Ugla Skrevet 3. juli 2004 #1 Skrevet 3. juli 2004 MIDTSOMMER, 14. juli! Vet at "før i tiden" brukte folk å feire/markere denne dagen. Er det noen av dere som har noen tradisjon knytt til denne dagen? Har så lyst til å "gjøre noe" med denne dagen! Lurer på om jeg skal be venner/naboer til grill-fest? Noe sånn som: Grillen er varm fra kl xx! Ta med grillmat, drikke og godt humør! Kanskje legge "festen" til lørdag før eller etter den 14.? Noen som har andre ideer/erfaringer?
Arkana Skrevet 3. juli 2004 #2 Skrevet 3. juli 2004 Vi feirer 14. juli, for da har broren min bursdag. :-) Og Mamma er fransk og 14. juli er nasjonaldagen i Frankrike (kan tro besteforeldrene var stolte). Midtsommer bryr vi oss ikke om, men forslaget ditt hørtes koselig ut.
Gjest 1111 Skrevet 3. juli 2004 #4 Skrevet 3. juli 2004 Jeg har aldri feiret Midsommer. Men det høres jo koselig ut å be noen over til grilling
Dollface Skrevet 3. juli 2004 #5 Skrevet 3. juli 2004 Nope' date=' visste ikke at det var 14. juli en gang.[/quote'] Ikke jeg heller..
Ra|cer Skrevet 3. juli 2004 #6 Skrevet 3. juli 2004 Er det noe spesielt med midtsommer da? Men grilling er jo alltid kjempekoselig!! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #7 Skrevet 3. juli 2004 Nope, visste ikke at det var 14. juli en gang. Trodde du kanskje at den datoen var ny for året...?? Hva jeg vet, så har 14. juli eksistert som dato i noen år. Kan ikke huske at vi har hoppet rett fra 13. til 15 juli.
Gjest 1111 Skrevet 3. juli 2004 #8 Skrevet 3. juli 2004 Trodde du kanskje at den datoen var ny for året...?? Hva jeg vet, så har 14. juli eksistert som dato i noen år. Kan ikke huske at vi har hoppet rett fra 13. til 15 juli.
Arkana Skrevet 3. juli 2004 #9 Skrevet 3. juli 2004 Trodde du kanskje at den datoen var ny for året...?? Hva jeg vet, så har 14. juli eksistert som dato i noen år. Kan ikke huske at vi har hoppet rett fra 13. til 15 juli. *kremt* Det var da ganske tydelig at hun mente at hun ikke visste at midtsommer var 14. juli.
monja Skrevet 3. juli 2004 #10 Skrevet 3. juli 2004 Har aldri feiret annen midtsommer enn midtsommer rundt St.Hans, men det er tydeligvis for tidlig det da Synes uansett forslag om grilling med venner og familie den 14. juli er genialt. Håper på godt vær, så setter vi igang grillen den dagen. Alltid koselig å møtes over et måltid ved en hyggelig anledning
Gjest Gjesta Skrevet 3. juli 2004 #11 Skrevet 3. juli 2004 Har aldri feiret annen midtsommer enn midtsommer rundt St.Hans, men det er tydeligvis for tidlig det da Samme her. (Bortsett fra iår, da glemte jeg av det) Clea
Gjest tusjen Skrevet 3. juli 2004 #12 Skrevet 3. juli 2004 En fin grunn til å ha en ekstra grillfest :-) Jeg har ikke feiret det før, men kanskje jeg skal begynne i år.. tusjen
Mel-anie Skrevet 6. juli 2004 #14 Skrevet 6. juli 2004 Nope' date=' visste ikke at det var 14. juli en gang.[/quote'] Samme her.
Gjest Lilleulv Skrevet 6. juli 2004 #15 Skrevet 6. juli 2004 Trodde midtsommerafton er 23. juni... (st.hans)....? :oops:
Ugla Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #16 Skrevet 13. juli 2004 Har aldri feiret annen midtsommer enn midtsommer rundt St.Hans, men det er tydeligvis for tidlig det da Ja, er ikke det litt tidlig? Sommeren har jo nettopp begynt da. Noen plasser i landet blir det ikke løv før i beg. av juni. Jeg regner i vertfall ikke St.Hans for å være midt på sommeren. Da vil jeg fortsatt ha en laaang sommer å glede meg til (det er jo lov å håpe... ) Midtsommer var (er) midt mellom sommerdagen (14. april) og vinterdagen (14. oktober). Jeg ønsker fortsatt å ta vare på gamle tradisjoner (har ikke helt sansen for alle de nye skikkene vi har "adoptert" fra andre land). Planen for feiring/markering har jeg fortsatt, og det ser ut til at flere blir med! Håper værgudene også har sansen for midtsommer-feiring...
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #17 Skrevet 13. juli 2004 Nei, har aldri hørt om noen som har feiret den dagen før... annet enn st.hans da.. Men det er jo koselig å markere dagen med naboer og gode venner da!
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #18 Skrevet 13. juli 2004 14. juli har vi tradisjon for å gjøre det meste på fransk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå