Gå til innhold

Vil dere anbefale en ansiktsolje til sensitiv, tørr hud?

Livet er godt

Anbefalte innlegg

Nå som høsten og vinteren nærmer seg vil jeg kjøpe en olje for ansiktet.

Men jeg aner ikke hvilken. Noen tips?

Helst en billig en.

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker et produkt som heter Palmer's Cocoa Butter Formula Skin Therapy Oil. Har funnet ut at den er super hele året. Koster bare litt over hundrelappen så dyrt er ikke alltid best! Var vareprøve i et engelsk magasin for en tid tilbake og fant den i en norsk nettbutikk som heter rosi.no.

Anonymous poster hash: 57268...59e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et produkt som heter Palmer's Cocoa Butter Formula Skin Therapy Oil. Har funnet ut at den er super hele året. Koster bare litt over hundrelappen så dyrt er ikke alltid best! Var vareprøve i et engelsk magasin for en tid tilbake og fant den i en norsk nettbutikk som heter rosi.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnevnte ABSOLUTT IKKE til sensitiv hud ettersom produktet inneholder parfyme.

Problemet med en del billigprodukter er at de inneholder ingredienser som ikke er bra for huden overhodet. Palmer's bruker for eksempel en del andre ingredienser som er ikke bra for huden.

Anonymous poster hash: 8a410...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnevnte ABSOLUTT IKKE til sensitiv hud ettersom produktet inneholder parfyme.

Problemet med en del billigprodukter er at de inneholder ingredienser som ikke er bra for huden overhodet. Palmer's bruker for eksempel en del andre ingredienser som er ikke bra for huden.

For et alternativt synspunkt, gå til f eks YouTube eller andre steder hvor man i all hovedsak finner positive reviews av dette produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslaget, men jeg tar nok ikke sjansen på den. Den inneholder alkohol, mineralolje og parfyme. Jeg kan ikke ha noe av dette.

Jeg fant en fin liste her: http://comeclean.no/post/24052203156/guide-til-baseoljer

Så jeg prøver en av de.

Takk for svar.

Endret av Livet er godt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linda Johansen TLC recovery oil er fantastisk på sår, tørr og sensitiv hud.

Har til og med brukt den på sønnen min når han hadde tørr eksemhud,

med gode resultater. Kremen er også veldig god.

Ellers er andre produkter som er fine for sensitiv hud Matis Delicate serien.

Anonymous poster hash: 4417b...fcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et alternativt synspunkt, gå til f eks YouTube eller andre steder hvor man i all hovedsak finner positive reviews av dette produktet. Anonymous poster hash: 57268...59e

Ja, det finnes masse positive tilbakemeldinger, men nå kunne ikke ts ha en type ingredienser så da er ikke produktet nødvendigvis så bra likevel.

Mange produkter som mange sier er kjempegode, men som inneholder ingredienser som er både skadelige og kreftfremkallende. Så da e det opp til en selv, velge produkter uten skadelige ingredienser selv om det gjør godt eller finne produkter som ikke gjør skade og som kan være vel så bra. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojoba olje.

Anonymous poster hash: e4b03...d76

Skulle også anbefale jojobaolje. Du får kjøpt det rimelig på iHerb for eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Om du vil ha noe rimelig OG bra er det nok best med en ren, naturlig olje. Jojoba, rosehip, almond oil osv - er å finne på iherb.com med mange andre oljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jojobaolje er somregel ikke nok for veldig tørr hud, da ville ejg prøvd rosehip og eventuelt brukt hver av dem annenhver dag.

Jeg har sluttet med oljer fra Iherb etter jeg forsøkte Raw Gaia sine. Dyrere absolutt, men forskjellen for meg er enorm,

Huden reagerte ikke spesielt positivt på noen av oljene fra ulike merker hos Iherb, men den gjør huden helt nøytral både fuktmessig og ifht urenheter.

Anonymous poster hash: d7a93...552
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...