Silfen Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Når folk dør, hva er vanlig kutyme, sletter man vennskapet eller lar man det stå, dersom man ikke er nære venner?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Jeg har en nær venninne som døde og hennes vennskap lar jeg stå. Har også en bekjent som nylig døde og hun får også stå sånn at jeg kan minnes latter og allsag. Rett og slett fordi de betyr noe for meg. Anonymous poster hash: ac2fa...99a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 De fleste jeg vet om har stort sett beholdt det til familien evt har bestemt seg for å fjerne profilen til den døde. Så poster man en hilsen på profilen til avdøde på bursdager eller på årsdagene etter dødsfallet. Kommer også an på om det var en ung eller gammel person og hvordan denne evt døde. lir helt opp til deg selv synes jeg. Anonymous poster hash: ca617...f7d
SardintrollReturns Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Man lar det stå, til vedkommende er slettet av pårørende. Etter min mening. 1
Gjest New_Girl Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Jeg har heldigvis ikke hatt dette problemet selv, men tror jeg for min egen samvittighet hadde latt vennskapet stå en stund før jeg slettet det. Virker så krasst å slette det rett etter dødsfallet.
Silfen Skrevet 19. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2014 Takk. Her visste jeg faktisk absolutt ingenting om hva som er vanlig.
Infinite Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Jeg har flere døde på facebook. Har bare latt det stå. Mange bruker jo facebooksiden til avdøde som en minneside på en måte 1
Sapientia Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Flere av mine FB venner har dødd. Noen har jeg slettet, andre har jeg latt stå. Hva jeg har valgt å gjøre kommer an på min relasjon til personen som døde. Jeg har ikke slettet noen av dem umiddelbart.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Jeg ville latt det være til de pårørende fikk slettet profilen.Anonymous poster hash: 7e27c...4e1
Vulpes Skrevet 20. august 2014 #11 Skrevet 20. august 2014 Jeg har også hatt en bekjent på Facebook som døde. Har latt vennskapet stå, det føltes riktig for meg. Hvis man egentlig ønsker å slette vennskapet er det i mine øyne ingenting i veien for det, men kanskje greit å vente en liten stund i tilfelle de pårørende skulle komme til å merke at mange faller bort fra vennelisten med én gang. Kan jo hende noen kunne kommet til å reagert negativt på det, hvem vet. Koster jo så lite å bare vente litt. Og, trist å høre om dødsfallet.
Gjest _LilleMy Skrevet 20. august 2014 #12 Skrevet 20. august 2014 Jeg lar det stå. Har en kompis som døde for tre år siden, og vi er fremdeles venner på facebook, for det er det som føles riktig for meg. Profilen til kompisen min er full av minner, og er derfor ikke slettet av pårørende. Det er dog bare vennene hans som kan se profilen, for andre finnes den ikke.
Gjest Evans Skrevet 20. august 2014 #13 Skrevet 20. august 2014 Jeg ville latt det stå. Mistet ei god venninne før Facebook sin tid og har fortsatt mobiltelefon nummeret hennes. Syns det er litt koselig og av og til komme innom det Hvis de pårørende ønsker og gjør hva Facebook krever, kan de få slettet profilen til vedkommende.
Gjest lurven Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 jeg sletter, man kan ikke ha døde venner
Gjest Kaffekrus Skrevet 21. august 2014 #15 Skrevet 21. august 2014 Jeg har to døde venner på Fb og har ikke slettet. Veggen deres brukes til minner, bilder, hjerter og savn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå