Gå til innhold

Hvilken Barbour-jakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig ønsket meg det siden i fjor, og skal nå få i gave. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken. Opprinnelig hadde jeg lyst på den som er quiltet, men nå har jeg mer lyst på en som er litt lenger og dekker rumpa. Hvilken synes dere er finest?

Eventuelt tips til annen fin høstjakke?

Anonymous poster hash: 3959c...a94

Skrevet

Jeg har hatt en quilted før, men reklamerte den etter noen måneder fordi stingene begynte å ryke. Den var fin, men ble så lett ødelagt. Jeg kjøpte heller en vintage beadnell som jeg enda er veldig fornøyd med. Beadnell tåler dessuten mye mer i dårlig vær.

Ellers har jeg også en international vest som jeg bruker aller mest.

Skrevet

Jeg har denne quilted jakken fra barbour som jeg er veldig glad i :) Deilig for og ser mye mer high end ut enn prisen skulle tilsi. Har hatt den i litt over et år og enda ikke opplevd noen problemer til tross for hyppig bruk. God passform. Ellers har jeg en klassisk beadnell oilskin som jeg vil gå så langt som å si at er mitt beste kjøp noensinne. Ville heller egentlig kjøpt denne enn en quilted, da jeg føler den er mer spesiell og mer holdbar. Ønsker meg også noe fra international-serien, men iom at jeg allerede har det jeg trenger av slike jakker får det vente.

Skrevet

Jeg har denne quilted jakken fra barbour som jeg er veldig glad i :) Deilig for og ser mye mer high end ut enn prisen skulle tilsi. Har hatt den i litt over et år og enda ikke opplevd noen problemer til tross for hyppig bruk. God passform. Ellers har jeg en klassisk beadnell oilskin som jeg vil gå så langt som å si at er mitt beste kjøp noensinne. Ville heller egentlig kjøpt denne enn en quilted, da jeg føler den er mer spesiell og mer holdbar. Ønsker meg også noe fra international-serien, men iom at jeg allerede har det jeg trenger av slike jakker får det vente.

Ja, jeg har nok gått helt bort fra quilted. Det er den classic beadnell jeg har sett på, men jeg er litt treg på å komme meg i butikk for å prøve. Dekker den rumpa? Jeg blir så kald på rumpa om høsten. :P Jeg er 176 høy og må vel ha medium (er en str 38).

Jeg har hatt en quilted før, men reklamerte den etter noen måneder fordi stingene begynte å ryke. Den var fin, men ble så lett ødelagt. Jeg kjøpte heller en vintage beadnell som jeg enda er veldig fornøyd med. Beadnell tåler dessuten mye mer i dårlig vær.

Ellers har jeg også en international vest som jeg bruker aller mest.

Hvordan er vintage i forhold til classic? Tror det bare er classic jeg har sett.

Men ser noen har fått fine mønstre på ermene og slikt.

Skrevet

Ja, jeg har nok gått helt bort fra quilted. Det er den classic beadnell jeg har sett på, men jeg er litt treg på å komme meg i butikk for å prøve. Dekker den rumpa? Jeg blir så kald på rumpa om høsten. :P Jeg er 176 høy og må vel ha medium (er en str 38).

Hvordan er vintage i forhold til classic? Tror det bare er classic jeg har sett.

Men ser noen har fått fine mønstre på ermene og slikt.

Den dekker rumpa på de aller fleste som jeg har sett bruke den. De er ganske store str., så ja, det burde vel passe :)

Vintage er litt mer slitt og har mer patina enn classic-modellen. Hvis du tenker på mønsteret på foret (som blomster), er dette bl.a. Liberty-modellene som har et annet mønster enn de klassiske rutene ;)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen! :) Det blir nok en Beadnell, og jeg falt litt for den vintage. Bare et spørsmål til. Er oilskinjakkene ferdigvokset når man kjøper dem? Og vet dere hva slags voks i så fall? Jeg prøvde å finne det ut, men det stod ikke hva den inneholdt. Kan man eventuelt bruke olje? Spør fordi jeg er vegetarianer..

Skrevet

Tusen takk for hjelpen! :) Det blir nok en Beadnell, og jeg falt litt for den vintage. Bare et spørsmål til. Er oilskinjakkene ferdigvokset når man kjøper dem? Og vet dere hva slags voks i så fall? Jeg prøvde å finne det ut, men det stod ikke hva den inneholdt. Kan man eventuelt bruke olje? Spør fordi jeg er vegetarianer..

Ja, de er ferdigvokset. Du bruker barbours egen voks som du varmer opp i en kjele før du gnir den utover med et tøystykke og tørker med en hårføner. Mer om dette her (og nei, det er ikke like idyllisk ut som videoen prøver å gjøre det. Det er et jævla søl for å si det rett ut). Avhengig av hvor mye du bruker jakken anbefales det i snitt å revokse den ca hvert år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...