Gå til innhold

vask av BH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker du bh-ene dine?

Jeg har pleid å ta de i maskinen, men nå må jeg ta meg sammen. Har kjøpt inn noen sikkelige (dyre) bher. Har hørt at for å holde en bh må de IKKE i maskin. . men å vaske dem for hånd, i vasken eller bøtte, blir de skikkelig rene? Jeg føler ikke det..men kanskje jeg gjør det feil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hiver dem bare i en vaskepose og kjører dem sammen med alt det andre. :sjenert:

Anonymous poster hash: ac745...986
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har mye dyre bh'er som burde vært vasket for hånd..

Men det gidder jeg rett og slett ikke, så jeg bruker vaskepose og vasker de i maskin.

Det har gått bra sålangt, men de blir jo "slitt" i lengden. Da er det uansett morsomt med nytt undertøy, så ingen krise :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Her i huset kjøres de alene i maskinen, i vaskepose og på skåneprogram med max. 40 grader og uten sentrifugering. Henges tryppende opp til tørk på hengere.

Flytende vaskemiddel og ingen tøymykner.

Det har gått godt i all tid, rene blir de også. Holdbarheten tror jeg ikke påvirkes i vesentlig grad av den behandlingen.

• Liker 1
Skrevet

Her vaskes de på 40 grader i vaskepose i vaskemaskinen. Tar de sammen med annet tøy og som regel på lite sentrifugering. Det går bra.

Skrevet

Vasker mine i temperert Evian, før jeg lar de tørke på en seng av sedertre.

Anonymous poster hash: d18c6...500
  • Liker 13
Skrevet

Vasker mine i temperert Evian, før jeg lar dem tørke på en seng av sedertre. Anonymous poster hash: d18c6...500

Spenstig! Jeg vasker billige spile-Bher og dyrere BHer uten spiler i maskin. Dyre spile-BHer vasker jeg for hånd.

Anonymous poster hash: bfbb9...a8d

• Liker 1
Skrevet

Hmm.. ser de fleste av dere vasker i maskin. Når dere sier vaskepose, er det egentligen slik en nettingpose dere mener? Det har jeg nemlig også brukt.

Skrevet

Spenstig! Jeg vasker billige spile-Bher og dyrere BHer uten spiler i maskin. Dyre spile-BHer vasker jeg for hånd. Anonymous poster hash: bfbb9...a8d

Hvordan gjør du det når du vasker dem for hånd? Vask/ bøtte? Vaskemiddel? Gnir du på dem? Eller bare lar du dem ligge i hvor mange minutter?

Skrevet

Hmm.. ser de fleste av dere vasker i maskin. Når dere sier vaskepose, er det egentligen slik en nettingpose dere mener? Det har jeg nemlig også brukt.

Det er det som er vaskepose ja

Anonymous poster hash: e7a83...e5b

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker BH-er på håndvaskeprogram i maskin med vaskepose og milo. De dyre BH-ene mine tåler det godt, men de billige blir etterhvert slappe.

• Liker 1
Skrevet

vasker de i vaskepose på håndvask/30 grader

Skrevet

Vasker på håndvaskprogram med vaskepose, uten sentrifugering, med flytende vaskemiddel laget for ull og silke.

Skrevet

Pleide å vaske de for hånd med biotex før, men har de i pose i maskin, de blir fort ødelakt uansett

Skrevet

Huh, jeg vasker mine "løse" i maskinen med annet tøy i passende farge, enten 40 eller 60 grader. Går fint, det.

Skrevet

Huh, jeg vasker mine "løse" i maskinen med annet tøy i passende farge, enten 40 eller 60 grader. Går fint, det.

BHer uten spiler? Vaskeposen er for å beskytte maskinen mot spiler som løsner, ikke for å beskytte BHene.

Anonymous poster hash: c331a...941

• Liker 2
Skrevet

I vaskepose i maskin på 30 eller 40 grader, oftest finvaskprogram. De varer i årevis, så ser ikke problemet.

Skrevet

Kjøpte noen dyre bh-er i dag (1000kr/stk), og den ansatte sa at de kan vaskes i 40 grader i vaskepose, med Milo.

Skrevet

BHer uten spiler? Vaskeposen er for å beskytte maskinen mot spiler som løsner, ikke for å beskytte BHene.

Anonymous poster hash: c331a...941

BH'er med spiler. Ja, jeg er jo egentlig klar over det, men har ingen vaskeposer - og som jeg sa; går fint det (jada, jeg skjønner). :)

Skrevet

Jeg lukker de og legger de en og en i vaskepose. Enten vasker jeg den med fine topper av samme farge eller så setter jeg på en maskin med bare bher. Vasker de på 40 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...