Gå til innhold

Smerter i leggen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Igår merket jeg at jeg hadde litt smerter på baksiden av venstre legg. Jeg tenkte det ville gå over, så jeg gikk på en liten fjelltur. På vei nedover merket jeg at smertene ble mye verre. Idag tidlig brukte jeg nesten 5 minutter på å klare å stå på foten, det gjorde så utrolig vondt. Klarer ikke gå helt på foten, så småhalter litt. Jeg føler selv at leggen er helt sprengt, men den er ikke noe hoven. Når jeg tar på den kjenner jeg at den er litt hardere enn høyre legg, kanskje litt anspent? Det gjør vondt å ta på den, når jeg strekker den helt ut eller bøyer den. Kjenner også smertene når jeg ligger i ro. Er forøvrig 20 år, hvis det har noe betydning.

Noen som har opplevd noe lignende og vet hva det kan være? Usikker på om jeg burde oppsøke lege eller om det vil gå over av seg selv.

Anonymous poster hash: a7a96...5eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anspent/sprengt muskel kan være et tegn på tilstanden rabdomyolyse. Det som skjer er at innholdet i muskelcellene lekker ut i blodet og disse stoffene kan i verste fall påføre nyrene en permanent skade. Jeg sier ikke at det er det, men vibtar det alltis alvorlig når unge mennesker kommer inn med spente vonde muskler.

Synes du skal oppsøke lege.

Skrevet

KAN være blodpropp. bruker du ppiller? vet det kan øke sjangsen for blodpropp..

Anonymous poster hash: 21e7a...952
Skrevet

dog veeeeeeldig liten sannynlighet for blodpropp!! sikkert bare stiv å støl etter å alt hatt litt vondt i leggen før turen :) går nok over

Skrevet

Anspent/sprengt muskel kan være et tegn på tilstanden rabdomyolyse. Det som skjer er at innholdet i muskelcellene lekker ut i blodet og disse stoffene kan i verste fall påføre nyrene en permanent skade. Jeg sier ikke at det er det, men vibtar det alltis alvorlig når unge mennesker kommer inn med spente vonde muskler.

Synes du skal oppsøke lege.

Det hørtes skummelt ut! Kanskje jeg burde gå til legen, men føler meg litt hypokonder da hvis det ikke er noe. Kanskje jeg bare burde vente et par dager å se. Men takk for svar!

Skrevet

KAN være blodpropp. bruker du ppiller? vet det kan øke sjangsen for blodpropp..

Ja, jeg bruker ppiller så den tanken har slått meg... Selvom jeg tviler på det og tror sjansen er liten.

Skrevet

Det hørtes skummelt ut! Kanskje jeg burde gå til legen, men føler meg litt hypokonder da hvis det ikke er noe. Kanskje jeg bare burde vente et par dager å se. Men takk for svar! Anonymous poster hash: a7a96...5eb

Hvis du velger å vente; følg med på urinen din. Endrer den farge og blir mørkere bør du oppsøke lege straks:)

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg bruker ppiller så den tanken har slått meg... Selvom jeg tviler på det og tror sjansen er liten. Anonymous poster hash: a7a96...5eb

Hvis leggen blir hoven, rød og større i omfang så er det mulig det er blodpropp. Ville i såfall kontaktet lege.. :)

Skrevet

Beinhinnebetennelse?

Jogger du mye på flatt terreng / driver med ballspill i gymsaler?

Anonymous poster hash: 4e387...7ca
Skrevet

Hvis du velger å vente; følg med på urinen din. Endrer den farge og blir mørkere bør du oppsøke lege straks:)

Lykke til!

Hvis leggen blir hoven, rød og større i omfang så er det mulig det er blodpropp. Ville i såfall kontaktet lege.. :)

Tusen takk for svar :) Skal følge litt med på de tingene, så får jeg bare håpe det går over av seg selv snart...

Skrevet

Beinhinnebetennelse?

Jogger du mye på flatt terreng / driver med ballspill i gymsaler?

Anonymous poster hash: 4e387...7ca

Hmm. De siste to ukene har jeg gått/jogget en del på asfalt ja. Men det er ikke noe jeg har pleid å gjøre tidligere, så kanskje det kan være det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...