AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Jeg og min kjære har snakket om å få barn i lang tid nå og han foreslo at jeg slutter på ppillen. Jeg har veldig lyst på barn men det er par ting som gir meg angst når jeg tenker på det. Og det er: 1 min eks, 2 fødselsangst. Jeg vet ikke hvorfor min eks er involvert i dette men jeg føler at jeg er ikke helt ferdig med han? Han var en del voldelig, sjalu og kontrollerende da vi var i lag og det å binde meg med en mann og baby nå gir meg angst for at han kanskje ikke ønsker meg alt dette og vil på en eller annen måte å ødelegge for meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker på det sånn. Han har ødelagt livet mitt og jeg føler han fortsetter å ødelegge livet mitt ved å bare eksistere. Jeg hater han. Ville du fått barn med en ny mann bare to år etter bruddet med eksen og du visste eksen var litt hissig og kontrollende ? Tør jeg det? Dette hindrer meg i å leve 100 % og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Trenger råd positive ord men ikke be meg til å kontakte psykolog. Prøv heller å overbevise meg om at en eks kan ikke ødelegge livet mitt for alltid. Anonymous poster hash: 23981...0f6 1
Oenothera Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Du vet jo tydeligvis selv hva du må gjøre. Slutte å la eksen kontrollere livet ditt. Det er to år siden, bli ferdig med det. Du kan ikke gå rundt å være redd for at han kanskje skal ødelegge noe for deg for alltid 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Jeg trenger noen positive tanker som hjelper meg å la han stoppe å styre livet mitt. Jeg klarer ikke det alene. Kanskje er det flere her inne som gikk ut av voldelig forhold og kan gi meg råd om hva jeg skal gjøre ? Jeg vet ikke engang om jeg bør være redd eller ei. Jeg er helt forvirret.Anonymous poster hash: 23981...0f6
Gjest _LilleMy Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Psykolog har hjulpet meg masse med å endre tanker, kanskje du kan prøve det? Det er ekstremt vanskelig å endre på tanker alene!
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Jeg lurer på hva en psykolog gjør som andre mennesker ikke kan. Jeg har snakket om min angst med flere men det hjelper ikke. Uansett hva de sier så går ikke tankene vekk. Jeg er nok redd for at denne mannen har gitt meg angst for livet. Med måten han var på da vi var sammen. Han virket så truende da jeg gikk men aldri oppsøkt meg i ettertid. Likevel husker jeg sinnet hans som om det var i går. Utrolig hva psykisk vold kan gjøre mot en. Jeg som trodde jeg var sterk. Jeg var jo det. Første halve året. Så kom reaksjonen. TsAnonymous poster hash: 23981...0f6
Gjest _LilleMy Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 Jeg lurer på hva en psykolog gjør som andre mennesker ikke kan. Jeg har snakket om min angst med flere men det hjelper ikke. Uansett hva de sier så går ikke tankene vekk. Jeg er nok redd for at denne mannen har gitt meg angst for livet. Med måten han var på da vi var sammen. Han virket så truende da jeg gikk men aldri oppsøkt meg i ettertid. Likevel husker jeg sinnet hans som om det var i går. Utrolig hva psykisk vold kan gjøre mot en. Jeg som trodde jeg var sterk. Jeg var jo det. Første halve året. Så kom reaksjonen. TsAnonymous poster hash: 23981...0f6 Jeg har også snakket med min angst med mange, men det har heller ikke hjulpet før jeg snakket med psykologen min. Forskjellen er at de andre jeg har snakket med ikke skjønner noe som helst, og ikke vet ha de skal si. Mens en psykolog har kunnskap om det, vet hva h*n skal si og hvordan h*n kan hjelpe deg.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #7 Skrevet 19. august 2014 Hvor lenge måtte du gå til psykolog før du følte at det hjalp da? Holder det å snakke med en psykolog en gang? For det gjorde jeg nemlig. Det var en telefon psykolog og han visste faktisk ikke hva han skulle si han heller, men han trodde ikke at eksen min ville komme og skade meg flere år etter bruddet men hva vet han? Han da han trodde ikke men han kunne ikke si det sikkert heller. Så er det noe vits ? Jeg har til og med sagt det til eksen rett ut at jeg er redd han. Da sa han at jeg måtte ikke tenke de værste ting osv. Men hva skulle han ellers si da? Det er litt av en problemstilling dette her. Jeg tør ikke skrive om alt her i tilfelle han leser dette. Anonymous poster hash: 23981...0f6
Zevs Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 Telefonpsykolog??? Hadde han tarot-tjeneste også? :-p En psykolog vil sannsynligvis kunne gi deg et terapiopplegg for å bli kvitt irrasjonell frykt. Jeg regner med at du selv innerst inne vet at det er irrasjonelt å frykte ham? Han kan ikke ødelegge livet ditt. Det er det isåfall bare du som kan la ham gjøre. Han har ikke truet deg etter at du forlot ham. Han vil heller ikke gjøre det ettersom han ikke har "eierskap" i deg lenger. Han får ikke utbytte av å true/skade deg mer, da han ikke kan ta del i dine lidelser, eller ha full kontroll over deg. Dessverre er det sannsynligvis noen andre som har overtatt funksjonen som hans søplebøtte.
Gjest _LilleMy Skrevet 19. august 2014 #9 Skrevet 19. august 2014 Hvor lenge måtte du gå til psykolog før du følte at det hjalp da? Holder det å snakke med en psykolog en gang? For det gjorde jeg nemlig. Det var en telefon psykolog og han visste faktisk ikke hva han skulle si han heller, men han trodde ikke at eksen min ville komme og skade meg flere år etter bruddet men hva vet han? Han da han trodde ikke men han kunne ikke si det sikkert heller. Så er det noe vits ? Jeg har til og med sagt det til eksen rett ut at jeg er redd han. Da sa han at jeg måtte ikke tenke de værste ting osv. Men hva skulle han ellers si da? Det er litt av en problemstilling dette her. Jeg tør ikke skrive om alt her i tilfelle han leser dette.Anonymous poster hash: 23981...0f6 Jeg har gått til flere psykologer før jeg fant "den rette". Det tok en stund før jeg så at det hjalp. Jeg tok små skritt, så jeg så ikke at det hjalp der og da, men om jeg så tilbake på de siste månedene så jeg hvor langt jeg hadde kommet, om du skjønner. Du kan gjerne sende meg en pm om du er redd for at han skal lese. Jeg gikk til psykolog en gang i uken i 1-2 mnder før jeg så at det hjalp. Det føles kanskje unødvendig der og da, men om du gir det tid og går inn for det hjelper det.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #10 Skrevet 19. august 2014 Hehe. Nei tarotttjenester hadde han ikke. Nei altså jeg kom over dette helt tilfeldig. Det var en reklame om at man kunne ringe profesjonelle folk for å få råd om ting man trengte hjelp til og der kunne man blandt annen velge en psykolog. Jeg klarer ikke forstå hvilken type angst det er som jeg har. Irrasjonell er den sikkert med tanke på at man skal ha gode grunner for å frykte noen. Jeg tror egentlig at denne mannen har fortsatt følelser for meg og vil da ta meg så ingen andre kan få meg. Man leder jo stadig om noen psykoer som dreper sine eks kjærester. Det kan jo like godt være meg ? Er ikke alle som truer før de slår til heller. Kanskje tenker han ut en plan han kan "ta" meg på? Jeg vet ikke. Kanskje det er bare fantasi i mitt lille hodet. Jeg vet liksom ikke det, derfor er jeg redd. Hadde jeg vist 100% at han IKKE kommer til å ta meg, så hadde jeg nok slått meg til ro da. Men siden det er ingen som kan gi meg det svaret så fortsetter jeg bare å håpe på at med tiden vil det gå over. Det eringen psykolog som kan vite sånt heller. Man kan aldri være sikker. Men foreløpig er livet mitt på vent inntil videre. TSAnonymous poster hash: 23981...0f6
Zevs Skrevet 19. august 2014 #11 Skrevet 19. august 2014 (endret) Hadde jeg vist 100% at han IKKE kommer til å ta meg, så hadde jeg nok slått meg til ro da. Men siden det er ingen som kan gi meg det svaret så fortsetter jeg bare å håpe på at med tiden vil det gå over. Det eringen psykolog som kan vite sånt heller.Anonymous poster hash: 23981...0f6 Det er jo ikke det som er poenget. Det er ingen psykolog som kan fortelle deg med 100% sikkerhet om naboen din tilfeldigvis klikker og løper etter deg med øks, eller om du får et fly i hodet. H*n kan derimot få deg til å slutte å tenke slike tanker. Psykopater som tar livet av en eks gjør det isåfall etter trusler og stadig trakassering uten "resultat". De dukker ikke opp uanmeldt etter flere år. Endret 19. august 2014 av Zevs
Asso Skrevet 19. august 2014 #12 Skrevet 19. august 2014 Det er jo veldig tydelig at hvis du dropper kjæresten din og barn på grunn av eksen din så har han fortsatt en gange kontrollerende kraft over deg... Du må tenke på hva du ønsker deg i livet, og gi F i eksen! Vil du såre din nåværende kjæreste med dette? Har du snakket med han?
Timza Skrevet 19. august 2014 #13 Skrevet 19. august 2014 Jeg trenger noen positive tanker som hjelper meg å la han stoppe å styre livet mitt. Jeg klarer ikke det alene. Kanskje er det flere her inne som gikk ut av voldelig forhold og kan gi meg råd om hva jeg skal gjøre ? Jeg vet ikke engang om jeg bør være redd eller ei. Jeg er helt forvirret.Anonymous poster hash: 23981...0f6 Snakk med typen din om det. Den beste personen å få støtte og trøst fra må vell være mannen som ønsker å bli far sammen med deg? Og han kan vell også beskytte deg om ex'en din skulle finne på noe selv om det mest sannsynlig kun er ditt hode som tar det litt langt.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #14 Skrevet 19. august 2014 Anbefaler psykolog jeg også. Det kan være det er noe ventetid, så bare å komme seg til en Min erfaring fra psykologen som hjalp meg var at det ble mye verre først, for så å bli gradvis bedre. Det vil ta tid, og sikkert litt penger, men absolutt verdt det! At en person har så stor makt over deg, uten engang å være fysisk til stedet i ditt liv, er ikke bra (dette vet du jo allerede) Anonymous poster hash: 9e727...c57
Timza Skrevet 19. august 2014 #15 Skrevet 19. august 2014 Hehe. Nei tarotttjenester hadde han ikke. Nei altså jeg kom over dette helt tilfeldig. Det var en reklame om at man kunne ringe profesjonelle folk for å få råd om ting man trengte hjelp til og der kunne man blandt annen velge en psykolog. Jeg klarer ikke forstå hvilken type angst det er som jeg har. Irrasjonell er den sikkert med tanke på at man skal ha gode grunner for å frykte noen. Jeg tror egentlig at denne mannen har fortsatt følelser for meg og vil da ta meg så ingen andre kan få meg. Man leder jo stadig om noen psykoer som dreper sine eks kjærester. Det kan jo like godt være meg ? Er ikke alle som truer før de slår til heller. Kanskje tenker han ut en plan han kan "ta" meg på? Jeg vet ikke. Kanskje det er bare fantasi i mitt lille hodet. Jeg vet liksom ikke det, derfor er jeg redd. Hadde jeg vist 100% at han IKKE kommer til å ta meg, så hadde jeg nok slått meg til ro da. Men siden det er ingen som kan gi meg det svaret så fortsetter jeg bare å håpe på at med tiden vil det gå over. Det eringen psykolog som kan vite sånt heller. Man kan aldri være sikker. Men foreløpig er livet mitt på vent inntil videre. TSAnonymous poster hash: 23981...0f6 Du vet ikke 100% om du vil overleve dagen i morgen heller. Sjansen for å bli påkjørt av bil er ganske mye større enn at du skal bli "tatt" av ex typen din som har latt deg være i fred så vidt jeg har forstått nå i 2 år. Du har opparbeidet deg tvangstanker på lik linje med unger som ikke får sove i sin seng pga det er et monster, eller det kan være et monster under senga. Du må rett og slett finne ut av at det monsteret ikke er der og at det er ditt hode som lager monsteret.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #16 Skrevet 19. august 2014 Uff. Av og til prøver jeg å være fornuftig og ikke tenke slike tanker. Noen ganger funker det veldig fint en liten periode men så er det på an igen. I to uker har jeg hatt det fint og ikke tenkte over dette i det hele tatt, men så kom disse tankene snikende da det ble nevnt baby. Jeg ønsker jo barn sammen med mannen jeg elsker. Jeg forstår at jeg kan ikke la eksen min styre livet mitt uten å være fysisk til stedet og jeg forstår også at jeg begynner å dra det litt for langt. Jeg var redd han første året også men han kom ikke Du som sa at de som dreper sine eks kjærester trakasserer de først ? Og kommer uanmeldt flere år etter? Jeg håper du mente at de kommer IKKE uanmeldt flere år etter jeg håper dere har rett. Jeg pleier også tenke tanker at det er større sjanse for at jeg får en lastebil i fronten på vei til jobb i morgen, men likevel så er ikke det som styrer livet mitt. Mitt største frykt er vel at jeg får barn og så kommer eksen og dreper meg eller kidnapper meg og barnet må vokse opp uten meg. Det er ikke til å holde ut altså. Å være kidnappet en elle annen plass og vite at det er et barn som savner deg og du kan ikke gjøre en dritt med det. Jaja. Jeg har stått på antidepressive midler i de to årene men det hjelper ikke lenger så jeg kuttet det ut. Vil klare meg uten piller. TsAnonymous poster hash: 23981...0f6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #17 Skrevet 19. august 2014 PS. Typen min vet om dette. Jeg har fortalt han alt sammen men han mener At dersom eksen ville gjøre meg noe så ville han stått på døren min for lenge siden. Prøver å tenke på det også men hjelper lite. Jeg kom faktisk på at eksen min ønsket meg lykke til en gang da han sendte Facebook melding. Husker ikke helt i hvilken sammenheng det var for vi hadde litt kontakt etter bruddet pga hunden vi hadde sammen. Han nevnte også at det var godt å høre at jeg hadde fått orden på livet mitt. Men om han mente det han sa er jo en annen ting. Tenker jo også det at dersom han ville skade meg så ville han jo ikke skrevet noe på Facebook først TsAnonymous poster hash: 23981...0f6
Timza Skrevet 19. august 2014 #18 Skrevet 19. august 2014 (endret) PS. Typen min vet om dette. Jeg har fortalt han alt sammen men han mener At dersom eksen ville gjøre meg noe så ville han stått på døren min for lenge siden. Prøver å tenke på det også men hjelper lite. Jeg kom faktisk på at eksen min ønsket meg lykke til en gang da han sendte Facebook melding. Husker ikke helt i hvilken sammenheng det var for vi hadde litt kontakt etter bruddet pga hunden vi hadde sammen. Han nevnte også at det var godt å høre at jeg hadde fått orden på livet mitt. Men om han mente det han sa er jo en annen ting. Tenker jo også det at dersom han ville skade meg så ville han jo ikke skrevet noe på Facebook først TsAnonymous poster hash: 23981...0f6 Slutt å vri alt til å kunne tolkes/være negativt. Hvorfor skulle han ikke mene det? Dette ligger rett og slett kun i ditt hode og du må til psykolog om du ikke klarer å se dette selv. Endret 19. august 2014 av Timza
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #19 Skrevet 19. august 2014 Jeg og min kjære har snakket om å få barn i lang tid nå og han foreslo at jeg slutter på ppillen. Jeg har veldig lyst på barn men det er par ting som gir meg angst når jeg tenker på det. Og det er: 1 min eks, 2 fødselsangst. Jeg vet ikke hvorfor min eks er involvert i dette men jeg føler at jeg er ikke helt ferdig med han? Han var en del voldelig, sjalu og kontrollerende da vi var i lag og det å binde meg med en mann og baby nå gir meg angst for at han kanskje ikke ønsker meg alt dette og vil på en eller annen måte å ødelegge for meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker på det sånn. Han har ødelagt livet mitt og jeg føler han fortsetter å ødelegge livet mitt ved å bare eksistere. Jeg hater han. Ville du fått barn med en ny mann bare to år etter bruddet med eksen og du visste eksen var litt hissig og kontrollende ? Tør jeg det? Dette hindrer meg i å leve 100 % og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Trenger råd positive ord men ikke be meg til å kontakte psykolog. Prøv heller å overbevise meg om at en eks kan ikke ødelegge livet mitt for alltid.Anonymous poster hash: 23981...0f6 Det trenger ikke alltid å være slik at kun en i forholdet er den negative parten. Var du ufin mot han? Kontrollerende? Devaluerende? Kritiserte du han da han gjorde seg sårbar for deg og snakket om sine vansker? Som sagt, det må to til for å danse tango. Anonymous poster hash: fcc7a...c55
sweg Skrevet 19. august 2014 #20 Skrevet 19. august 2014 Jeg vet det høres forferdelig vanskelig ut og nesten uvirkelig, men tilgi eksen din. Med en gang du klarer å tilgi han og gi slipp på alle de negative følelsene om han inni deg, forsvinner angsten også. Jeg gjorde det med min (han var ikke voldelig, men han ignorerte meg hele tiden og behandlet meg som mindreverdig), og livet mitt ble mye lettere fordi jeg slapp å la meg irritere av alt som hadde med han å gjøre eller bekymre meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå