Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For én uke siden farget jeg håret mørkebrunt hos frisøren. Det var PERFEKT brunfarge, og øynene mine så lysene ut. Huden glødet, og jeg følte meg rett og slett fin(noe jeg ikke hadde gjort på lenge). Etter hun var ferdig med håret mitt sa hun at det bare var glansvask.

Nå, EN uke etterpå, er håret lysere?! Jeg elsket den fargen jeg fikk akkurat der og da, men nå er det lysere allerede. Hvorfor? Betalte 1000 kr for dette.., irriterende. Er det fordi det r glansvask? Må jeg ta det permanent om det skal holde seg?

Anonymous poster hash: e1c1d...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glansvask går ut etter kort tid ja.

Skrevet

Det sier seg jo selv, permanent - holde seg permanent.

• Liker 1
Skrevet

MEN når man farger håret mørkt så blir det uansett ganske raskt en del lysere.

Skrevet

Så irriterende! Takk for svar foressten :). Så om jeg tar det permanent vil det ikke bli lysere?

Skrevet

Det vil bli lysere, men ikke fort. Spørs også på hårkvaliteten din.

Skrevet

Hmmm.. Så det finnes ingenting man kan gjøre for å holde det så mørkt? Søren :fnise:

Skrevet

Farge det ofte. Etterhvert bare etterveksten da. Hvis du egentlig er blond så vil jo uansett etterveksten komme kjapt etter noen uker, så da må det farges uansett.

Å farge håret mørkebrunt hjemme er forsåvidt ikke veldig vanskelig. Men ta en nyanse lysere enn du vil ha det, for hjemmefargen blir omtrent garantert mørkere enn på pakken.

Skrevet

Takk for tips! Men Da måtte jeg ha farga det etter fire dager. Jeg så klar forskjell etter bare én gang :( er det sånn for alle som farger håret brunt? Tingen er at min naturlige hårfarge er mellombrun, men jeg vil ha det i en veldig. veldig mørkebrun tone. Som jeg hadde dagen jeh hadde vært hos frisøren. Det må da finnes en måte, for jeg kan jo ikke bruke 1000 hver fjerde dag på å farge det om igjen? :/

Skrevet

Så forskjell Etter en vask* mente jeg :)

Skrevet

Farg det mørkebrunt hjemme med permanent farge. Koster under 200 per gang. Bør farges ca en gang i mnd (pga ettervekst).

Skrevet

Jeg opplevde nøyaktig det samme, TS. Stoler på at frisøren vet hvilken farge som er best å bruke, men jeg syns faktisk at de bør ha plikt til å informere om det hvis de bruker annet enn permanent farge. Jeg også betalte nesten 1000 kr, og alt var borte etter et par vask. Det er så kjipt, for som student har jeg så utrolig dårlig råd fra før..

Uansett, det du kan gjøre er kjøpe en minicolor hos frisøren og farge det selv (jeg bruker Wella Color Touch). De selger det hvertfall på Nikita, både i butikk og nettbutikk, og fargen koster ikke 200 kr engang. Den skal sitte i ca 24 vask, men min erfaring er at den setter seg bedre for hver gang, slik at jeg kan farge det med mye lengre mellomrom mellom hver gang. Det er ikke så skummelt å gjøre det selv heller, nettopp fordi den skyldes ut og fordi det er frisørfarge, så den er ganske mild mot håret :)

Anonymous poster hash: 2cf86...de8

Skrevet

Trådstarter her :) AB: takk for godt tips! Kanskje jeg skal ta en tur innom frisøren og kjøpe det! Blir det naturlig på deg? Og er du alltid fornøyd med resultatet? :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor frisører velger glansvask, har kanskje noe med hårkvalitet og forpigmentering å gjøre (er ikke frisør). Jeg har farget håret mitt såppas mange ganger fra lysere brunt til møørk brun og omvendt (har hatt ombre ett par ganger). Men hver gang jeg farger håret mørkere når jeg har hatt lysere farge så går fargen raskere ut, helt til håret blir "mettet", da holder det seg mørkt lengre. Frisøren din skulle ha gått over med en minicolor/shade istedenfor glansvask, minicolor skader jo ikke like mye som permanent om det skulle være pga hårkvalitet.

Kjipt at du betalte så mye for ingenting, men du burde gå tilbake å klage. Man har reklamasjonsrett hos frisører også :)

Anonymous poster hash: 7af17...37e
Skrevet

Trådstarter her :) AB: takk for godt tips! Kanskje jeg skal ta en tur innom frisøren og kjøpe det! Blir det naturlig på deg? Og er du alltid fornøyd med resultatet? :)Anonymous poster hash: e1c1d...de5

Det blir veldig naturlig på meg, og ja, jeg blir fornøyd hver gang :) Jeg har til og med slitt og behandlet hår, så hvis du farger over din naturlige hårfarge blir det sikkert enda finere! Tror hvertfall det er lurt at du drar innom en frisørsalong og kjøper det der første gangen, bare for å få litt veiledning når det gjelder hvilken farge du bør bruke (etter det kan du bare fortsette å kjøpe over nett, jeg betalte 129 for en pakke på iglow ;)). Det er alltid lurt å ta en som ikke er altfor mørk, i og med at de gir en god del farge (fargene har også visse koder som frisører skjønner, som er forskjellige avhengig av om fargen har rødskjær i seg, eller om det er en helt nøytral farge).

Anonymous poster hash: 2cf86...de8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...