Gå til innhold

Kan man låne pensumbøker på biblioteket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller må man kjøpe alle pensumbøker?

Anonymous poster hash: 25e5e...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SOm regel har biblioteket på skolen minst ett eksemplar, så det gjelder å være tidlig ute med å leie.

Anonymous poster hash: 04489...b2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOm regel har biblioteket på skolen minst ett eksemplar, så det gjelder å være tidlig ute med å leie.

Anonymous poster hash: 04489...b2c

Også får man bare lånt de en viss periode før man må stille seg bakerst på ventelista igjen. Svært upraktisk, spør du meg - dette kunne jeg kun gjort på ett fag, ex. phil. De bøkene solgte jeg nemlig videre ubrukt når eksamen var over.

Anonymous poster hash: ebab1...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo å kjøpe de :)

På biblioteket kan du få lånt de i 4 uker men hvis noen har reservert de etter deg så må du på venteliste for å få lånt den igjen... Om igjen og om igjen, så du vil jo ikke få beholde boka så lenge du trenger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller, aller fleste bøker kan man låne på biblioteket. Enten sitt lokale eller ved fjernlån.

Som sagt kan det være få eksemplarer og lange ventelister. Dessuten får man ikke ha dem hele semesteret, men fra 2-4 uker (noen er "frekke" nok til å inkludere forsendelsestiden ved fjernlån i disse ukene - da er det ikke mange dagene man får ha boka...).

Store bøker man skal lese mye i anbefaler jeg heller derfor å kjøpe brukt. Det er flere grupper for dette på facebook, eller finn - og ibok.no

Anonymous poster hash: 402f5...aa3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får man bare låne boka en uke dersom andre står på venteliste. Men jeg har hatt fag hvor en uke har holdt i massevis! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale å kjøpe, med mindre det bare er et par kapitler i boken som er pensum (da anbefaler jeg å låne og tjuvkopiere... fysjom...). Som sagt er det kort lånetid og lange ventelister på pensumlitteratur. Og om du låner boken kan du ikke bruke markeringstusj og slikt i boken, noe som er en kjempeulempe i mange typer fag.

Anonymous poster hash: 21f5e...2a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får du ikke låne pensumbøker, men de er tilgjenglige for alle i bibliotektet så man kan sitte der å lese

Anonymous poster hash: 86c72...37f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...