AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Hei. Har en god venninne jeg har hatt i noen år nå. Kontakten mellom oss varierer alt fra hver dag, til et par ganger i uka. Det er som oftest telefonsamtale det går i da ukene kan være travle nok. I det siste tror jeg kanskje det har blitt litt i overkant mye for hennes del. Jeg har tatt kontakt med henne omtrent hver dag, egentlig fordi jeg har så mye å fortelle men føler nå at jeg kanskje gjør litt for mye av det. Er redd jeg vil pushe henne unna med å ´´mase´´. Hun har selv tatt kontakt så ofte i perioder tidligere (brudd med eksen), men ikke nå. Hvor ofte er det vanlig å ha kontakt med gode venninner? - Kvinne 27 Anonymous poster hash: 27b4f...e35
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Kommer helt an på. Som du selv sier, så er det perioder da man trenger mer kontakt av en eller annen grunn. Jeg synes det er greit å gjøre det klart for en andre parten at det er greit å si i fra om at det passer dårlig eller å ikke ta telefonen eller avtale en annen tid om man føler for det. Anonymous poster hash: da246...eb4 1
Gjest _LilleMy Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Det er ikke noe fasitsvar på dette. Det kommer helt an på. Noen venninner har jeg mye kontakt med i perioder, mens andre venninner snakker jeg med hver dag. Andre der igjen snakker jeg bare med når vi møtes eller avtaler å møtes. Om jeg føler at jeg har tatt for mye kontakt i en periode uten at venninnen har gjort det samme (i samme periode, ikke tidligere), trekker jeg meg litt unna til hun tar kontakt igjen
Cambria Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Det tenker jeg at kommer helt ann på. Jeg og min besteveninne kan ha kjempelite kontakt (les ingen) i en måneds tid, for så å snakke konstant i flere dager. Når det er som du beskriver, at man har mye å fortelle, trenger det ikke nødvendigvis bli for mye kontakt. Men om du BARE snakker om deg selv, og aldri spør henne kan det nok virke noe selvsentrert. Du vil vel heller merke på henne om det blir for mye? Hvis hun viser at hun ikke er så interessert så er det kanskje lurt å trekke seg litt unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå