AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Jeg har planer om å lage meg en sittebenk jeg kan ha på kjøkkenent. Langs en vegg. Jeg lurer på om jeg kan bruke "konstruksjonstreverk" til dette? Feks dette til bein? Og dette til sitteplater? Jeg har tenkt å gjøre det så enkelt at jeg fester 6 bein på to eller tre sitteplater. Skrur beina fast og satser på at det går? Har ikke funne noen god bruksanvisninger på nettet heller.... Anonymous poster hash: 1784b...d1a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Å bare skru de fast kunne høres litt ustabilt ut. Sjekk Ana White på nett så finner du sikkert noen oppskrifter.Anonymous poster hash: ef0da...de5 1
Brunhilde Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Hvis jeg først skulle hatt en benk på kjøkkenet, så ville jeg laget den av kjøkkenskap/skuff i rett høyde (IKEA har mye å velge i), for å få litt oppbevaringsplass i tillegg. Sånn som dette. Syns det du linker til passer bedre til utebenk, men det kommer selvfølgelig an på smak og behag.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Hvis jeg først skulle hatt en benk på kjøkkenet, så ville jeg laget den av kjøkkenskap/skuff i rett høyde (IKEA har mye å velge i), for å få litt oppbevaringsplass i tillegg. Sånn som dette. Syns det du linker til passer bedre til utebenk, men det kommer selvfølgelig an på smak og behag. Den som du linket til var stygg! Altfor sukkersøtt for meg. "Jeg vil ha den grov"Anonymous poster hash: 1784b...d1a
Brunhilde Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 (endret) Den som du linket til var stygg! Altfor sukkersøtt for meg. "Jeg vil ha den grov"Anonymous poster hash: 1784b...d1a Endret 20. august 2014 av Brunhilde
Rotemor Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Du må ha støtte mellom bena. Det blir for ustabilt å bare feste ben på. Den vil fort bøyes til siden ettersom ingenting holder den sammen. En bjelke på undersiden fra ben til ben vil stabilisere benken.
Muscae Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Du må først lage en "ramme" av solid treverk, aner ikke dimensjonen, men spør på byggeforretningen. Så fester du bena i rammen, og benkeplaten i rammen. Du kan ikke skru fast bena rett på benkeplaten, det vil aldri holde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå