AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Jeg jobber ofte, og får aldri tid til å lage middag, er ikke bare tiden som er problemet, men pengene også. Jeg har ikke så mye penger at jeg kan kjøpe så mye mat.. Går mye penger til bussbillett, og jeg tar meg kun en yoghurt her og der før jobb, og når jeg kommer hjem er jeg dødssliten og bare sovner med en gang, og har aldri noe energi til å lage noe mat. Kan heller ikke bruke mye penger, så da sitter jeg der skrubbsulten.. Er noen ganger jeg spiser frokostblanding til middag, men det er jo ikke akkurat nok. Hva skal jeg gjøre? Jeg må jo spise noe annet enn yoghurt... Anonymous poster hash: 26d47...5fe
Gjest Runforit Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Hvorfor har du ikke penger? Er du student? Hvor gammel er du og hva tjener du?
Gjest _LilleMy Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Om du har dårlig råd er det lurt å følge med på tilbudsavisene til matbutikkene. Du kan enten få de i posten eller sjekke nettsiden til butikken.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Yoghurt er da ikke så billig sammenlignet med hva du får igjen for det. Hvis jeg var så desperat hadde jeg heller mumset havregryn og fullkornsspagetti slik at jeg i det minste fikk i meg noen kalorier. Hvis du jobber ofte får du vel lønn også. Det skal svært lite til for å bedre situasjonen din, men du må strengt tatt legge inn en liten innsats også. Slutt med yoghurt, innfør et par-tre billige matvarer. Mitt forslag er havregryn, mandler/nøtteblanding og epler. Anonymous poster hash: 6f896...ab6 4
Gjest Coolaid Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Dersom det er så ille som du beskriver så kan man lage en stor prosjon med billig og sunn mat og fryse ned, så har man så det rekker lenge. Feks to poser med lapskausblanding på rema, noe kjøttdeig, eller karbonadedeig, eller annet kjøtt på tilbud, og en pakke med hønsebuljong. Så har du lapskaus til mange middager som er sunn og god. Du har lite energi fordi du spiser lite. Du orker ikke lage noe fordi du har lite energi. Det er en vond sirkel. Hvor mye kan du bruke på mat i uken ?
Lettkverulerende Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 (endret) Billig "skikkelig" mat: -Svinekjøtt (stek, koteletter, strimlet) 30,- til 50,- kr/kg -Ris -Frossen grønnsaksblanding (ca kr 10,- pr pakke) -Pytt i panne -Fiskekaker -Fiskegrateng Du kan klare å lage et fullverdig varm middag for prisen av to beger yoghurt. Endret 19. august 2014 av Lettkverulerende 1
Tøytigern Skrevet 19. august 2014 #7 Skrevet 19. august 2014 (endret) Kutt yoghurten og kjøp noen kyllingvinger og litt brød. En og annen grønnsak er også bra. Du kan mumse rå blomkål- eller brokkolibuketter og litt gulrot. Det er mettende. Forsøk å spise noen grove knekkebrød, også. Endret 19. august 2014 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 Har du månedskort? Det er rimeligere når man har månedskort på offentlig transport.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #9 Skrevet 19. august 2014 Egg! Egg er supersunt, metter godt og er veldig billig. Hvis du har mulighet til å kjøpe fra en bonde, gjør gjerne det. Jeg kjøper et brett med 30 egg for 40 kr hos en bonde. Det koster litt mer i butikken, men fortsatt billig, sunn mat. Kokte egg, stekte egg, eggerøre, omelett eller rå i smoothie. Mange valg. Før travle dager koker jeg en haug med egg, skreller dem og legger dem i en tett boks i kjøleskapet. Anonymous poster hash: ebe8b...994 1
Tøytigern Skrevet 19. august 2014 #10 Skrevet 19. august 2014 (endret) Kutt yoghurten og kjøp noen kyllingvinger og litt brød. En og annen grønnsak er også bra. Du kan mumse rå blomkål- eller brokkolibuketter og litt gulrot. Det er mettende. Forsøk å spise noen grove knekkebrød, også. Vet om folk som kjøper seg en varm kjøttkake/fiskekake i ferskvaredisken også, og spiser den i en potetlefse eller et rundstykke. Banan og lignende frukt bør du også forsøke å spise. Lykke til. Hmm. Merkelig. Forsøkte å redigere innlegget lengre opp, men endte med å sitere meg selv. Ja, ja. Endret 19. august 2014 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 19. august 2014 #11 Skrevet 19. august 2014 (endret) Egg! Egg er supersunt, metter godt og er veldig billig. Hvis du har mulighet til å kjøpe fra en bonde, gjør gjerne det. Jeg kjøper et brett med 30 egg for 40 kr hos en bonde. Det koster litt mer i butikken, men fortsatt billig, sunn mat. Kokte egg, stekte egg, eggerøre, omelett eller rå i smoothie. Mange valg. Før travle dager koker jeg en haug med egg, skreller dem og legger dem i en tett boks i kjøleskapet. Anonymous poster hash: ebe8b...994 Egg på couscus, med noen reker og litt råkost på. Kan has klar i boks i kjøleskapet og tas med. NB.Husk gaffel. Fisk i blokker i frossendisken er også rimelig. Anbefales å brukes på samme måten, men i stedet for egget. Ta på litt remulade, så har du en fullverdig middag. (Fisken legges frossen ned i litt lettsaltet vann og trekkes til den er ferdig.) Man kan fint spise rett ut av en tupperware-boks mens man sitter på bussen. Lag maten klar på kvelden og sett i kjøleskap, så tar du den med på vei til jobb dagen etter. Endret 19. august 2014 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #12 Skrevet 19. august 2014 Egg på couscus, med noen reker og litt råkost på. Kan has klar i boks i kjøleskapet og tas med. NB.Husk gaffel. Fisk i blokker i frossendisken er også rimelig. Anbefales å brukes på samme måten, men i stedet for egget. Ta på litt remulade, så har du en fullverdig middag. (Fisken legges frossen ned i litt lettsaltet vann og trekkes til den er ferdig.) Man kan fint spise rett ut av en tupperware-boks mens man sitter på bussen. Lag maten klar på kvelden og sett i kjøleskap, så tar du den med på vei til jobb dagen etter. Det hørtes godt ut Takk for at du deler av dine kokkekunster Anonymous poster hash: 7432c...a50
Tøytigern Skrevet 19. august 2014 #13 Skrevet 19. august 2014 Det hørtes godt ut Takk for at du deler av dine kokkekunster Anonymous poster hash: 7432c...a50 Hvis du skal være mere avansert, kan du dra til med stekt seibiff i stedet for fisk du trekker i vann.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 Jeg tjener ca 10.000 kr i måneden der halvparten går til husleie og jeg må betale ned depositum fra mitt mastercard disse to månedene. Derfor har jeg veldig dårlig råd akkurat nå, og får ikke til å sette meg ned å finne ut hva jeg skal ha til middag. Defor er det lettere å bare finne noe lett og enkelt.. Har ingen fantasi og jeg er ganske kresen i matveien. ts Anonymous poster hash: 26d47...5fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå