned i vekt. Og det er så lett å falle tilbake til gamle vaner, pga dårlig tid. Jeg vil helst trene 3 ganger i uken. Jeg trenger sårt tips som gir meg bedre tid i hverdagen. Jeg har allerede kommet på noe: Smøre matpakke dagen før Legge frem klær på kvelden Lage klart frokost kvelden før som jeg kan spise på bussen/hjemme om jeg har tid Jeg kan jo komme med et eksempel på hvordan hverdagene mine er nå for tiden: 07.00-08.00 står opp, steller meg, spiser/tar med frokost 08.00-08.30 tar bussen til skolen 08.30-15.00 (fleste dager) skole 15.00-15.30 buss hjem 15.30-16.30 lager middag, spiser, slapper bittelitt av 16.30-18.30 skolearbeid 18.30-20.00 trening (inkl. dusj hjemme + kjøring til/fra) 20.00-21.00 mer skolearbeid (forbereder meg) 21.00-23.00 Diverse (skjer ikke akkurat den tiden, men i løpet av dagen skjer det diverse som gjør at ting blir litt utsatt som telefoner, andre ting jeg må fikse ol.) Feks. laging av matpakke + frokost til dagen etter, vaske klær, rydde, støvsuge. 23.00 --> legger meg Så det er ikke mye tid igjen....Så klart kan jeg legge meg senere for å få "fritid", men jeg trenger virkelig søvnen. Jeg trener jo ikke hver dag, så noen dager har jeg jo litt tid til overs, men likevel føler jeg at jeg har en stressende hverdag. Anonymous poster hash: 0bd45...9a7
Gjest constance90 Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Det hørtes egenlit ut som et veldig bra opplegg du har
Surriball Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 (endret) Jeg synes ofte halvfabrikata tar lengre tid å lage enn mat fra bunnen av. Du kan jo prøve deg på mat som i stor grad lager seg selv, som å bake mat i ovnen (ovnsbakt fisk er nammmm) og one pot wonders. Da kan maten stå og putre og så kan du renskrive notater i mellomtiden Endret 19. august 2014 av Stjernesol
Kvist Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Og alikevel klarer andre å ha både ettermiddagsjobb, barn, hus og hobbyer... sånn ved siden av studiene. Tiden er hva du gjør det til. Kan du være mer effektiv på noen ting så du får mer tid til andre ting? Kan du bruke tiden de dagene du ikke trener på effektivt skolearbeid? Så kanskje du får en ettermiddag innimellom der du kan ta helt fri og hente deg inn igjen? Den timen du bruker på buss hver dag, kan du bruke den til noe samtidig? I følge planen din har du 5 og en halv time "fritid" hver dag. Er det så lite da?
Poppie Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 (endret) Jeg har en travel studiehverdag, men jeg synes du leser for mye. Kommer du virkelig til å gjennomføre det der? Edit: Jeg mener, lesing i 10 timer om dagen? Hva med sosialt liv? Jeg tar 60 stp dette semesteret og kommer til å lese veldig mye selv, men synes din liste var ganske mye å bite over. Hvor mange stp tar du? Med denne lista er jeg redd du blir utbrent og drittlei før måneden er over. Endret 19. august 2014 av Poppie
Lillesiren Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 Hadde jeg vært deg ville jeg heller hatt timeplanen slik: 06.00 -08:00: Trening, dusj og gå rett derfra til skolen, 08:00/08:30 - 18.00 Skole + skolearbeid 18:00 Buss hjem 18:30 lage middag og ha kvelden FRI=) 22:00 i seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå