Gå til innhold

Hvor ofte er det greit å spise ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvor ofte er det faktisk greit å spise ute, synes dere?

Jeg er veldig husfornem og liker virkelig å lage min egen mat selv. Ikke minst er det rimeligere men også i de fleste tilfeller sunnere mat en da har mulighet til å spise. Jeg er ingen stor fan av å spise ute her i Oslo.

Hvordan fortoner dette seg hos dere? Meninger mot/for?

hilsen

Anonymous poster hash: c1cef...533
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit å spise ute så ofte man har lyst og råd til det. Som student tilbringes de fleste hverdager på universitetsområdet, og da er det en kjapp middag som lages når jeg kommer hjem på ettermiddagen/kvelden. Men vi spiser da ute noen ganger i måneden. Det er mer en sosial greie. :-)

Anonymous poster hash: 1a1cc...9b0
  • Liker 2
Skrevet

Vi spiser ute om det er neo å feire. Det har blitt ganske mye i det siste (masterinnlevering, ny jobb, bursdag osv) Men er vel kanskje 4-10 ganger i året.

Skrevet

Ja, hvor ofte er det faktisk greit å spise ute, synes dere?

Jeg er veldig husfornem og liker virkelig å lage min egen mat selv. Ikke minst er det rimeligere men også i de fleste tilfeller sunnere mat en da har mulighet til å spise. Jeg er ingen stor fan av å spise ute her i Oslo.

Hvordan fortoner dette seg hos dere? Meninger mot/for?

hilsen

Anonymous poster hash: c1cef...533

Vi spiser som regel bare ute når det er bursdager ol. Eller så hender det vi tar en lunsj på cafe en lørdag innimellom. Det blir litt liten tid til det med små barn da de ofte legger seg tidlig og vi ikke har så god tid mellom henting i bhg og leggetid. Også er det jo som du sier mye penger å spare om man lager maten selv. Middag/lunsj for fire personer er jo ikke billig i tillegg til at vi har en del matallergi i familien som gjør det litt vanskelig å finne mat ute som alle tåler.

Anonymous poster hash: 88e08...8d3

Skrevet

Kommer an på hvor mye man har råd til tenker jeg.

vi spiser ute en til to ganger i uka, da regner jeg med ta-med mat også som sushi.

Skrevet

Er helt opp til folk selv å bestemme, men folk som eter mye ute og som klager på økonomien får ikke noe medfølelse fra meg.

Anonymous poster hash: a4014...53c
Skrevet

Dersom det er en grunn til det: feiringer, ferie ol.

Ellers så synes jeg det er sløsing med penger og sunnere og bedre å lage maten hjemme selv.

Skrevet

Jeg er vant til å spise ute 2-3 ganger i måneden. Elsker og oppleve ny mat!

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg spiser ute relativt ofte, det blir ofte slik når jeg treffer venner i byen, kino og middag er veldig vanlig blant min vennekrets. I sommerferien har det fort blitt 2- 3 ganger i uken, noe som er altfor ofte! Jeg angrer ikke på noe, men det er ikke så fornuftig økonomisk sett. Skal stramme inn fra nå av, da blir det maks 1-2 ganger i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...