Gå til innhold

Kan man få tilskudd til tannskinne mot gnissing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

skal til tannlegen imorgen og forhåpentlgivis få laget en skinne som jeg kan sove med. Jeg gnisser veldig tenner om natten og våkner opp med vond kjeve som "knekker opp" flere ganger iløpet av dagen så nå må jeg gjøre noe med det..

Har søkt litt på nettet nå og ser at de kan koste oppimot 3000kr?!

Får man noe av dette refundert eller lignende eller må man betale hele beløpet selv?

Anonymous poster hash: 5c5de...c2a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

skal til tannlegen imorgen og forhåpentlgivis få laget en skinne som jeg kan sove med. Jeg gnisser veldig tenner om natten og våkner opp med vond kjeve som "knekker opp" flere ganger iløpet av dagen så nå må jeg gjøre noe med det..

Har søkt litt på nettet nå og ser at de kan koste oppimot 3000kr?!

Får man noe av dette refundert eller lignende eller må man betale hele beløpet selv?

800 kroner står det for hard bittskinne hos dental as. Mener det ikke var stort mer enn det min kom på.

Skrevet

jeg fikk bittskinne til 2000, betalte vel 890-950kr selv eller noe i andel :)

Anonymous poster hash: 367e1...b34
  • Liker 1
Skrevet

jeg fikk bittskinne til 2000, betalte vel 890-950kr selv eller noe i andel :)

Anonymous poster hash: 367e1...b34

ok=) satser på at det blir noe lignende for meg!:) Vil ikke kjøpe sånn som ikke er tilpasset for tror det er bedre å få en "ordentlig" med en gang.. :)

Skrevet

Tannlegen vurderer dette.

Anonymous poster hash: 3c2f1...a28

Skrevet

Jeg betalte 1500 i egenandel for min.

Skrevet

Jeg betalte 1500 i egenandel for min.

lenge siden?=)

Skrevet

Jeg betalte 1000 kr. Den satt ikke riktig, men det var visst ikke mulig å endre på så det var helt bortkastet.

Anonymous poster hash: d2e3c...43b

Skrevet

lenge siden?=) Anonymous poster hash: 5c5de...c2a

Ganske nøyaktig tre år siden nå. Den ble støpt til meg etter former av tennene mine, så den sitter perfekt :)

• Liker 1
Skrevet

Sånn , da har jeg vært hos tannlegen . Tenkte jeg kunne oppdatere denne tråden i tilfelle noen lurer på det samme en gang:) Sånn skinne mot gnissing av tenner koster 4000kr. Folketrygden dekker ca 1200, hvertfall i mitt tilfelle:) Heldigvis får jeg 10% studentrabatt oppå det igjen, så endte på 3600 inkl. vanlig rens og bilder:)

• Liker 3
Skrevet

Apoteket har biteksinner som du varmer i varmt vann og tilpasser selv på et par minutter. De koster mellom 150 og 300 kroner. (Husker ikke.)

De virker veldig bra de også. :)

Skrevet

Jeg fikk nettopp min bittskinne (hard versjon), og den kom på ca. 2000,- inkludert undersøkelse og hygienetillegg.

Fikk "refundert" hele utgiften til avstøpningen hos tannlegen og noe av utgiften til undersøkelsen - og betalte altså tannteknikerutgiften, hygienetillegget og noe av undersøkelsen selv. Det jeg slapp å betale var altså rundt 1800,- :)

Anonymous poster hash: 2524c...a55
Skrevet

Jeg fikk nettopp min bittskinne (hard versjon), og den kom på ca. 2000,- inkludert undersøkelse og hygienetillegg.

Fikk "refundert" hele utgiften til avstøpningen hos tannlegen og noe av utgiften til undersøkelsen - og betalte altså tannteknikerutgiften, hygienetillegget og noe av undersøkelsen selv. Det jeg slapp å betale var altså rundt 1800,- :)

Ok:) det er jo bra da! det jeg trenger å betale er ca 1000kr mer.. :/

Har du fått testa den ut noe? Føler du den hjelper?:)

Skrevet

Ok:) det er jo bra da! det jeg trenger å betale er ca 1000kr mer.. :/

Har du fått testa den ut noe? Føler du den hjelper? :)

Rart at det er så store forskjeller i pris, men det er vel sånn i det private.

Har prøvd den, men ikke klart å sove med den enda. Prater rart når jeg har den på og får økt spyttproduksjon, så svelger og svelger... Tunga vil hele tiden borti den, så finner ikke noen "normal" plass å tunga når jeg skal slappe av. Den presser rundt tennene, det er litt ubehagelig til å begynne med. Er spent på om jeg klarer å sove med den på etter hvert. :)

Skrevet (endret)

Rart at det er så store forskjeller i pris, men det er vel sånn i det private.Har prøvd den, men ikke klart å sove med den enda. Prater rart når jeg har den på og får økt spyttproduksjon, så svelger og svelger... Tunga vil hele tiden borti den, så finner ikke noen "normal" plass å tunga når jeg skal slappe av. Den presser rundt tennene, det er litt ubehagelig til å begynne med. Er spent på om jeg klarer å sove med den på etter hvert. :)Anonymous poster hash: 2524c...a55

Det går seg til! Jeg slet også mye i begynnelsen. Det føltes som jeg ikke fikk puste, fikk også økt spyttproduksjon, og det presset så mye på tennene at de føltes løse ut når jeg tok av skinna. Men det ble bedre og bedre, og til slutt var det helt merkelig å skulle sove uten skinna.

Endret av Thorn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...