AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg mister så mye hår! Det er helt enormt. Jeg knasker B-vitaminer, arcon tisane og bukkehornfrø til den store gullmedalje. Men det stopper liksom ikke? Tar også omega 3 og spiser ikke hvete og melk. Lavt inntak av sukker også. I tillegg er håret mitt krusete/bustete og brusete. Hvilke produkter kan hjelpe på dette? Jeg føner det ikke, stritter og krøller det sjeldent. Bruker alltid varmebeskyttelse. Jeg bruker redken blonde sjampo og balsam, samt moroccanoil light oljen, ellers blir håret fort fett bak i nakken. Forslag til hva jeg kan gjøre for å få glattere hår? Huden min. Den er tørr, men fet. Og jeg har mye hudormer samt kviser. Bruker shiseido pureness serien. Bruker id bare minerals original og vasker kostene ofte. Har mye sminkefeie dager. Hva kan hjelpe på alt dette? Jeg er 22 år!Anonymous poster hash: aca78...604
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Kanskje du burde til legen og få sjekket verdiene dine?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Kanskje du burde til legen og få sjekket verdiene dine? Har gjort det, og han fant ikke noe unormalt. Litt lite jern, men har tatt tilskudd og det var normalt nå. Kjenner at jeg er litt smådesperat.Anonymous poster hash: aca78...604
Photobscura Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Har du tatt prøver for stoffskifte, altså grundig hormonspeil? Sjekket for pco/pcos (polycystiske ovarier/syndrom)? Har du andre helseplager i tillegg til dette?Har selv hatt problemer med håravfall på grunn av diverse hormontrøbbel, så det er nærliggende å spørre.For hårets vedkommende ville jeg i alle fall rensket ut alt av silikonprodukter i daglig/jevnlig bruk, gått til anskaffelse av noen gode keratinprodukter, da tilstanden i håret ditt høres ut som et hår fattig på proteiner. Jeg ville ha vasket det så sjelden som en gang i uka. Vasking sliter overraskende mye på håret. Oil pulling (google it!) kan også hjelpe på fuktbalansen i håret ditt.Sånn sett kan det også være greit å få noen profesjonelle, gjerne en hudlege, til å avgjøre om håret og huden ditt trenger fukt eller fett. Selv om man har fet hud/fett hår, så er det ikke nødvendigvis sånn at det trenger ekstra vask.Beklager om rådene mine virker sprikende, men det er bare de innskytelsene jeg får ut fra hva du skriver.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Har du tatt prøver for stoffskifte, altså grundig hormonspeil? Sjekket for pco/pcos (polycystiske ovarier/syndrom)? Har du andre helseplager i tillegg til dette? Har selv hatt problemer med håravfall på grunn av diverse hormontrøbbel, så det er nærliggende å spørre. For hårets vedkommende ville jeg i alle fall rensket ut alt av silikonprodukter i daglig/jevnlig bruk, gått til anskaffelse av noen gode keratinprodukter, da tilstanden i håret ditt høres ut som et hår fattig på proteiner. Jeg ville ha vasket det så sjelden som en gang i uka. Vasking sliter overraskende mye på håret. Oil pulling (google it!) kan også hjelpe på fuktbalansen i håret ditt. Sånn sett kan det også være greit å få noen profesjonelle, gjerne en hudlege, til å avgjøre om håret og huden ditt trenger fukt eller fett. Selv om man har fet hud/fett hår, så er det ikke nødvendigvis sånn at det trenger ekstra vask. Beklager om rådene mine virker sprikende, men det er bare de innskytelsene jeg får ut fra hva du skriver. Det har jeg ikke sjekket jeg har en sjelden genetisk sykdom, men den har ikke noen innvirkning på dette. Jeg prøvde en sjampo med ekstra keratiner, men da ble håret helt håpløst. Har du noen merker å anbefale? 😊 Kanskje jeg må en tur til legen igjen da..Anonymous poster hash: aca78...604
Photobscura Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 (endret) Du burde heller kjøpe en keratinkur, når håret ditt er nyvasket er folikkene (skjellaget i hårstråene) åpne, og mer mottagelige. Avslutt alltid med balsam, for å forsegle det av kuren som har trengt inn i håret etter du har skylt den ut.Du kan gjerne gå med kuren i håret en time eller tre eller mer! Da jeg avfarget håret for noen år siden, og det var helt gummistrikk, sov jeg med keratinkur.Selv om jeg mistenker Redken for å ha både parabener og silikon i produktene sine, så må jeg bare berømme Redken Cat, som er en helflytende spraykur. Den er i extreme-serien, men resten av produktene er so-so.En annen veldig ok proteinkur jeg har brukt heter Nunaat Brazilian Keratin Intensive Hair Mask, og er vel egentlig ment for type afrohår (noe mitt tynne nordiske hår er så langt unna som du kommer), men den gjør en god jobb, og jeg er nok ikke den eneste med min hårtype som bruker den. Jeg hadde den i blant i over natta, eller tulla håret inn i varme, fuktige håndkler.Utover dette har jeg ikke så mye peiling på merker, kanskje andre har gode råd?Uansett synes jeg du burde ta en skikkelig sjekk hos legen. Håret er jo gjerne en ytre indikator på at noe kanskje ikke er som det skal på innsiden. Særlig om du, som du beskriver ikke driver så mye med farging og styling i utstrakt grad. Endret 20. august 2014 av Photobscura
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå