Gå til innhold

Har en mann som er veldig lite selvgående.

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg begynner å bli sliten...

Han skal ha hjelp til alt fra skoleoppgaver, jobbsøking, rydding og vasking.

Ingenting går av seg selv, og jeg bruker enormt mye energi på å få han i gang hele tiden.

Noen som har tips?

Anonymous poster hash: 2f97d...d3c
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Noen menn er slik, andre er ekstrem den andre veien. Det går selvfølgelig an å gjøre noe med om han vil det selv. Jeg forstår godt hva du mener. Har han vært mobbet, hatt en urolig/usikker barndom, dårlige opplevelser som har bidratt til dårlig selvtillit ? Det er som regel en grunn (ikke unnskyldning) for at man er lat og tiltaksløs.

Det beste du kan gjøre er å snakke med ham om disse tingene. Sjekk om det er selvtilliten det går på. Dersom du oppmuntrer ham og forteller ham at det han gjør, når han faktisk gjør noe, er veldig bra, så kan det være at det blir litt mer fart i sakene.

Du kjenner ham best, hvordan står det til med selvtilliten hans ?

Skrevet

Noen menn er slik, andre er ekstrem den andre veien. Det går selvfølgelig an å gjøre noe med om han vil det selv. Jeg forstår godt hva du mener. Har han vært mobbet, hatt en urolig/usikker barndom, dårlige opplevelser som har bidratt til dårlig selvtillit ? Det er som regel en grunn (ikke unnskyldning) for at man er lat og tiltaksløs.

Det beste du kan gjøre er å snakke med ham om disse tingene. Sjekk om det er selvtilliten det går på. Dersom du oppmuntrer ham og forteller ham at det han gjør, når han faktisk gjør noe, er veldig bra, så kan det være at det blir litt mer fart i sakene.

Du kjenner ham best, hvordan står det til med selvtilliten hans ?

Jeg har prøvd i det uendelige og motivere han, være en støtte, hjelpe han og fortelle han at han er flink og at det ordner seg. Nå begynner det å bli krise for jeg er nærmest utbrent og han står uten jobb.

Tror ikke selvtilliten er på topp og vet han har hatt det litt vanskelig hjemme selv om han har vært veldig beskyttet hele livet. Begge foreldrene hans er 100% uføretrygdet og jeg vil ikke at han skal havne der selv nå som han har kommet så langt.

Skrevet

Har han vært mobbet, hatt en urolig/usikker barndom, dårlige opplevelser som har bidratt til dårlig selvtillit ? Det er som regel en grunn (ikke unnskyldning) for at man er lat og tiltaksløs.

Uventet svar i en sådan tråd:) De fleste ville skrevet "dump han! for en fjott, du er jo ikke moren hans blabla..."

TS, hva sier han selv? Ser han problemet og vil gjøre noe med det? Det er ikke lett, men enda vanskeligere hadde det vært om han ikke syntes at noe var galt selv.

Anonymous poster hash: 86dc4...409

Skrevet

Uventet svar i en sådan tråd:) De fleste ville skrevet "dump han! for en fjott, du er jo ikke moren hans blabla..."

TS, hva sier han selv? Ser han problemet og vil gjøre noe med det? Det er ikke lett, men enda vanskeligere hadde det vært om han ikke syntes at noe var galt selv.

Det er uaktuelt å dumpe han ;)

Han skifter litt fra dag til dag, den ene dagen ser han problemet med å gå arbeidsledig og neste dag mener han at jeg skal forsørge han/forventer hjelp med å få seg jobb.

Skrevet

og neste dag mener han at jeg skal forsørge han/forventer hjelp med å få seg jobb.

:o

Du er på randen av utbrenthet. Noe må skje her. Er han klar over hva han gjør med deg? Og hvorfor lar du hans greier gå sånn utover deg?

Skrevet

:o

Du er på randen av utbrenthet. Noe må skje her. Er han klar over hva han gjør med deg? Og hvorfor lar du hans greier gå sånn utover deg?

Jeg vet at noe må gjøres. Jeg vet bare ikke hva og hvordan. Han er nok det, men tror ikke han bryr seg. Vi er gift så hans greier går automatisk utover meg.

Gjest _LilleMy
Skrevet

Jeg er slik selv, og det er etter mobbing. Det gjør at jeg er ekstremt usikker og har dårlig selvtillit, mulig det kan være noe slik hos han også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...