Gå til innhold

Laga sittebenk selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å lage meg en sittebenk jeg kan ha på kjøkkenent. Langs en vegg.

Jeg lurer på om jeg kan bruke "konstruksjonstreverk" til dette?

Feks dette til bein?

Og dette til sitteplater?

Jeg har tenkt å gjøre det så enkelt at jeg fester 6 bein på to eller tre sitteplater. Skrur beina fast og satser på at det går?

Har ikke funne noen god bruksanvisninger på nettet heller....

Anonymous poster hash: 1784b...d1a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bare skru de fast kunne høres litt ustabilt ut. Sjekk Ana White på nett så finner du sikkert noen oppskrifter.

Anonymous poster hash: ef0da...de5

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg først skulle hatt en benk på kjøkkenet, så ville jeg laget den av kjøkkenskap/skuff i rett høyde (IKEA har mye å velge i), for å få litt oppbevaringsplass i tillegg.

Sånn som dette.

Syns det du linker til passer bedre til utebenk, men det kommer selvfølgelig an på smak og behag.

Skrevet

Hvis jeg først skulle hatt en benk på kjøkkenet, så ville jeg laget den av kjøkkenskap/skuff i rett høyde (IKEA har mye å velge i), for å få litt oppbevaringsplass i tillegg.

Sånn som dette.

Syns det du linker til passer bedre til utebenk, men det kommer selvfølgelig an på smak og behag.

Den som du linket til var stygg! Altfor sukkersøtt for meg. "Jeg vil ha den grov"

Skrevet (endret)

Den som du linket til var stygg! Altfor sukkersøtt for meg. "Jeg vil ha den grov"

:roll:

Endret av Brunhilde
Skrevet

Du må ha støtte mellom bena.

Det blir for ustabilt å bare feste ben på.

Den vil fort bøyes til siden ettersom ingenting holder den sammen.

En bjelke på undersiden fra ben til ben vil stabilisere benken.

Skrevet

Du må først lage en "ramme" av solid treverk, aner ikke dimensjonen, men spør på byggeforretningen. Så fester du bena i rammen, og benkeplaten i rammen.

Du kan ikke skru fast bena rett på benkeplaten, det vil aldri holde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...