Gå til innhold

God venninne som ikke tar kontakt - beholde el droppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg er i en litt rar situasjon med en venninne av meg.

Det har seg slik at hun ikke har kontaktet meg på en god stund nå, over et halvt år siden vi snakket ordentlig med hverandre. Hun studerer i en annen by, men har ikke tatt kontakt med meg nå i sommer heller, når jeg er ganske sikker på at hun er i Oslo som meg. Hun sa at hun skulle møte meg i påsken også, men det ble det aldri noe av.. Hun sier alltid at hun skal si ifra når hun er tilgjengelig, men så blir det ikke noe av.

Jeg føler at jeg har prøvd å kontakte henne flere ganger, men de siste 3-4 månedene har ikke jeg giddet å ta kontakt heller, tenkt at nå får hun ta kontakt, da jeg føler at jeg ofte tar kontakt først. For ca. 3 måneder siden hadde jeg bursdag og hun har tidligere år alltid sendt meg en lang og fin gratulasjonsmelding og ringt osv. Jeg har også vært veldig nøye med å alltid huske bursdagen hennes og gratulerte henne i mars. I år glemte hun bursdagen min og sendte ikke noen melding eller noe, merket at jeg ble litt såret da... :sukk:Jeg ga henne noen dager, noen uker, etter hvert måneder men hun har ikke husket det og nå er det over 3 mnd siden jeg hadde bursdag. Før har hun alltid husket det, og vi har alltid sagt til hverandre at begge har ansvar for å opprettholde kontakten, men etter at hun glemte bursdagen og ikke tar kontakt lenger merker jeg at jeg blir usikker på dette vennskapet.

Vi har vært venner siden ungdomskolen, og jeg ser på henne som en av min beste venner. Selv om det går langt mellom vi ser hverandre fordi vi studerer i forskjellige byer nå. Jeg vet at hun er treig med å ta kontakt osv, men nå har hun drøyd det veldig, det er ulikt fra det hun har gjort tidligere. På fb ser jeg at hun har vært i Oslo og møtt andre her, så det virker neste som hun gjør dette på vilje. Det krever ikke mer å kontakte meg enn det gjør å kontakte de andre, så jeg skjønner ikke helt hvorfor hun gjør det. Jeg merker at dette glipper litt, ønsker ikke å kontakte henne om hun ikke er interessert i dette selv da alltid jeg har tatt mest initiativ tidligere (hun har også tatt det mer i perioder, men det er lenge siden nå).
En annen ting jeg har lagt merke til er at på profilbildene hennes på fb der jeg har kommentert, har hun likt (og ofte respondert) ALLE andres kommentarer unntatt min. Ikke at jeg bruker fb så mye og tar dette veldig alvorlig, men synes fortsatt det er rart. Før ga hun alltid litt respons på en måte, men dette legger jeg ikke mye vekt på altså, kan nok være flere grunner til det kanskje.

Ble et langt innlegg dette, men dette har plaget meg mye i det siste. Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg blir usikker på om hun er min bestevenninne, hvorfor hun lar være å ta kontakt når jeg selvfølgelig hadde stilt opp, hvorfor hun gjør sånn når hun har gjort det tidligere. Har endt med at jeg har begynt å gjøre det samme, ikke giddet å ta kontakt og bare "venter".

Vi har tidligere lovt hverandre å holde kontakt hele livet og hun har virket veldig engasjert i vennskapet vårt tidligere, og hun er en jeg ønsker å holde kontakt med lenge, så skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Tidligere har vi også hatt noen slike pauser, der vi ikke har kontaktet hverandre, men så har vi alltid "funnet" hverandre igjen. Jeg har andre gode venner også, men vi har en litt spesiell kontakt vi to.

Hva hadde du gjort i min situasjon?

Håper på noen råd her, da jeg er litt forvirret nå.. :takke:

Anonymous poster hash: ca158...313
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke ansett henne som "en god venninne", i hvert fall...

Anonymous poster hash: 8c9b9...6ac
  • Liker 4
Skrevet

Uff så trist :( Henne hadde ikke jeg giddet å beholdt ihverfall, god venninne eller ei, man behandler ikke en venninne slik som det.

Skrevet

Du har blirt dumpa av en skikkelig feiging.

Anonymous poster hash: 108f6...bc8

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en slik venninne. Min bestevenninne kontakter meg stadig og sender meldinger. Det kan gå uker og måneder før jeg svarer. Men det betyr ikke at jeg ikke er glad i henne. Mennesker er forskjellige og vi to har alltid vært knyttet sammen uansett hva. Hun forstår at jeg er slik selv om det tok noen år før hun forstod at jeg bare er slik.

TS, det er ikke sikkert det er noe galt med vennskapet deres, du må bare snakke med henne (når du får kontakt) om hun er bare slik, om hun liker helst å være alene eller hva som er grunnen til at hun ikke svarer deg. En god venninne hadde gjort det, slik min gjorde :=)

Anonymous poster hash: cfc34...0eb
Gjest brutal_mann
Skrevet

kanskje hun er mentalt sliten?

Skrevet

Det kan jo være at hun har droppet meg, men jeg vet det ikke er typisk henne å gjøre sånt og hun har alltid sagt at vi kommer til å holde kontakten. Dette har jeg trodd på og tror vel fortsatt på det. Hun har ikke supermange andre venner heller, så litt rart dette. Vi er ikke sånne som må kontakte og ringe hverandre hele tiden, jeg sender ikke meldinger/ringer hele tiden, men det har alltid vært greit at det er litt sånn. Vi har visst at vi har hverandre der uansett.

Det enkleste hadde vel vært å ringe henne og avklare dette, men føler at det virkelig er hennes tur til å ta initiativ nå, så det er det som stopper meg! Samtidig har jeg det i bakhodet at jeg ikke tror hun bare forsvinner heller, jeg kjenner familien hennes osv.

Takk for alle svar hittil:) Andre som har opplevd noe lignende, hva gjorde dere?

TS

Anonymous poster hash: ca158...313
Skrevet

Hold det bare åpent. Du trenger ikke anstrenge deg for å ta kontakt med henne, men strekk ut en hånd om det passer sånn. Og ta vel imot henne om hun tar kontakt. Noen er bare ikke typen til å snakke masse og holde hyppig kontakt, men de kan være like glade i vennene sine likevel. Jeg elsker venninnene mine, men det kan gå et halvt år mellom hver gang vi snakker ordentlig sammen og finner på noe (fordi vi ikke bor i samme by). De gangene vi snakkes er det likevel rett tilbake til det gode gamle forholdet vi hadde. Ingen vits å aktivt "dumpe" venner bare fordi de er litt dårlige til å holde kontakt.

Anonymous poster hash: 12fcd...f0d
Gjest Pink.Pearls
Skrevet

Slik har jeg også opplevd. Det er ofte slik at når en flytter til ulik by, glir vennskapet litt ut på en måte. De får andre interesser og nye venner, og da er det ikke alltid like lett å holde gnisten med de gamle. Noen mister man, mens andre kommer tilbake.

I og med at det har gått så lang tid så tror jeg faktisk at jeg ville tatt en telefonsamtale med henne, bare for å høre litt hvordan det går osv. Du kan jo også nevne at det er lenge siden sist.

Skrevet

Vet du hva, jeg hadde konfrontert henne. Hva har du å tape? Send henne en meld og spør forsiktig om det er noe galt...litt sånn forsiktig. og avslutt med noe sånt som "kan godt hende jeg tar feil, men jeg er jo glad i deg og er liksom litt bekymret for at vi helt har mistet kontakten..." Dt er jo den eneste måten å finne ut av dette på. At hun responderer på alle andres meld på FB høres jo unektelig litt rart ut da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...